Gå til innhold

Husk Rudskogen 24. Juni

Ranger emnet


Konrad

Anbefalte innlegg

de folka med den instillingen er ofte de folka som bare ligger sideveis, gjerne med veldig uforutsigbart utfall, dvs man veit ikke hvilken vei de snurrer.

 

Jau, enig med deg jeg Jay, hadde litt moro å se hva svaret ditt ble :)

 

Hele poenget mitt er jo at folk skal slippe andre forbi, jeg hadde ikke tørt å lekt meg visst noen lå nærme bak, eller kjørt helt oppi rompa på folk...

 

Vet ikke om du fikk med deg åssen han i den gul/orange golfen kjørte ? Jeg klager på han ofte og det er ikke uten grunn, det var ikke få ganger det nesten ble ulykke på banen på kjøringen hans, hadde jeg kjørt på banen og sett at han nesten kjører i meg pga av at han MÅ forbi kan jeg ikke si at jeg er rimelig blid...

 

Men MÅ ikke leke når det ligger en bil helt oppi rompa, og man MÅ ikke ligge helt oppi rompa på folk, man Må heller ikke komme først rundt banen. De fleste er der for å ha det moro, ikke for å kjøre fortest....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er positivt at noen har burna i stykker veien opp til Rudskogen, ved fryselageret som ligger på venstre side...

2-3 uker så har lastebilene som til stadighet kjører inn og ut der kommet gjennom asfalten, og da er det bra at jeg kjører bil med litt mer enn 5 cm bakkeklaring.

 

TUSEN TAKK!

 

Denne bør ALLE ta til seg... Slike ting ødelegger vanvittig mye for alle som har lyst å kjøre på bane. Finn heller en eller annen øde parkeringsplass og burn der... Såvidt jeg kan skjønne er det ingen burnouter i VERDEN som er verdt at Rudskogen f.eks må korte inn på tilbudet sitt.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er positivt at noen har burna i stykker veien opp til Rudskogen, ved fryselageret som ligger på venstre side...

2-3 uker så har lastebilene som til stadighet kjører inn og ut der kommet gjennom asfalten, og da er det bra at jeg kjører bil med litt mer enn 5 cm bakkeklaring.

 

TUSEN TAKK!

Denne bør ALLE ta til seg... Slike ting ødelegger vanvittig mye for alle som har lyst å kjøre på bane. Finn heller en eller annen øde parkeringsplass og burn der... Såvidt jeg kan skjønne er det ingen burnouter i VERDEN som er verdt at Rudskogen f.eks må korte inn på tilbudet sitt.

 

Denne skjønte jeg ikke helt ? Er det noen som har burna på vei opp fra riksveien? Og ødelagt asfalten?

 

Uansett, hva var det med den burninga som skjedde på banen? folk som stoppa før slakteren og på langsida for å burne? Er det lov da? Skulle tro de ble svartflagga av sånt? Ble de de? Såvidt jeg kunne se var det i allefall minst en 240 som gjorde seg skyldig i dette mer enn en gang?

 

Og et lite innspill på dette med å ikke slippe forbi folk... Er superenig i at folk må bruke speilet! Men, her ligger jo litt av ansvaret på flagg-marshallene også. Når vi er på NSK-treff bruker man å få flagg dersom man har en raskere bil bak seg.

 

På forrige nsk-treff var det forøvrig bare to gulflagg-situasjoner fra 19-21, så for de som ønsker å kjøre fort-fort er dette absolutt å anbefalle.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten spesifisere litt mer hva jeg mente...

 

Jeg kjenner ikke så veldig godt til denne burne-saken (som har skjedd på veien inn til Rudskogen). Vet heller ikke om dette skjedde på fredag. Men jeg vet at asfalten er ødelagt, pga noe de som burna helte på asfalten (sikkert for å klare å spinne....).

 

MEN - poenget mitt var at alle bør tenke litt over hvordan man oppfører seg når man er på og i nærheten av en bane. Det skal veldig lite til for at ting blir oppfattet negativt, og dermed går utover tilbudet (som jo er veldig magert i Norge). Det som skjer på banen er en ting, men det som skjer av tull utenfor banen gjør MINST like mye skade. Dette gjelder da spesielt de som burne inne på depot-området, kjører altfor fort i depot-området, forsøpler unødvendig etc etc etc. Alle dårlig oppførsel i nærheten av banen går ut over alle som kjører OG alle som ser på.

 

Jeg kan skjønne at noen blir veldig ivrige etter å herje litt når de sitter og ser på de som er på banen - men jeg ber dere: HOLD DETTE UNNA baneområdene! Finn et annet sted å herje ifra dere (ideelt sett ute på banen).

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... takk til alle som har kommet med positive tilbakemeldinger på kjøringen min! :) Kjempekult! :D

 

Og til dere som har negative.... Send meg gjerne en PM og fortelle hva du ikke er fornøyd med, så skal jeg prøve å justerere med etter det.

 

Enig i det du sier i den første posten din, og kul kjøring :D

 

Men... bilene din er forferdelig kort for tiden :D Mangler fort 20 cm i lengden nå som du ikke har fanger hverken foran eller bak ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du sier i den første posten din, og kul kjøring :D

 

Men... bilene din er forferdelig kort for tiden :D Mangler fort 20 cm i lengden nå som du ikke har fanger hverken foran eller bak ;)

 

Hehe. Takk:) Hadde både (ny) bakfanger og (sliten) frontfanger på igjen i går... på 200sx-treffet:)

 

Og det med førermøte som du nevner har jeg sagt ifra til de som driver på Rudskogen. Tror dette ville løst MANGE problemer. Er nok mange som er for opptatt med å kjøre når de først er på bane, at de glemmer å oppføre seg... :)

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og... takk til alle som har kommet med positive tilbakemeldinger på kjøringen min! :) Kjempekult! :D

 

Og til dere som har negative.... Send meg gjerne en PM og fortelle hva du ikke er fornøyd med, så skal jeg prøve å justerere med etter det.

 

Har bare positive tilbakemeldinger...

...Du er UTROLIG flink til å kjøre!!

Du blir bare bedre og bedre for hvær gang jeg ser deg kjøre på bane, og det er sånn det skal være...

Øvelse gjør mester.... STÅ PÅ!!

 

:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare positive tilbakemeldinger...

...Du er UTROLIG flink til å kjøre!!

Du blir bare bedre og bedre for hvær gang jeg ser deg kjøre på bane, og det er sånn det skal være...

Øvelse gjør mester.... STÅ PÅ!!

 

:pray

 

Men Xenon, du må få deg dekk som lager mer røyk :D:D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare positive tilbakemeldinger...

...Du er UTROLIG flink til å kjøre!!

Du blir bare bedre og bedre for hvær gang jeg ser deg kjøre på bane, og det er sånn det skal være...

Øvelse gjør mester.... STÅ PÅ!!

 

:pray

 

Tusen takk:) Kjempekoselig å høre! Er helt rått for meg nå, for jeg merker jo at jeg utvikler meg masse hver gang :)

 

ekkoj: Ja, var litt dårlig med røyk i dekka mine ja... Menmen... får se hva som kommer senere :)

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:)

ekkoj: Ja, var litt dårlig med røyk i dekka mine ja... Menmen... får se hva som kommer senere :)

 

Vet du noe jeg ikke vet? ;)

 

Har du fått tak i sånn dekk som ryker rødt ? Hehe.. det hadde vært noe.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe jeg ikke vet? ;)

 

Har du fått tak i sånn dekk som ryker rødt ? Hehe.. det hadde vært noe.

 

Hehe. Neida... har ikke noe spesielt i tankene. Er ikke så viktig for meg om det ryker, selv om det ser fett ut med røyk. Det viktigste for meg nå er å lære å kjøre...

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forbikjøringsproblematikken kunne langt på vei ha blitt løst med et førermøte hvor arrangøren informerer om hvordan slædding, forbikjøring og det å slippe frem biler skal skje.

 

Hei.

 

Hva med en som blåflagger litt rett etter depo-strekka? Da må jo folk informeres om hva det betyr (slipp forbi trafikken bak), men det kunne jo vært en ide(?).

 

F.eks. blir du blåflagga, hold igjen farta på strekka slik at folk kommer trygt og enkelt forbi.

 

NB:De fleste har faktisk store fordeler ved å slippe noen forbi. Kast deg på hjul til den som kom bakfra, og lær sporene/teknikken ved å ligge bak. Voila! ; man blir en bedre sjåfør. Så kan du kjøre fortere, og lære han dine "god-spor" på banen igjen, osv...

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår