Gå til innhold

Sportfilterkit


Ok`n

Anbefalte innlegg

Skal ha sportfilterkit til bilen,men får eg noen kit til ein 1991 mod?95- får kan eg skaffet hos Restyle.no men han sa

 

"Pipercross Induction Kit - kun til 95 modell 2.0 SRI - kan du tilpasse? Pris

kr 1550.-

Evt. mål luftfilterslangen, og kjøp universalfilter!"

 

Noen som har gjort det før?

 

skal ha sideskjørt og har høyrt at M3 E36 sideskjørt skal passe på primera,kan noen bekrefte dette?

 

Og til sist,kvar selger dei stabstag og rustfritt grenrør?:)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd du må tilpasse. For min del kostet det ikke mere enn 1800 kr ink K&N filter. Da tok jeg og målte diameteren ut av filterboksen og tilpasset et aliminiumrør. Det funket veldig greit. Kan ta bilder når jeg får muligheten.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd du må tilpasse. For min del kostet det ikke mere enn 1800 kr ink K&N filter. Da tok jeg og målte diameteren ut av filterboksen og tilpasset et aliminiumrør. Det funket veldig greit. Kan ta bilder når jeg får muligheten.

 

 

ja det hadde vært til stor hjelp!:)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies vel at en får maks 2 ekstra hester. Det er noe som de fleste ikke klarer å merke, så skal en ha luftfilter så er det jo så klart for å piffe opp motorrommet.

 

Har sett KN selger noe stuff som du monterer i fronten på bilen. K&N lukket induksjonsystem (K&N CIS (Closed Induction System) som betyr at luften presses direkte inn i motoren fra luftinntakene i frontfangeren. Så jo mer luft, jo flere krefter får motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korekte meg om eg tar feil:når du kjøyrer eks med bilen om vinteren når det er kalt med bilen ,får bilen meir turtal pga av den tynne lufta som gjere at "eksplosjonen" i sylinderen blir større eller no...:)Det samme sørger sportluftfilteret for ved at det ordner meir luft og meir turtall enn det orginale ville ha gjort!Osso lyden og ser bra ut osso :partyon men fult effektanlegg kommer også da...

 

Ingen som veit om M3 E36 sideskjørt funker på primera?

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korekte meg om eg tar feil:når du kjøyrer eks med bilen om vinteren når det er kalt med bilen ,får bilen meir turtal pga av den tynne lufta som gjere at "eksplosjonen" i sylinderen blir større eller no...:)Det samme sørger sportluftfilteret for ved at det ordner meir luft og meir turtall enn det orginale ville ha gjort!Osso lyden og ser bra ut osso :partyon men fult effektanlegg kommer også da...

 

 

Om vinteren er som regel lufta kaldere ja, men den er ikkje tynnere.. men

faktiskt tykkere..

Når lufta er varm, klarer den og holde på mye fuktighet, og med all den

fuktigheten, er det ikkje plass til mye oksygen...

 

Derfor, jo kaldere luft, jo mindre fuktighet, og mer oksygen i samme mengde luft.

 

Grunnen til effektøkning med mer luft, er at du må blande mer bensin inn for å

holde optimalt(innstillt) blandingsforhold..

 

Og når du først begynner og få mer luft og bensin inn i motoren, vil det dermed

føre til mer eksos gasser ut av motoren. Her kommer "effekt" anlegg inn i

bildet! ;)

 

Edit:

Mer turtall har ikke no med dette og gjøre.

Du får også noen andre gevinster med kaldere luft kontra varm luft.. Men detaljer

bryr vi oss ikke om! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår