Gå til innhold

spilleren sluttet plutselig å virke

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Har en sånn bomann mp3 spiller som jeg kjøpte for en billig penge.

Å da jeg kjørte til skolen i morges så spilte den helt greit ikke noe problem i det hele tatt. Når jeg skulle hjem igjen var den helt død. Sjekka at det ikke er noen sikringer som er gått. det er og strøm fra kablene. men helt død.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bomann eller Boschmann? model? er det den siste så er det nok en transistor til power supplyen, den er underdimensjoner så den pleier å kortslutte basis-emitter pga varmen... den har også en sort boks ved strøm ledningene og inne der sitter en sikring med spole og en kondis. bilder?

mvh :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bomann spiller. Den har to svarte bokser med hver sin sikring, jeg har sjekket disse og ingen av de er gått. alle kablene er også greie.

Jeg har brukt de orgniale kablene til strømmen og ikke lagt opp egen, skulle vel egentlig ha gjort dette, men har ikke orket rett og slett. det har vel ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, skulle ikke ha noe å si sånt sett, da det ikke er snakk om store mengder med strøm her. Ellers har jeg ikke andre forslag en at du må eventuelt ta bilder og kanskje av innmaten og. Feilen kan også være relatert til displayen -spesielt vippe/avtagbare typer- da den skal styre en switch transistor til power supply og der ligger også en mprocessor som må ha standby spenning. og en del innimellom disse igjen... :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider