Gå til innhold

O.Z felger

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dere vet de 10 ekrede 14" felgene som kom på noen 740'er?

De er av fabrikat O.Z.. 5.5x14 er de vel.

 

Hva ligger de på i verdi, i strøken stand?

Jeg kjøpte fire stykker med to dårlige og to middels gode sommer dekk.

 

Jeg gav 350kr for alle fire.. Ikke gale vel?

Jeg skal bruke dem som vinterfelger(!) har 17" til sommer, noe som er uaktuellt til vinter :p

 

Bilde av felgene:

in_the_dark.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en godpris.

Jeg syntes personlig det så ut som noen 260-felger. Var vel ikke så mange 740 som hadde "flotte" 14-tommere. Fikk ikke 740 15-toms som standard ganske tidlig?

 

Hvordan funker forresten Eiker-felgene dine med de dekka du har valgt. Jeg ser gjerne at noen kommer med tilbakemelding på hvordan det funker med 17-tommere på Volvo.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det funker nok utmerket, men kan du si meg hva jeg oppnår med å kjøre med 17 kontra 16 tommere? Jeg skjønner at det blir noe stivere og mindre "brøddeig" i forhold til mine 185/65-15.

 

Felgene veier jo en del også, og bare fordeler er det jo ikke med å gå opp i felg og ned i profil.

 

btw: Er det disse felgene du har kjøpt dabutcher : ?

 

Link : Felg

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja..

 

17" felger med 225/45-17 funker fint.

Jeg måtte ikke fikse skjermbuen bak engang!! alt gikk rett på!

for å teste dette, tok jeg 9 stål felger i bagasjerommet og parkerte i nedoverbakke.

 

Det er forresten de felgene jeg kjøpte ja.. 350kr for fire stk.

De er O.Z. (uttrykkt på felgen)

 

 

jeg kjørte i 80km/t med 225/45 dekkene, stod på bremsen.. bilen stoppet sinnsykt brått, uten å få skrens på dekkene.

(tørr asfalt og pluss grader)

 

Jeg skal kjøpe meg noen kraftigere bremser, men vet ikke helt hva.. Lurer på om jeg kan bruke 960 skiver og calipere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår