PerryZaphire Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 jeg har en Macrom M1A.1000D monoblokk. Den yter 1000w rms x1 i 2ohm (14v) og har 3000w IHF power... hva betyr det?? Og så har jeg 2 stk. RF p212S4 elementer som skal kobles på denne i 2 ohm. de står i en porta kasse på 2x50L med 28cm 4" porter. Hvor mye er dette kapabelt til å spille i Db? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 kanskje det står for inni helvetes forvregning tannløs Og gjette hvor høyt ett anlegg spiller i en bil er som å stappe fingern i jorda for å telle antall mark. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 For å komme med en seriøs forklaring så er IHF en måleenhet for effekt. Det skulle egentlig ha hett musikk effekt. (Music power). Testen blir utført ved at det blir brukt en 20 millisekunders test-tone, spesifisert for å teste dynamisk headroom hos "The American Institute of High Fidelity IHF-A-202: 1978". Den effekten som en forsterker er i stand til å levere med musikksignaler måles. Dette er en grei måte å måle på for det gir en oppriktig måling som igjen kan fortelle hva forsterkeren er i stand til å levere under "vanlige" omstendigheter. Håper dette er til hjelp Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 For å komme med en seriøs forklaring så er IHF en måleenhet for effekt. For å pirke litt så er ikke IHF noen måleenhet, men en måte å måle effekten på. Watt er som kjent måleenheten. :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 For å pirke litt så er ikke IHF noen måleenhet, men en måte å måle effekten på. Watt er som kjent måleenheten. :) Jeg skal innrømme at det gikk litt fort i svingene her. :pray IHF er en måte å måle effekt (watt) på, ja! Mvh Pål (som har all grunn til å være fornøyd) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 ok :) takker for svar... så en kan si at det f.eks er 1000wrms og 3000w max da? er også en ting som jeg undres litt over... er tokanaler den monoblokka (iallefall høytaler koblingen) åssen pokker kan jeg kjøre 2 stk. 4ohms elementer ned i 2 ohms der da? parallell koble subbene og koble til på 1 av utgangene ? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg