zetec-escy Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Man burde ikke bruke Duratech`en... den har så sinnsykt mye elektronikk!!!! det er så mye rart som går om hverandre så man bruker 10år bare på å finne ut av ledningsnettet!!! (for å sette det litt på spissen:D) den er iegentlig ikke så mye bedre enn Zetec`en uansett.... den har litt mer nm og hk org. men det er ikke noe problem å fikse på hvis man gjør litt med zetec`en ;) Dessuten finnes det MYE mer deler til escort+ zetec!!! Siter Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker) :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 duratec motorn har ikke ford laga aleine mener det er toyota eller no som har en finger med i spillet og dermed passer ikke rwd kassene til ford rett på og det er problematisk.. men trur jeg kjøper meg en is motor å ser hva jeg får skremt den opp i yodude ... så får vi se hva det blir etterhvert ... hvis noen har en sierra is motor med lednings nett og det hele så er det bare å si fra her eller ringe meg på 92436073 jeg heter simen solberg Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zetec-escy Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Det var noe sånt ja... er jo nesten ikke lagd noe deler til RWD konvertering på Duratech.... skal si i fra om jeg kommer over en! :D Kan forresten nevne at en kompis har en "rally" OHC ca.170hk... han vet ikke om han skal selge den, men jeg kan si i fra hvis han skal.... Siter Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker) :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 flotters trur ikke jeg kjøper no ferdig motor jeg vil bygge deb selv.. selvgjordt er velgjordt... har mye planer og løsninger oppi hodet he he kan nevne litt godis som carbon innsug og div Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escort_bda Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Kast inn en skikkelig maskin da, BDA eller cosworth "sugis", Det kan man si at er grom lyd :pray Siter www.om-performance.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 he he ja du mener det du ja ole martin, men trur nok jeg skal ha vifte, og bda motor får det bli opp til de virkelige entusiastene å ha de gror jo ikke akkurat på trær!!! i dag har jeg faktisk fått gjort no på min egen bil he he jeg har lakka ett helt topplokk og du verden så fint det blei Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 hmm håper ikke du går for turbomotor på 500hk i denne. Det er å ødelegge en fin bil, du får ikke kjørt den, og du får ikke feste. Om du bygger den om så ekstremt at du faktisk får feste, Kommer hele bilen til å bli rivd i filler, om ikke du går så ekstremt i verks at du sveiser opp alt som er av sveisepunkt og bytter ut med tjukkere plater de stedene det trengs, og det er noen. Har sett en mk2 med litt over 300hk. Den dro seg rammeskeiv så sveisepunkta smalt. Joda er kult å se gamle biler med kraftig turbomotor, men det jeg sier er at det er ikke "bare" å kaste oppi motor med 5-6 ganger originaleffekten uten å gjøre MYE. Få deg en skikkelig rå bygd sugemotor på 160 - 200hk. Du kommer til å eie absolutt alle om du har et rått understell med det. Garantert. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Har sett en mk2 med litt over 300hk. Den dro seg rammeskeiv så sveisepunkta smalt. Da har han nok ikke gjort jobben sin. Hilsen en som satser på 300hk i mk1ern sin =) Schanche hadde vel 450 i escorten sin, og han tok quattroer så det holdt han.. så lenge underlaget var solid. Og de gamle zakspeed escortene hadde vel 560hester? Men selvfølgelig.. det er mye effekt i en bil som ikke er beregnet for det, så man bør ta hensyn til dette når man bygger den. Men bygger man bilen etter grp.4 boka så er bilen i teorien godkjent for 270hestekrefter.. og da er det ikke fullt så gæærnt alikevel. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Da har han nok ikke gjort jobben sin. Nei det er sant, akkurat det som var poenget mitt :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 å kritikken kommer fra en som har opel på ønske lista si sammen med gamle forder fy å fy!!!!!! neidu momo han kammeraten din med 300 hk burde dra hjem i furte bua å bygge seg nytt karosseri og sømmsveise litt og kanskje kjøpe en mk1 he he mitt beste forslag!!!! Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Han er nok ikke buddyen min. Og ja alt jeg sier må jo bare være tullball om jeg er så dum at jeg ønsker meg en opel.. :boxing :bump Og det er heller ikke kritikk i noe av det jeg har skrivd. Jeg er ganske konservativ når det gjelder de bila her, og mener at en grom sugemotor er best. å kritikken kommer fra en som har opel på ønske lista si sammen med gamle forder fy å fy!!!!!! Og det smeller fra deg som skreiv dette: lurer på å putte nedi en comfort eller vw vr6 motor Vet ikke hva som er mest på trynet jeg da men .. :boxing Men jeg har fått fram mitt synspunkt.. såå.. lykke til! Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 neida momo nå må vi ikke lage no f her... griea er att for meg skal det væra turbo og sånn er det hehe bra escort mk1 og2 står forran skropelen da!!! grunnen til vr6 er att detta er en utrolig grom motor og den er veldig kompakt til å væra på 6 cylindere.. dessuten er bilen fortsatt en ford uansett hva som sitter under panseret ... fra nå av ikke no dritt slenging her på tråden he he yodude Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zetec-escy Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 flotters trur ikke jeg kjøper no ferdig motor jeg vil bygge deb selv.. selvgjordt er velgjordt... har mye planer og løsninger oppi hodet he he kan nevne litt godis som carbon innsug og div den er grei vettu..... men bare rop HVIS det skulle være interessant... Og min personlige mening er at sugemotor er grommest... (lyden i ett par 45 :pray) MEN hvis man er på utkikk etter "raske" og "gratis" hester er turbo ideelt.... men ikke FOR stor turbo da.... blir litt kjedelig med 70hk fra 0-6500rpm og 600hk fra 6500-7200... skjønner??? "cosworth-syndromet" :D Siter Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker) :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zetec-escy Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Da har han nok ikke gjort jobben sin.Hilsen en som satser på 300hk i mk1ern sin =) 300hk er jo MER ENN NOK til å ha det kjempe morro!!! :D hvis jeg setter cossie motor i escorten så blir den tilnærmet org. kanske jeg trimmer til 250hk.... poenget mitt er at i en så liten og lett bil trenger man ikke så mye hester.... da er det bedre å ha en litt stabil motor som man kan kjøre med... ikke bare skru på.... (ble 2 poster da) Siter Ford vant alt.... (I likhet med alle andre merker) :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 he he pønsker litt på no løsninger da har super pannikk for cosworth syndromet.. må finne på no lurt for å ungå det... har noen ideer men de er top secret he he Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.