Gå til innhold

Dekk,Felg/Hjulbuer på 460

Ranger emnet


Leffy

Anbefalte innlegg

Skulle hatt noen større felger på bilen min. Det jeg kjører på nå er 14" orginale volvo felger med 185/70. Da jeg kjører i et lite hull, eller over en fartsdump går dekkene oppi hjulbuene. Veit om mange som har senket 460 og kjører på 17" felger som går helt fint. Må du gjøre noe med hjulbuene for og få på større felger og da ha lavprofil på dekkene eller går det ann slik som det er. Virker for meg da som det er veldig liten plass oppi der. Noe og gjøre med det? Kan hjulbuene være slik som de er eller må vi til og modifisere litt?

93 Astra F Si GL

91 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bilen er helt orginal. Man skulle tru det er jævla liten plass oppi der. Med 14" 185/70 dekk så slår de oppi av og til da jeg kjører i dump eller fartsdump.

Jeg har SETT andre som kjører med senka 460 med 16" 17" som går helt fint. Så det jeg egentlig lurer på er om jeg må gjøre noe drastisk for og evt få på 17"

93 Astra F Si GL

91 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg ha fått sjekket fjærene og støtdemperene dine. Iallefall fjærene.

For jeg kjører nu med 195/55/15 på min 440 (har samme høyde som 460) Og der er jeg ikke i nærheten av å tuche hjulbuene.

 

For meg virker det som om at bilen din er for lav i forhold til hva den skal være.

Og da er fjærene ett god utgangspunkt å begynne på.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det INGEN som skjønner dette?! SE HER: Vedrørende endring av dekk og felgstørrelse

 

RULLEOMKRETSEN PÅ HJULET BLIR IKKE STØRRE SELV OM MAN BRUKER STØRRE FELGER, HVIS DET GJØRES RIKTIG!!

Selvsagt ikke!!! Men om innpresset på felgen er feil og breddedimensjonen er feil så tar dekket borti hjulbuen. Særlig om man har senket bil også!!! Det skjønner vel alle???!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke!!! Men om innpresset på felgen er feil og breddedimensjonen er feil så tar dekket borti hjulbuen. Særlig om man har senket bil også!!! Det skjønner vel alle???!!! :rolleyes:

 

Tror dessverre ikke alle skjønner det... det virker som mange tror at rulleomkretsen (eller for å bruke amatørspråket (sånn at de får det med seg også): "høyden") blir større når man setter på større felger. Men risikoen for subbing oppstår jo kun fordi man gjerne bruker annen bredde på dekk og felg, samt uoriginalt innpress. Man kan gjerne sette på 20" felg med et par striper elektrikerteip rundt, uten å få subbing, hvis man bruker original bredde på dekk og felg, samt originalt innpress.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår