Gå til innhold

Hvordan feste basskasse i st.vogn?

Ranger emnet

King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10" i lukket kasse, men er litt usikker på hvordan jeg burde feste den. Har en sønn som ikke er så mange dager gammel, og vil helst unngå at den kassen kommer flygende gjennom lufta dersom jeg kræsjer. Ille nok med selve smellet. Har lett rundt på bilforumet.ner og på nettet generelt, men har ikke finni noe særlig om det...Noen gode forslag? Sitter borrelås greit (nok)? Eller er det kanskje best å borre ett hull, og skru den fast? Vis gjerne noen bilder om dere har...

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sideplatene? Hvordan fikk du festet det da? Bagasjerommet mitt er ganske stort, og basskassa skal stå i midten. da er det jo vanskelig å feste noe i sideplatene...

EDIT: Ahh..nå skjønner jeg. Man kjøper 90 graders vinkler, også skrur man fast en på hver sideplate ned i gulvet? Litt treig i dag bare...blah

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10" i lukket kasse, men er litt usikker på hvordan jeg burde feste den. Har en sønn som ikke er så mange dager gammel, og vil helst unngå at den kassen kommer flygende gjennom lufta dersom jeg kræsjer. Ille nok med selve smellet. Har lett rundt på bilforumet.ner og på nettet generelt, men har ikke finni noe særlig om det...Noen gode forslag? Sitter borrelås greit (nok)? Eller er det kanskje best å borre ett hull, og skru den fast? Vis gjerne noen bilder om dere har...

Hei du får kjøpt sånne belteklips som du kan feste ned i gulvet/bagasjeromet (samme opplegg som man fester batteri i campingvogner/biler) det funker skikkelig bra, å skal du ta det ut er det bare å trykke på klipsa så ern av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke festet min jeg, den er så svær og tung, så skal den gjennom frontruta, må den rive i filler taket først assman

Du tror vel virkelig ikke at den står stille bare fordi den veier litt ved en kollisjon? Ta å prøv da vettu.. kjør i 30km/t inn i en vegg å se hvor stødig den står da :rolleyes:

Alt som er løst i bilen kommer flygende hvis du kræsjer..

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider