Gå til innhold

Deling an signal kabel i 3

Ranger emnet

Ingensin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er altfor grønn på dette området, så om noen kan hjelpe med så er det fint.

Jeg har en signal kabel stereo (RCA), også har jeg to forsterker den en har 2 RCA inn den andre har 4 RCA inn dette tilsammen er 6 RCA 3 venstre og 3 høyre.

Også snakket jeg med noen som sa at dette ikke var noe bra løsning og bare splitte med Y ledd. Hva har dere proffer å si ? trenger hjep før jeg setter dette i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din 4-kanaler kan sikkert brukes med 1 sett RCA. Finn ut hvilke inngangskanaler du skal bruke ved å se i instruksjonsmanualen. Har du ikke denne så let den opp på :google

Y-ledd er OK å bruke hvis du ikke kan bruke 2 av de 4 inngangene på forsterkeren din.

Trenger du Y-ledd så har jeg noen pent brukte du kan få kjøpe for en grei penge...

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål som detter under samme tema.

Har nå anskaffet meg en ny forsterker i tillegg til den gamle.

Da ønsker jeg å splitte strømkabelen i 2 med en slik strømfordeler/splitter.

Da lurer jeg på to ting.

Må jeg gå opp til en større sikring ved batteriet? den jeg har nå er på 30A hvis jeg ikke husker helt feil. Forsterkeren er på 500 "skryte" W

Og må jeg ha sikring mellom splitten og forsterkeren? eller holder det med en ved batteriet?

På forsterken er det 2 RCA innganger (rød/hvit) den ene sier "low input"

Hører liten forskjell om jeg bare spiller på en av disse. Hva er forskjellen.

Forsterkeren er av et "billig" merke, og bruksanvisningen er av dårlig kvalitet, så den ga meg lite svar.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en strøm splitteboks med sikringer i så har du sikring der også. viss sikringa ved batteriet går så setter du inn en større en. viss den ikke går så lar du den være. går den så setter du inn en større. det kommer litt an på hvor mange ekte watt forsterkerne trekker. viss du mener 2, altså en rød og en hvit så er det ett par, altså en ingang. den det står low på skal da sikkert brukes viss du kobler en sub på den forsterkern og bare kjører mono inn signal.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tilføye det at sikringen forran er der for å avsikre kabelen bak og ikke forsterkeren dermed må sikringen stå i samsvar med kabeltykkelsen.

splitter du strømmen bak og går ned på dimensjon må den nye sikringen stå i samsvar med den nye kabeltykkelsen.

det fins tabeller for dette men jeg har ikke noen foran meg nå.

prøv :google så kanskje du finner noe der.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider