Carpo Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Hei! Fikk et svar fra bilradio-spesialisten nå. Der det sto "Hvis ikke bør du ohme høytalerne /ledningene for å se om det er kortsluttning til jord." Hva menes med det??? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 at en av kablene som går til høytalerne kan være i kontakt med chassiset/jord på bilen, feks høytalerkablen ligger i klemm under setter, kjørt skrue gjennom, skjært isolasjone i noen skarpe kanter i karosseriet, osv... feste puntkene i korgen til høytalerekablene kan også være defekte pga varme (ved lodding) og kortslutter en av polene på spolen til korgen som igjen er skrud fast i karosseriet, osv... hva er symptomen egentlig? går ampen i protection? kraftig dynamo støy? sikringen går? eller får kraftig smell i høytalerne? :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Med det mener de sikkert at du finner frem et ohm-meter, og måler motstanden mellom: 1. pluss og minus på høytalerkabelen 2. pluss på høytalerkabelen og chassiet i bilen. 3. minus på høytalerkabelen og chassiet i bilen Alle målinger ved forsterkeren/ spilleren Hei! Fikk et svar fra bilradio-spesialisten nå. Der det sto "Hvis ikke bør du ohme høytalerne /ledningene for å se om det er kortsluttning til jord." Hva menes med det??? Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.