Gå til innhold

Motorfusk bmw 525

Ranger emnet


DaBooo

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en 520 rett før juletider å var kjempefornøyd helt til noen småfeil kom sakte men sikkert.

det er en 1990 model 520 med en 1992 model 525 24v motor.

feilen som irriterer meg er at når bilen jobber på litt høyt turtall hender det at hele motoren kutter å gi gass, om jeg ikke slipper ut gasspedalen så går turtallet rett ned og bilen kveles.

Det jeg har gjort så langt er å bytte olje/filter, luftfilter og bensinfilter som da var noe gammelt, blei litt bedre etter bytte men skjer fortsatt.

Tok ut feilkoder men fant ikkenoe galt der.

lurer derfor på om noen her kansje har noen tips hva det kan være og i tilfelle hva som må gjøres?

 

 

fikk tips om å bytte tennplugger å gjorde dette.

 

hjalp å bytte tennplugger.

 

men nå funker det på den måten at nå kutter motoren på lavt turtall,

dette skjer bare når motoren er varm og har kjørt en stund (les 30min ++)

og hvis du da feks kjører inn til siden av veien å tråkker bånn pedal så bare dør bilen ut, dette skjer da 1/3 ganger når bilen er i drifttempratur.

 

noen som har en anelse om hvorfor den oppfører seg sånn?

 

 

MvH

Espen

133km/h i 100 sone blei 8 raske lapper ut vindu!

Det de ikke veit har de ikke vondt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å skift temperatur følere (kjølevann og innsugsluft) .. og det kan også være LMM (luftmassemåleren)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår