Bauer Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Vel... jeg må vel kanskje legge inn litt info om bilen min her, da den har gått gjennom et par forandringer. ikke så store, men noen! om bilen: Nissan Sunny 1.6 SR, typ N14, 102 hk Kjøpte den i Oktober 2004, og den har gjennomgått et par forandringer. Da jeg hentet den var den helt orginal. Hadde tilogmed orginale hjulkapsler, noe som jeg synes er tøft! Her er hva jeg har gjort med bilen: *Cobra senkefjærer 40/40 (kunne godt vært lavere) *Pioneer 7700 spiller, Rockford forsterker, MTX 12" bass, Pioneer 13 cm komponentsett bak, Pioneer Frontsett 4x6 forran, noname tweeters forran *Laget basskasse i glassfiber i reservehjulsbrønn *2" eksos fra katalysator og bakover fra Eksosen i Lier *Momo comando ratt *7x17" Wolk replika felger *Yokohama AVS Sport 205/40-17 dekk Slik så den ut for et par dager siden: Den første uka jeg hadde bilen hadde jeg innbrudd, og jeg kjørte på et rådyr. Innbruddet resulterte i masse glass i bilen, bøyd dørkarm, og en stjålet CD mappe. Rådyr"jakta" resulterte i forskjerm og blinklys bytte! Da jeg skulle sette på forskjermen så måtte jeg ta av kanskskjørtet og under der var det rust. Jeg erget meg over dette hele vinteren og først for en uke siden gikk jeg til en oppretter/lakkerer som kunne fjerne rusta for meg! Bilen ble satt til han tirsdag morgen denne uka, og jeg fikk den igjen i går ettermiddag. Rust er pusset bort, nye kanaler er på plass, div hull er sveiset igjen, og bulker skal bort. I går satt jeg og min kjære å tok av baklampene. Det tok noen timer fordi de var satt inn med noe skikkelig kjitt type rutelim, og dette måtte rengjøres! Samtidig fjernet jeg det gule inni blinklysene bak! Noen bilder av demontering, rustsveising og hvordan den ser ut nå! Som dere ser så har jeg tatt vekk lykteviskere forran, og Vindusvisker bak. Hadde tenkt å fjerne antenna, men jeg orker ikke da jeg hater taktrekk! hehe.. Mer info kommer så fort jeg får gjort noe! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Fint prosjekt. :) Skulle ønske jeg hadde mot/tatt meg råd til å begynne på noe slik. Skal du ha samme farge? Regner med den blir hellakkert. Har du noen videre planer? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Fint prosjekt. :) Skulle ønske jeg hadde mot/tatt meg råd til å begynne på noe slik. Skal du ha samme farge? Regner med den blir hellakkert. Har du noen videre planer? Det blir samme farge ja.. Gidder / orker ikke / har ikke penger til å ta inni karmer osv. Men alle lister skal tas, selv om Birger'N og lakkleverandører ikke anbefaler dette. Videre planer.. hmm.. vet ikke helt.. tar ting om det kommer. Gidder ikke si at jeg skal ha turbo, selv om det hadde vært kjempe kult osv. Har en T3 liggende som kan brukes, men jeg tar ting som det kommer! Man må bare begynne med noe sånnt som dette hehe.. er no dritt å utsette! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 du er ikke interesert i styling da?? har komplett kit liggendes, helt nytt kun tatt ut av pakningen for å sjekke passform....skal få d for halv pris... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Fine felger du fikk deg. Carmate. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimern Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Må si jeg misunner deg som får lakka sideskjørtene og sånn.. blir mye penere.. digger bilen din Øyvind.. Blir sikkert kjempe fin den bilen din :) Men synes du har slipt ned endel på bilen.. vært så mye bulker da? Siter ---Kimern--- -Nissan Sunny SR 95 mod- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Flott bil da gitt!;) Jeg skal selge min jeg da. Har ikke gjort noe med min, men søren og lite som skal til, skikkelig fin bil! Lykke til videre! Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Det blir samme farge ja.. Gidder / orker ikke / har ikke penger til å ta inni karmer osv. Men alle lister skal tas, selv om Birger'N og lakkleverandører ikke anbefaler dette. Det er dette som hadde vært aktuelt for meg også, syns fargen jeg har på bilen er pen også. Nå har jo jeg riktignok litt større bil enn deg, men hva er ca-prisen på lakkeringen? Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Takker for tilbakemeldinger! Spiffy: Stylingen til denne bilen liker jeg ikke over hodet! Bortsett fra det som Jap_Power postet! Det Add-on greiene har jeg lagt på hylla! Jap_Power: Takker! Ville ha noe som ikke alle andre har, men det er allerede fler og fler som får seg dem! Kimern: Det er bare å begynne! HAr du fått lappen enda? avz: Så du skulle selge din! Men sto det ikke 62 k i annonsen? Jeg synes det var litt i det drøyeste laget! Men det er jo en fin bil da! awt: Prisen jeg betaler er vel en ca 8000 tenker jeg. Og da fjerner han all rust, retter bulker, sveiser igjen div hull osv osv.. Jeg pusser bilen ned selv. :respect :respect :respect :respect :respect :respect :respect Til alle som er lakkerere eller opprettere som må pusse! Fy fan for en jobb! Det er godt det er litt stille på jobben så jeg kan få gjort litt her og :D Plukket av speil i går, og holder på å pusse! Det er slit! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimern Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Hmm.. hakke fått lappen helt ennå.. kjører opp på tirsdag, gruer meg! Men tror det skal ordne seg denne gangen. :rolleyes: Siter ---Kimern--- -Nissan Sunny SR 95 mod- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Okei! I dag ble bilen pusset ned, og er nesten klar til lakkering. Mangler "bare" fangere, sideskjørt og dørhåndtak! Bilder kommer så snart digicam er hjemme igjen! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Vel, da fikk jeg telefon akkurat nå at bilen er ferdig lakkert! Skal hente etterpå! GLEDER MEG! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hmm.. bilen ble hentet i går og pusset ned igjen i dag. Resultatet var ikke bra i det heletatt.. Fargen var blitt brun. så i dag har jeg pusset den ned igjen og skal lakkeres opp i tornado rød. FRUST!!! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hmm.. bilen ble hentet i går og pusset ned igjen i dag. Resultatet var ikke bra i det heletatt.. Fargen var blitt brun. så i dag har jeg pusset den ned igjen og skal lakkeres opp i tornado rød. FRUST!!! Æsj det er surt når du har gleda deg til å se bilen så er det helt annen farge en du forestlte deg. Men det blir rått med tornado rød !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Æsj det er surt når du har gleda deg til å se bilen så er det helt annen farge en du forestlte deg. Men det blir rått med tornado rød !! Takk for medfølelse! Bilen er nå nesten helt ferdig pussa ned igjen.. skal bare ta kantene så skal den tilbake! også må alle delene pusses! Regner med å bli ferdig med pussing i løpet av dagen! Var på møller skadesenter og fikk litt LY3D som tornadorød heter! Det ser smuud ut!! Diverse bilder: Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg