Dovring Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Driver å setter ihop igjen en 1,8 GT motor om dagen. Denne har monojet innsprut. Lurer nå på om denne lange beholderen/boksen som satt orginalt i 2´ern, under luftfilterboksen trengs? Danstamnes snakka om att dette var ett filter til å renske bensin.. nødvendigt å bruke mon tro? Håper på masse svar ;) mvh Tore Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 kommer helt an på hva du snakker om :) går det bensinslanger inn og ut fra den ? du ser jo hva den er til med litt teknisk innsikt.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 ut i fra hva jeg meiner og tror så er det et kullfilter... Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 går vel noen bensinslanger inn og ut på den ja, bensin inn / retur ? viss ikke dette er no vakum greier da... ? Jeg har ikke peil, så jeg må nesten bare spørre.. Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 ja, i tilfelle, så kan den skippes.. går greit det.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 oki.. blir ikke no problem for gassern? Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 oki.. blir ikke no problem for gassern? åhh.. du bygger om til gasser ? nei, da er det iallefall ikke noe problem.. bare kaste driten.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 bygger ikke om til gasser, men er en slik monojet sak.. gasser med elektronisk dyse i vel? Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 åhh.. du bygger om til gasser ? nei, da er det iallefall ikke noe problem.. bare kaste driten.... han bygger om fra gasser til 2L monojet det kull filteret er der for en grunn, finnes vel på alle biler med innsprut.. kan vel komme av at det ikke skal komme drit som har kommet igjennom bensinfilteret skal sette seg i en dyse elns.. har ikke vært så mye borti den "flaska" jeg.. bare lar den være der Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 nja.. er jo teknisk sett et innsprut med en stor dyse... monojeten skal jo egentlig ha kullfilter, men kan aldri se for meg at det ikke går like greit uten.. ville gjort det jeg iallefall.. noen andre på det området ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 han bygger om fra gasser til 2L monojet det kull filteret er der for en grunn, finnes vel på alle biler med innsprut.. kan vel komme av at det ikke skal komme drit som har kommet igjennom bensinfilteret skal sette seg i en dyse elns.. har ikke vært så mye borti den "flaska" jeg.. bare lar den være der 2l monojet ? hva stod denne motoren i ? Ja, det kullfilteret er der for en grunn, men rensker ikke bensin for store partikler, men mindre kjemiske sporstoffer som helt ikke skal forbrennes.. det aktivt kull gjør.. tror det henger sammen med kat. og miljøkrav jeg.. EDIT: ser at han skriver 1,8 lenger oppe tråden ja.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 er 2.0l blokk og 1.8 topp.. er vel kansje noe med miljøkrav og slik ja.. men skulle vist om jeg trenger dette filteret... Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 tror det går fint uten jeg.. men hør med møller du.. eller ring et verksted.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 nja.. er jo teknisk sett et innsprut med en stor dyse... monojeten skal jo egentlig ha kullfilter, men kan aldri se for meg at det ikke går like greit uten.. ville gjort det jeg iallefall.. noen andre på det området ? sant nok.. monojet er ikke det beste som finnes (trust me, i know) skal fjerne katalysatoren min snart, da kansje også detta kullfilteret om det bare fjerner div stoffer fra bensinen som ikke har noen betydning for overall performance.. har en downpipe fra en 1.8L gasser liggende, er slik 2x 1.5" (eller var det 2x 2"?) .. i steden for den singel downpipen jeg har nå som det er kat feste påh! eneste jeg trenger nå er klemme til dissa jævla C klemmene som er festa til e-manifolden Sorry å ødelegge tråden din tore! men slikt skjer :) hehe Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 monojet er sikkert ikke det beste nei, men duger vel!? skal også få fiksa grøvere eksos :) Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg