Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med felga??

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

volvo 244

1985 modell

 

Da antar jeg at det er DL eller GL. I så fall er nok originaldekka 175R14. Da kan du bruke 195/65-15 (0,2% avvik). I 205 bør du helst bruke 205/60-15 (1,4% avvik), men til nød kan 205/55-15 gå (4,6% avvik). Maks lovlig avvik er 5%.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor vil han ikke svare på det??? Dette er den andre tråden jeg spør han om det i... doh

Sorry hvis jeg har oversett noe. Det er ikke mange trådene jeg sjekker på forumet, og er sjelden innom to ganger pr. tråd om det ikke er noe helt spesielt som interesserer meg.

Åkke som, fengselet er Finnestad. (NOKAS-ranerne er elendige til å rane banker, men fikse felger, det kan de!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp levert mine phoenix 100 felger til sandblåsing. Kosta 500kr for 4 felger. Jævelig typisk at jeg nå får vite at det er en billigere og bedre måte og gjøre det uten å løfte en finger. :mad:

 

Men men.. Jeg har kjøpt felglakk! Trenger jeg bruke det eller kan jeg bruke vanlig bil lakk? Kjekt å vite siden utvalget av farger til felg var ikke stort.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp levert mine phoenix 100 felger til sandblåsing. Kosta 500kr for 4 felger. Jævelig typisk at jeg nå får vite at det er en billigere og bedre måte og gjøre det uten å løfte en finger. :mad:

 

Og hvilken måte er det?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siktet til han som lot lokale fengslet ta seg av saken.. Klart bedre måte, er du ikke enig?

Jeg betaler 500 kr bare for å få de sandblåst, etter det må jeg kjøpe grunning, lakk og klarlakk og gjøre jobben selv. Da er det klart det er bedre å betale 100kr per felg ferdig lakkert

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siktet til han som lot lokale fengslet ta seg av saken.. Klart bedre måte, er du ikke enig?

Jeg betaler 500 kr bare for å få de sandblåst, etter det må jeg kjøpe grunning, lakk og klarlakk og gjøre jobben selv. Da er det klart det er bedre å betale 100kr per felg ferdig lakkert

 

Må si meg enig det ja ;) Veldig enig! :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOLVOTORE:

 

Har du hørt med VBK Karros innpå HIP?

 

De sandblåste en del deler for meg gratis(de slapp å bytte munnstykker og sand derfor gratis)

 

Nei, den tanken har ikke slått meg. Kanskje jeg skulle gjøre det... Er det bare å stikke innom der eller?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sand de skulle blåsse felgene med. Er vel glass eller noe sånt veldig fint.

 

Men det jeg lurte på istad! Må jeg bruke felglakk?? Har felglakk noen spesiell egenskap som gjør at det er spesielt egnet til felger eller kan jeg køle på å lakkere med en bilfarge jeg liker? Noen som har noen meninger om hvilken farge kler disse felgene? Skal stå på en rødbrun 242 78 model

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sand de skulle blåsse felgene med. Er vel glass eller noe sånt veldig fint.

 

Men det jeg lurte på istad! Må jeg bruke felglakk?? Har felglakk noen spesiell egenskap som gjør at det er spesielt egnet til felger eller kan jeg køle på å lakkere med en bilfarge jeg liker? Noen som har noen meninger om hvilken farge kler disse felgene? Skal stå på en rødbrun 242 78 model

 

Du bør bruke felglakk. Den er mer hardfør enn vanlig lakk, og tåler derfor steinsprut og sånt som felger utsettes for. Når det gjelder farge så er min meninga at sølv eller aluminium er det eneste som blir pent på sånne felger!!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår