Breisladdern Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Hei. Besteforeldra mine har en slik en med 2liter`n. Har gått 130 000 og nå røyk reg.reima. Volvo sier at motoren ikke tåler det. NAF som tauet dem hjem sa at den typen motor tåler det. Noen her som veit det sikkert? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Rett meg hvis jeg har feil. Men toppen ryker vel som oftest når regreima går til hælvete?! Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Toppen ryker bare hvis motoren er av den typen der stempel og ventiler fysisk kan treffe hverandre... Det er det jeg lurer på, om denne typen motor har såppas lite forbrenningskammer slik at vetil treffer stempelene når regreima ryker... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 hmm. Det vet jeg ikke. Lurer litt på om denne type motor faktisk unngår at toppen ryker, når reg.reima ryker.. Er jo nesten bare en måte å finne ut, ny reim og se om den går?! Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizzmo Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 hei eg har en brukt motor til deg viss du vil kjøpe den da. det e en 2l i 1995 mod me komplett ledningsnett osv. gått 170 km. desverre girkassen bruker eg på den andre motoren. byttet motor å ledningsnett for 3 mnd siden så nå står bare det andre på ett lager på forus. byttet til 1,7 l turbo intercooler. kjefsmotor synd at lappen røyk :( :aug: men viss noen e intreserte i motoren så ring 91320039 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Pris? Kan være interessant hvis det er slik at ventiler/topp/stempler er ødelagt. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 du må nokk regne med at toppen har tatt kvelden ja. Er ikke nokk klaring mellom stempel/ventil til at toppen overlever. han fra naf har sikkert hørt at noen volvo motorer overlever etter noe slikt.. men egentlig ikke har peil Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizzmo Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 tenkte meg ein plass mellom 3 og 4 tusen for motoren eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 jaja da blir det billigere å overhale den gamle.. er bare topp og stempel jeg er på utkikk etter. Så girkasse og ledningsnett trengs ikke. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.