larsverm Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Men hvor langt opp fikk man GLT?http://www.blocket.se/vi/7730862.htm?ca=15_s En "skikkelig GLT" med motor som var sterkere enn "basismodellene" (B230E i stedet for A/K som senere ble erstattet av F) fantes opp til 88. Så vidt jeg kan se, går det ikke lengre enn det på det norske markedet, men i Sverige fikk man biler med betegnelsen 240GLT også senere, men da bare som en "utstyrspakke" inkludert lister og grill i svart - altså med samme motor som 240GL. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 L er vel mest basis, så kommer DL, så GL, så GLE, så GLT. Om GLE er mer "basis" enn GLT, avhenger av årsmodell - se post nr 33. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 En "skikkelig GLT" med motor som var sterkere enn "basismodellene" (B230E i stedet for A/K som senere ble erstattet av F) fantes opp til 88. Så vidt jeg kan se, går det ikke lengre enn det på det norske markedet, men i Sverige fikk man biler med betegnelsen 240GLT også senere, men da bare som en "utstyrspakke" inkludert lister og grill i svart - altså med samme motor som 240GL. ang glt så var jeg å plukke deler ifra en 90 mod 245 glt her om dagen,den hadde sorte lister rundt om(inklusive de på taket)elvindu foran,stor turteller,vacumstyrt varmeapp,servo osv...den hadde iallefall litt stæsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Var dette en "norsk" bil? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg