Gå til innhold

Hva slags musikk hører du på i bilen?

Ranger emnet


spnDude

Anbefalte innlegg

Jeg hører på mye forskjellig, innen den elektroniske musikken. Bortsett fra trance, dance og slike kommerse ting puke Det er jo sinnsykt mye spennende ting som lages i Norge! Det som er driit er at det meste bare blir gitt ut i alt for få eksemplarer :( Tellé gav jo bare ut plater i 500 og 1000 eks (ikke CD'ne da). Og når hele verden sitter og venter på plata, så blir det litt i underkant... Den ultimate Norske plata er jo Tellé med Samleplate! Men nok om det. Jeg har funnet en side med dritmye bra dubba/minimalistisk house. Nemlig thinnerism.com. Har ikke rokket gjennom alt enda, men denne er bra: http://www.thinner.cc/releases.php?r=thn047 Sjekk hvertfall ut Gegenströmung, og den mixen i bånn. Dette er jo sær musikk da. Det grenser til elektronica. Men jeg skjønner den hvertfall. Jeg har også funnet en genial side og sjekke ut plater på, nemlig nuloop.com. Der er det 30 sec. sample på samtlige låter! Enjoy :wave

 

Trance ? når ble det så kommers som du skal ha det til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for de som er litt over 25år har mulig fått med seg at trance oppsto slutten av 88/89 på Goa (i India) og gikk en liten frasått over europa på førsten av 90,

først under Goa-trance senere Trance så på rundt 95 starten flere og flere i europa og lage musikk(trance) på pcen hjemme og skjelen i trance ble borte

og Euro-trancen over tok..

som finnes på ca 90% av alle sammle plater

skal man finne god trance så bør man finne gammle plater av tiesto på 90 tallet eks: lost treasures 2

 

PS til -Bom-

for ekte trance folk er alt som spilles på radio/cd comeriselt og det gjelder innen for alt innen house /tekno/deep house også

 

bonden

som kjøpte sin første acid-house 12" i 87

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som er litt over 25år har mulig fått med seg at trance oppsto slutten av 88/89 på Goa (i India) og gikk en liten frasått over europa på førsten av 90,

først under Goa-trance senere Trance så på rundt 95 starten flere og flere i europa og lage musikk(trance) på pcen hjemme og skjelen i trance ble borte

og Euro-trancen over tok..

som finnes på ca 90% av alle sammle plater

skal man finne god trance så bør man finne gammle plater av tiesto på 90 tallet eks: lost treasures 2

 

PS til -Bom-

for ekte trance folk er alt som spilles på radio/cd comeriselt og det gjelder innen for alt innen house /tekno/deep house også

 

bonden

som kjøpte sin første acid-house 12" i 87

 

ojojoj som du kunne, lite av det som de spiller på radioen jeg hører på. Men går absolutt ikke med på at Trance genren er kommers, den er kommet litt mer ut nå, noe jeg tror de fleste artister vil. Men om det er Dina og Guttaboys fra Groove Coverage som her er Trance.. så skjønner jeg hva dere mener.. men om ikke... ???? notin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafe Dèl mar (alt)

buddha bar

Hotel costes

Lara Fabian

Buena vista social club

Ibrahim ferrer ( er med i Buena vista social club)

Jamiroquai---- Nye

Lene marlin--- Nye

Ministry of sound -- UK utgaver,, pga de som kjøper i norge suger lang vei

Katie melua

Astral Projection (Trance)

not euro trance...som suger

 

sant-germain des cafe vol 5 / 6

Deep dish

eller en del DJ mixed Fransk House

 

 

ups glemte nesten Emma cden.... som jeg møkk leit alt :(

 

 

Bonden

 

 

EMMA cden har ihvertfall verdens beste rippoff sangere!! :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hører jeg svært mye på Jazz, Blues, Soul og Metal.

 

Blant favorittene finnes:

 

Patricia Barber

Cassandra Wilson

Knut Reiersrud

Kari Bremnes

Tool

Lacuna Coil

InFlames

Dark Tranquillity

Satyricon

etc etc

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sinnsykt lei av alle cd'ene mine og prøver desperat å finne noe nytt og bra...alt som sendes ut i eteren for tiden er crap og jeg har degradert meg selv til å høre på det mest tragiske, Akon, Dj Ravi, Britney, David Grey, ja hele sulamitten (ikke Jorunn) de sender på Svisj på en kjip ettermiddag. Det har jeg lasta ned og sitter altså å hører på mens jeg kjører bil. ;)

Favorittmusikken (men dog veldig lei av) er AC/DC, Black Sabbath, Blink 182, Daft Punk (eneste platene jeg aldri går lei av), Faith No More, Iron Maiden, Kiss, KoRn, Kula Shaker, Metallica (kun det gamle) , Pantera, Rammstein, Theatre of Tragedy, Covenant, Dimmu Borgir, Smashin Pumkins, så blir det litt Happy Hardcore og "glad" Trance (mest nederlandsk er jeg redd)

Hadde vært digg om noen i verden klarte å lage noe bra istedet for å hore opp gamle sanger...men mens jeg venter så er jeg åpen for forslag på gode låter til bilbruk :driving

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojoj som du kunne, lite av det som de spiller på radioen jeg hører på. Men går absolutt ikke med på at Trance genren er kommers, den er kommet litt mer ut nå, noe jeg tror de fleste artister vil. Men om det er Dina og Guttaboys fra Groove Coverage som her er Trance.. så skjønner jeg hva dere mener.. men om ikke... ???? notin

 

 

I norge er ikke akurat trance kommersielt, men i europa spilles det mye trance

som ikke er av den typen som spilles i norge..

se litt på nederland der kommer det mye bra trance fra om dagen..

 

så kan vi ta det ordet -kommersielt-

alt som har kommet i salg har en kommersiel hensikt..

jeg personlig kalder musikk som spilles på radio kommersiel. uansett type

 

 

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norge er ikke akurat trance kommersielt, men i europa spilles det mye trance

som ikke er av den typen som spilles i norge..

se litt på nederland der kommer det mye bra trance fra om dagen..

 

så kan vi ta det ordet -kommersielt-

alt som har kommet i salg har en kommersiel hensikt..

jeg personlig kalder musikk som spilles på radio kommersiel. uansett type

 

 

Bonden

 

Ja, high five.... men synest allikevel du går litt langt å si at trance er kommers siden det kanskje i ny og ne ligger 2 låter av tiesto på den nederlandske topp 40.... finnes jo mye annet og... som ikke spilles på radioer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC/DC

Iron Maiden

Metallica

Testament

Guns`n Roses

In Flames

Lost Horizon

The Mayan Factor

Van Halen

Stratovarius

Helloween

Scorpions

Slayer

Pantera

Ozzy

Nightwish

Luca Turilli

Kizz

Iron Fire

Hammerfall

Gamma Ray

Alan Jackson

Mark Knopfler

Dire Straits

Bruce Springsteen

Children of Bodom

Brad Paisley

Dream Theater

Disneyland After Dark DAD

 

Er bare en liten liste av alt jeg hører på, hører egentlig på det meste utenom rap å sånn dritt, hehe;)

Chuck Norris doesent sleep, he waits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår