Gå til innhold

2 eller 4 kanals forsterker?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg anlegg i bilen nå og satser mer på fin lyd enn høy lyd, saken er att jeg velger heller og kjøpe meg ett bra frontsett enn og kjøpe noe rimeligere fornt sett og baksett for samme pris, men om jeg skal ha forsterker på frontsettet så lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg en 2kanaler eller 4kalaner forsterker til de, for det kan jo hende jeg handler meg noe og ha i hattehyllen siener i tiden. blir det for dumt og ha 2stk 2kanaler forsterkere? eller burde jeg kjøpt meg en 4kanaler som jeg brokobler til frontsettet og heller kobler det om senere for 2stk komponent sett?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp 4 kanals! er best viss du ikke helt er sikker på hva du kommer til å gjøre, jeg kjører brokobla firekanals, skulle egentli ha fire høytalere men ombestemte meg, så kjører med to nå, spellar så fint atte!...er vel og billigere med en fire-kanals en to to-kanals...
hvorfor er 2kanaler dyrere enn 4? er det slik att lyden blir mindre forstyrret siden den bare har 2 kanaler og jobbe med?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert d alltid er sånn da men her er ett eksempel...

RF P4004=3795,- hos bilradiospes...denne har 4x100 watt eller 2x200 watt brokobla...en to kanals, RF P2002=2395,- to av disse koster kr 4790, ca en tusings dyrere... notin

vorfor d er dyrere kan jeg desverre ikke hjelpe med...

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er 2kanaler dyrere enn 4? er det slik att lyden blir mindre forstyrret siden den bare har 2 kanaler og jobbe med?

Du hakke tenkt på en skikkelig bra 5kanaler? da har du en fosterker til alt. Audison LRX5 er bra, så har du jo den nye Helix dark blue serien det kommer en helt rå fem kanaler fra dem..et lite tips bare BK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller vurdert midbasser i kickpanel/dør enn høyttalere i hattehylla om det er godlyden du jakter på.

Det er nå min mening.

Hvor mye har du å rutte med da?

Finnes jo flust av merker;

Infinity, Focal, Soundstream, Morel, JL Audio, SEAS, Peerless osv.

Det som er bra for noen er ikke nødvendigvis like vellydende for deg.

Anbefaler å få en lyttetest på en god del merker før du bestemmer deg :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert d alltid er sånn da men her er ett eksempel...

RF P4004=3795,- hos bilradiospes...denne har 4x100 watt eller 2x200 watt brokobla...en to kanals, RF P2002=2395,- to av disse koster kr 4790, ca en tusings dyrere... notin

vorfor d er dyrere kan jeg desverre ikke hjelpe med...

Har ikke det en ganske logisk forklaring?

3 x 0,5L brus koster mer enn 1 x 1,5L, fordi det koste mer av arbeidstid, material, oppbevaringsplass, transport....

Lenke til kommentar
Del på andre sider