Gå til innhold

Husk Rudskogen 24. Juni

Ranger emnet


Konrad

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Skal bare minne om Rudskogen fredag 24. Juni.

Alle er velkomne og vi får satse på bra vær (jeg er lei dårlig vær nå)

 

Er det noe dere lurer på så kontakt oss på: bilmekaniker@toyota.no

Ellers er alt som før, øverig informasjon finner dere på vår hjemme side.

 

http://www.bilmekaniker.no

 

 

NB: Db målinger vi bli skjerpet

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei alle sammen.

Skal bare minne om Rudskogen fredag 24. Juni.

Alle er velkomne og vi får satse på bra vær (jeg er lei dårlig vær nå)

 

Er det noe dere lurer på så kontakt oss på: bilmekaniker@toyota.no

Ellers er alt som før, øverig informasjon finner dere på vår hjemme side.

 

http://www.bilmekaniker.no

 

 

NB: Db målinger vi bli skjerpet

 

Hva er kravene nå med tanke på støy?

Og hvordan er det med biler som ikke er godkjent ombygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå lavere db ?

 

Dette med støy er kjempe vanskelig og det handler masse om "lydbilde" dvs at biler "bråker" forskjellig. Det er mange årsaker til at støy er variabelt: Mekanisk er en bit, motorkonstruksjon, dreimoments kurve, eksos anlegg, turbo osv. så kommer det ann på den som kjører: er det å ligge på turtal hele tiden, når slippes gassen når det gires osv. Vær: blåser det og hvilken vei? Regn, sol, lavtrykk, høytrykk. Bane relaterte årsaker: flere biler i følge, biltyper som kjører i følge...osv.

 

Problemet på Rudskogen er at myndigheten har satt et krav til 55db hos naboer. Dette gjør at biler på bane ikke bør overskride 90db ved kontroll i depo. selv om bilen kommer innenfor kravet ved kontroll i depo kan det hende det har et for høyt "støybilde" ved bruk på banen som gjør at det overskrider 55db hos naboer = kjøring stoppes.

 

Dette gjør at vi må være nøyere med hvem som slipper igjennom og strenger ved tvilstilfeller. Vi ønsker ikke at kjøringen skal stoppes!

 

Vi ønsker derfor og informer om at det blir streng kontroll av db! slik at alle vet dette, utenom dette er alt annet som før. Det er kipt å ha kjørt langt og ikke få kjøre

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med støy er kjempe vanskelig og det handler masse om "lydbilde" dvs at biler "bråker" forskjellig. Det er mange årsaker til at støy er variabelt: Mekanisk er en bit, motorkonstruksjon, dreimoments kurve, eksos anlegg, turbo osv. så kommer det ann på den som kjører: er det å ligge på turtal hele tiden, når slippes gassen når det gires osv. Vær: blåser det og hvilken vei? Regn, sol, lavtrykk, høytrykk. Bane relaterte årsaker: flere biler i følge, biltyper som kjører i følge...osv.

 

Problemet på Rudskogen er at myndigheten har satt et krav til 55db hos naboer. Dette gjør at biler på bane ikke bør overskride 90db ved kontroll i depo. selv om bilen kommer innenfor kravet ved kontroll i depo kan det hende det har et for høyt "støybilde" ved bruk på banen som gjør at det overskrider 55db hos naboer = kjøring stoppes.

 

Dette gjør at vi må være nøyere med hvem som slipper igjennom og strenger ved tvilstilfeller. Vi ønsker ikke at kjøringen skal stoppes!

 

Vi ønsker derfor og informer om at det blir streng kontroll av db! slik at alle vet dette, utenom dette er alt annet som før. Det er kipt å ha kjørt langt og ikke få kjøre

 

hmmm....90 db, er det egentlig noen av oss om greier det kravet da ? Jeg tror ikke det er noe vits at jeg prøver engang :wonder

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rent teoretisk (!) vil det si at min Mondeo om den hadde vært standard hadde hatt for høyt støynivå (63 db) til å få kjøre da? Virker på meg som om dette blir nok en spiker i kista for Rudskogen Motorsenter, snart må man vel komme med el-bil for å få lov til å kjøre.

Er ikke rart at det blir flere ulovlige streetrace når folk som har en rå bil nektes å kjøre pga db grenser på bane. ola klonk i et nøtteskall dette :(

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja fryktet at rudskogen skulle ta etter våler. Dette inebærer at så si 100% av de som kjører på treff som dette ikke får kjørt. Er selv ikke mange orginal biler som går igjennom 90db desverre.

 

Mitt anlegg måler 99.8db siden det er en gatelovelig løps bil. Og jeg har 96 db registrert i vognkortet.

 

kjipern er det i allefall.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rent teoretisk (!) vil det si at min Mondeo om den hadde vært standard hadde hatt for høyt støynivå (63 db) til å få kjøre da? Virker på meg som om dette blir nok en spiker i kista for Rudskogen Motorsenter, snart må man vel komme med el-bil for å få lov til å kjøre.

Er ikke rart at det blir flere ulovlige streetrace når folk som har en rå bil nektes å kjøre pga db grenser på bane. ola klonk i et nøtteskall dette :(

Er i grunnen enig i at vi er et litte og nedsyltet land med gamlinger på toppen.

Men hvor fikk du 63db fra...?

Vi godtar opp til 90- 100 db (avhengig av støybilde)

Hans Konrad

Sjef

bilmekaniker.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du lese da. 55dB hos naboene tilsvarer erfaringsmessig 90dB i depoet.

 

hehe du også, jeg sa: om den hadde vært standard :D Uten katte, med sports-eksos og powerfilter og 3" rør tviler jeg på at jeg vil ligge innenfor de 90db :(

 

Hvor langt er det til disse omtalte naboene forresten?

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen enig i at vi er et litte og nedsyltet land med gamlinger på toppen.

Men hvor fikk du 63db fra...?

Vi godtar opp til 90- 100 db (avhengig av støybilde)

63db står i vognkortet mitt, må hive på katte og standard filter ved hver EU kontroll :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja fryktet at rudskogen skulle ta etter våler. Dette inebærer at så si 100% av de som kjører på treff som dette ikke får kjørt. Er selv ikke mange orginal biler som går igjennom 90db desverre.

 

Mitt anlegg måler 99.8db siden det er en gatelovelig løps bil. Og jeg har 96 db registrert i vognkortet.

 

kjipern er det i allefall.

Hvordan fikk du til å endre dette i vognkortet jantore, får jeg til det så blir det lettere ved neste EU-kontroll :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å komme å kjøre nok en gang. Jeg kom gjennom støykravene på forrige treff, så hvis dere ikke har satt db lavere enn forrige gang, så går det vel denne gangen og.

 

Fikk dere bot eller kjeft etter forrige treff pga støy?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår