MortenK Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 850 er jo arvtageren til 240 da, og 5'ere er VOLVO-motorer! Vedrørende ombygging til V8. Volvo har forhåndsgodkjent ombygging til V8, så sant følgende krav er oppfylt: 1. Max 220hk (28kpm) med ventilerte originalbremser, eller 200hk (22kpm) med uventilerte 2. Forfjærer av "dieseltype", eller forstilling fra varevogn 3. Torpedostag 4. Bremsekraftforsterker (booster) 2x8, bremsereg.ventiler 5. På eldre modeller må hovedsylinder til bremser byttes 6. Max forakselbelastning 900kg volvo lager v8 og, og 850 e ikkje arvtageren til 240.. den kalles 740.. men i 240 e det 4er og 6er som hører hjemme.. og! det var bare et forsøk på å argumentere like dårlig som enkelte andre her :/ sett i ka faens motor du vil sier eg, 240 t5r e jo bare porno :) men.. har noen et raskt prisoverslag for å få ombygd en 75 24X til v8? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 lurer om dagen selv jeg.. har en b230et 96mod..ny overhalt..men mankerer følgende +++ turbo ca 6000 ic ca 2500 topp ca 10000-12000 datasprut ca 12000 med andre ord dyrt :scared har en nabo som har en haug med v8'rer.. så legger jeg 15000-20000, har jeg en holdbar motor med typ 350hk ferdig i bil.. men vet ikke, sinnsykt usikker.. :( bensin spiller INGEN rolle, driter fullstendig i det...er ikke derfor jeg driver på med prosjektet.. da hadde jeg heller kjøpt med en Fiat Uno eller noe.. Nydelig holdning sombrero Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 hehe.. mye veier en slik v8 med 350hk a? Er jo ikke så possetivt og evt. drifte med for mye vekt forran da, ikke og kjøre fort i svinger heller pga. ræva kommer med en gang.. v8 er ikke kjent for og ha alu. blokk og lette setemper/råder.. :rolleyes: men helt klart kult i biler som kler v8, sorry HPfreak men det er det jeg mener :) 240`n er sunna fin ellers.. samme som v6 i 240`n.. hører ikke hjemme.. Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 De nyere typen V8 er faktisk i alu så de veier ikke så mye. De eldre er jeg usikker på men greit at vekt fordelingen ikke blir helt bra men alt kan man lære seg å kjøre med! Hehe jeg tåler det E-K Racing. Hadde jeg ikke kunne hørt på hva andre mener skulle jeg aldri hatt en bil! Men potensialet i en V8 er større enn en turbo motor da! Kan få mer hk ut av en slik! Men i min neste volvo funderer jeg på en FT motor! Skal jo ha en grei dagligdags bil og da! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 alu blokker er jo grise dyrt da... en 350 med 700 kasse veier vel i området 350kg... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Grisedyrt ja, men det finnes! Velg heller en manuel kasse som veier mindre! Usikker på hvor mye mindre men blitt fortalt at de veier en god del mindre enn en 700 kasse! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 automatkasse er jo GRISEtungt. veier jo 3-4 ganger så mye som vanlig girkasse Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 HPfreak: Det er bra! da er du kar.. det er bare min mening, den skal jo du bare drite i :D.. - Rekke 5`r veier ikke mye.. man løfter jo nesten en sånn "alena", + et grenrør og en manndig turbo.. si 150-200kg da.. det er mange % på vekt forskjellen.. :) hehe.. automat er også no jag misliker sterkt! taper kg och hk på det.. og ikke akkurat morro og kjøre med.. men jeg er jo ganske one way only, 5:r.. Manuell.. Sperre.. "Maxis" senking.. gleder meg villt til sesong 06.. :cocain: Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 v8 er i alle fall de billigste og mest holdbare hestene limet: Synes persjonlig v8 er stygg lyd, er jo bare drææl og en seei reaksjon.. sett i 5r/6r fra volvo med turbo.. da snakker vi fin lyd! ta en titt på nm kurvene på de forskjellige motorene du....... Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 volvoekern: hehe.. vet ikke om 450hk og 570Nm er så veldig dorlig da? på en 5:r ;) men nå har ikke jeg samme oppsette som dena jeg resonerer fra.. men blir veldig likt vist.. ikke vits og ha mye Nm når man ikke får det ned i bakken.. :D Men som sagt.. smaken er ikke like bra oss alle mann.. neida.. V8 er tøft i visse biler.. mener jeg.. Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 volvoekern: hehe.. vet ikke om 450hk og 570Nm er så veldig dorlig da? på en 5:r ;) men nå har ikke jeg samme oppsette som dena jeg resonerer fra.. men blir veldig likt vist.. ikke vits og ha mye Nm når man ikke får det ned i bakken.. :D Men som sagt.. smaken er ikke like bra oss alle mann.. neida.. V8 er tøft i visse biler.. mener jeg.. Mvh E-K Racing It kicks ;) 450 hk og 570 nm er respektabelt det :) mye koster en slik motor da? sånn ca.. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Dere liker ikke V8 i Volvo og jeg liker ikke amcar uten V8! Blir jo noe av det samme! Kunne aldri tenkt meg amcar med mindre enn V8! Gjerne større da, men dette blir vanskeligt i en 240! ;)Men finns da store 350 motorer og da! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 ealoken: Kjenner du folk litt her og litt der, og kan MYE motor.. så ca komplett med intercooler og det greiene der ca 50.000,-+, motoren min blir montert med silicon hansker og i støv fritt rom.. kommer sesongen 06.. :) blir mest sannsynelig film av monteringen av den.. og testingen.. aneglsmili Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Høres fett ut! Håper jeg får satt i ny motor selv til 06! Må nok beklage at det fortsatt blir en V8. Men skal ha turbo bil også så klart! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Bare så det er sagt så er det en 350 TPI fra en 1985 Corvette til salgs i Sverige nå til 5000! Ikke så gæli det da! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.