Gå til innhold

Er Pioneer DEH-P80MP en god spiller ?

Ranger emnet


Eirik jarl

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg noen erfaring med den spilleren, men ganske god erfaring med pioneer spillere generelt og mener også at hørt gode ting om den spilleren der :)

For at folk skal kunne komme med forslag til høyttalere må du være litt mer spesifikk.. Hvor mye tenkte du å gi? Hva slags lyd er du ute etter?

Og sist men ikke minst: Bruk heller penga på ett bra fronsett.. Mye bedre med bra lyd foran enn i hattehylla

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte sånn det må gjøres, men det er litt vanskelig å få mye ut av 10.000 når halvparten forsvinner til spilleren :)

 

Men først og fremst ville hvertfall jeg skaffet meg ett godt frontsett også spart litt mer sånn at du kan handle en god sub og forsterker litt senere..

Eventuellt hvis du er ute etter å få mye bass kan du midlertidig kjøre på orginal høyttalerne og skaffe sub + forsterker først

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok hva slags front høytalere anbefaler dere ?

 

Infinity! Spiller høyt og med fin lyd.

2004 Volvo V70 D5 AWD "Black Edition"

2001 VW Golf IV 4-Motion 1,9 TDI 150hk/320nm

1983 VW Golf GTI 16V Turbo (Overmotorisert-leketøy)

1981 Volvo 244 (Bane/drag-prosjekt)

1968 VW 1300 (Orginal-prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett sett Focal Polyglass 165V3E liggende her og støve jeg.. Aldri vært brukt og original eske, er du ute etter ett fantastisk sett så er dette det rette :) 3-veis sett med godlyd :)

Kan også ordne med en skikkelig forsterker til dette :) Har ikke orka legge det i kjøp/salg enda, er du kjapp kan du få det for 3 lapper, nypris i butikk er 4295,-

 

Slenger det vel ut i kjøp/salg forumet i løpet av uken hvis ikke :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig også anbefale 8600'en, kort og godt en fantastisk spiller :)

Det finnes folk som selger disse for 4500 ny her på forumet, men siden dem ikke har lov å annonsere kan jeg ikke hjelpe deg så mye.. Hvis du prater med diverse firmaer, så kan dem garantert gi deg rabatter, eneste firma jeg har merket som vanligvis ikke gir noe særlig rabatter er vel Bilradiospesialisten...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Og forresten, drit i Focal. Selv om det er mulig dette treveis-settet er ok. ikke hørt det. Hehe :P

 

Den kommentaren tror jeg nok du skal få begrunne litt nærmere :)

 

Jeg kan legge frem litt om hva andre enn deg mener om nettopp Focal i diverse utgaver:

 

10922-Focal_Polyglass_165V2-lyd-&-bilde.jpg

 

10922-Focal_Polyglass_165V2-EISA_Award.jpg

 

10922-Focal_Polyglass_165V2-autohifi_02.2003.jpg

 

10827-Focal_Utopia_165W3-Sound&Image_3.2003.jpg

 

10938-Focal_K2Power-165K2P_InCar_Entertainment_9_2003.jpg

 

10937-Focal_K2Power-165KP-Car&hifi-5-2003.jpg

 

Hadde Focal bare levert TN52-diskanten med i alle settene, så hadde alt vært kjempe, men jeg vet at en del synes at TN47 er litt for kvass, men slik er det med mange metalldiskanter.

 

Personlig benytter jeg dog Soundstream og Dynaudio, men kunne mer enn gjerne tenkt meg vite hva du legger i at man skal styre unna Focal.

 

Vet det finnes flere som sier at man skal holde seg unna Soundstream's billige Xstream-serie "fordi det spiller omtrent som MDS", men jeg kan nevne en handfull personer som har hørt dette spille i gamle oppsettet mitt som alle ble utrolig forbløffet over hvor godt det spilte. Jeg "tror" at noe av grunnen kan være at alt er gjort korrekt, for jeg anbefalte nemlig samme settet til en kompis og i bilen hans låter det "litt" annerledes da dem bare er klaska på plass i dørtrekket og hengt på høyttalerutgangen fra spilleren.

 

Focal lager gode komponenter, men enhver idiot som innstallerer med "rævva først" vil klare få det til å låte dårligere enn det meste annet. Er da blitt en del awards til Focal/JMlab og også mesterbiler med Focal-elementer oppigjennom.

 

Som sagt, personlig foretrekker jeg annet og Focal havner nok aldri i bilen min, men det er kun fordi jeg liker en litt annen type lyd - ikke fordi Focal lager dårlige elementer, så vil gjerne at du begrunner påstanden din :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i påstanden om kvass diskant,heldigvis er dette noe det er mulig å gjøre noe med.

 

jeg tror personen vi har med å gjøre her er en som har drømt om Utopia i mange år men fikk bare ikke råd til det:)

 

Ikke det at det cadence frontsystemet hans er dårlig men det kan bare ikke på noen måte sammenlignes med Focal,derav prisforskjellen også;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår