Gå til innhold

Erfaringer med Megabillig.com

Ranger emnet


Wheelman

Anbefalte innlegg

Ja jeg snakker om toll, ikke moms. Hvis du kjøper deg en cd spiller fra usa betaler du ingen toll kun moms 25%. Hvis du mente noe annet så må du forklare.

 

 

Jeg la info fra http://www.toll.no til grunn jeg.

 

I henhold til tollbelastningsprinsippet, jf TTIB § 2 nr 1 og 2, skal det, når ikke noe annet er hjemlet i lov eller i TTIB:

 

Ved innførsel av utenlandske varer svares toll i samsvar med tolltariffens satser og anmerkninger, for så vidt varene innføres for å nyttes eller forbrukes her i landet,

Ved innførsel av innenlandske varer svares toll i samsvar med tolltariffens satser og anmerkninger, såframt det ved utførselen til utlandet er tilstått tilbakebetaling av toll for vedkommende varer.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjentar gjerne meg selv jeg. Det som står i den loven er jo egentlig bare at det skal betales toll på de tingene som er tollbelagt og etter deres satser. Ergo betaler du ikke toll på ALT, kun det som er belagt det.

 

Har til dags dato aldri betalt noe annet enn moms på varer kjøpt fra utlandet. Og det gjelder alt fra bildeler, bilstereo og annet juggel. I prisklasser fra 1500 til 16000. Fra danmark,sverige, japan og USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gjentar gjerne meg selv jeg. Det som står i den loven er jo egentlig bare at det skal betales toll på de tingene som er tollbelagt og etter deres satser. Ergo betaler du ikke toll på ALT, kun det som er belagt det.

 

Har til dags dato aldri betalt noe annet enn moms på varer kjøpt fra utlandet. Og det gjelder alt fra bildeler, bilstereo og annet juggel. I prisklasser fra 1500 til 16000. Fra danmark,sverige, japan og USA.

 

 

Ja ikke vet jeg.Betaler verken moms eller toll her :D

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt en en rf pakke fra mb. Bestilte varene den 24 fikk mail om motatt betaling. Har ikke hørt noe etter dette. Er dette normalt? Skulle vel hatt ha fått et sporings nr. Men det brenner jo som mannen med jåen i la nå. Skulle faen ikke forundere meg at mb står i lys-lue og :fire:

 

fått pakken din nå?Hvor lang tid tok det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bestille Mp3/dvd spiller og 6,5" høytalere fra usa nå.. så jeg må ikke betale noe toll ??? :-)

 

bare mva??

 

det jeg da lurer på er: Hvor betales den? kjøpte fordeler til biln en gang fra canada.. da fikk jeg et krav i posten etter 2-3 mnd fra FedEx.. var dette momsen da??

 

kjøper forresten slik at jeg får fradrag på momsen jeg.. men må jo betale den.. så får jeg igjen senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår