docsist Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 sitter å fundere på åssen motor jg skal hive i 245.. v8 rå motor lyd, mye Nm, men mye arbeid Turbo, nestien ikke no arbeid, men ikke full så mye lyd, kasnje med 3". så tror d blir å bygge en b23, med org,veiv, m-råder og nye smiddestempler,Ms-s,v70r dyser, t34-hybrid,rs-500 kjøler,getrag-265. eller 8,er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Får all del ikke sett inn V8'r... Bygg skikkelig Turbomaskin du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 hvem av dem er billigst i drift? En svær V8 bruker vel ganske mye mer bensin enn en turbomotor. :driving gå for turboen Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 limet: Synes persjonlig v8 er stygg lyd, er jo bare drææl og en seei reaksjon.. sett i 5r/6r fra volvo med turbo.. da snakker vi fin lyd! men smaken er som baken.. ;) Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Hei. Jeg syntes du skal kjøpe etter lommeboka, du får tak i en v8 som er i bra stand og du ikke trenger å skru noe på billigere enn du får en med like mye effekt med turbo...Men, det er litt mer vekt. (Alså ikke mange kg mer egentlig, men det forandre vektbalansen ganske mye med dem ekstra kg forran) Lykke til videre ! Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 V8 er en heilt klar favoritt frå mi side...Ganske enkelt å montere i en 240...funker greit...utruli masse trim deler å få kjøpt til motoren...spessielt chevy 350....men er driita full no so snakker vell mest bullshit..:P ta hensyn til det Men skal ha B230Fk i min bil sjølv da men:p V8 blir for dyrt i innkjøp..får visstnok kjøpt Tûv godkjente motorfester og travers til 240 da so...men vis en skal kjøpe motor...pluss motorfester...pluss pluss...blir alltid meir utgifter en det som var planen... Gå for Volvo turbo motor...Billigare og enkelt å skru på... Mvh Hans-ola Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 850T maskinen har vel alldrig slått feil har den det!?;) der får du både lyden(aaaahh!) og effekten om du vil... en 8'er er bare tung/tørst + det står ikke et eneste volvo merke på den! :scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 850T maskinen har vel alldrig slått feil har den det!?;) der får du både lyden(aaaahh!) og effekten om du vil... en 8'er er bare tung/tørst + det står ikke et eneste volvo merke på den! :scared Halla. Jeg gidder ikke/prøver ikke dra igang noe diskusjon her, men bare så det er sagt så veier ikke v8'eren så utrolig mye mer, eller bruker så mye mer bensin. (Da mener jeg såklart ikke en dårlig,gammel og ihjel kjørt motor da :)) Min motor bruker likt/mindre bensin enn andre biler med turbo faktisk, men visst du skal bruke bilen litt aktivt og kanskje på bane syntes jeg du skal gå for turbo, da slipper du å få rar vektfordeling :) Mvh Ottesen "Edit: hvor mye veier en 240 ?" Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 V8 trenger nødvendigvis ikkje å bruke masse bensin...er Motoren i godstand...og godt velikeholdt...Forgasser/luftfilter skikkelig...så vil motoren bruke ganske lite i forhold til effekt og kubikk... Chevy 350 er enkelt å få taki og veldig billige deler... Men smak og behag.... Turbo er også flott..men er noke drit vis du ikkej gjer skikkelig arbeid ifrå begyndelsen av...nytter ikkje med jalla løysinger og utsliten turbo osv.... Kommer til å montere turbo motor når eg har spart meg opp nok penger...begynder å jobbe i veke 25 så turbo kommer iløpet av sommaren... Kommer til å kjøpe en b230Fk siden den er billigere i innkjøp en en B230FT og B230Fk er egentli samme motorane...kommer til å kjøpe ny turbo uansett so... Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Halla. Jeg gidder ikke/prøver ikke dra igang noe diskusjon her, men bare så det er sagt så veier ikke v8'eren så utrolig mye mer, eller bruker så mye mer bensin. (Da mener jeg såklart ikke en dårlig,gammel og ihjel kjørt motor da :)) Min motor bruker likt/mindre bensin enn andre biler med turbo faktisk, men visst du skal bruke bilen litt aktivt og kanskje på bane syntes jeg du skal gå for turbo, da slipper du å få rar vektfordeling :) Mvh Ottesen "Edit: hvor mye veier en 240 ?" hhe ikke sånn ment fra min side heller:) men er "litt" volvo entustiast..så da MÅ jeg nesten mene det jeg gjør..! hhe.. en 240 veier 1345kg.. andre forslag anyone? er ikke 100%sikker..men mener det er det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Original 75mod. 242 med B20a veier 1245kg. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Jeg har en med V8. 350 TPI! Har kostet meg en del kroner! Turbo volvo har jeg enda ikke bygd men skal begynne til vinteren nå! Men min bruker ca 1 liter på mila men har ingen aning hvordan turbo motoren ligger på! Men min motor er ikke helt orginal så vil tro en annen som ikke er gjort noe på er snillere! Flere som har testet bilen min mener at det finnes ikke treig! Den reagerer utroligt raskt og er sterk hele veien! Men dette er noe du selv får bestemme! Her inne har du folk på begge sider som kan gi deg tips og hint uansett hva du velger å bygge! Jeg vet at jeg trenger en del hjelp da jeg skal bygge turbo volvoen min! Blir et rart spesiellt prosjekt det og! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 HPfreak: hehe.. mye sant i det der, mye bra i begge motor typer og noe ikke så bra på hver av sine måter.. Får man en turtalls v8 blir det jo fet lyd (Formela 1 motorene?) men 40.000,- for 450hk i en volvo hvit motor med singel turbo er ikke så ille spørr du meg.. :) vet ikke mye man må ut med for og få noe sånt i en V8? Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Gå for en rødblokk me turbo spør du meg.. men husk: smaken er som baken :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Gå for VOLVO-motor!! V8 i 240 er gromt, det er greit, men det hører ikke hjemme der, og balansen i bilen blir ikke akkurat noe å skryte av. Jeg ville gått for B230FK/FT eller 850-motor (2,5l eller T5), eventuelt 3,0R6 fra 960. Tror jeg ender opp med B230FK eller 2,5l når det skal bygges ny motor i 242'n til neste år. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.