Gå til innhold

Dimensjon på nye framdekk?

TobyT

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte framdekka mine. Jeg kjører for øyeblikket med 215/45-17 foran og bak på 7x17 felger (de Fondmetal felgene som fulgte med til P11-144 STCC Primera'n, tror de er 7x17) . Dette sporer endel. Er interessert i å vite hva slags dimensjon dere anbefaler å bruke foran. Kan jeg kjøre med ulik dimensjon - dvs 215/40 eller 205/40 til 215/45 bakdekka mine, eller vil det se rart ut. Bør jeg ha lik dim. foran og bak? Kan også nevne at bilen skal senkes 35mm - er det da greit å ha 45 kontra 40 med tanke på kjørekomfort?

Er takknemmelig for alle svar og erfaringer dere kan bidra med...

99 Primera GT

Nissan Car Club Norway

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 215/40 17" fremme og bak. Den sporer ikke på hovedveier/ gode veier, men der hvor veien er ujevn og ekkel drar den noe til siden.

Min er senket 35mm, og sitter veldig godt på veien.

Eneste jeg ikke liker er at disse dekkene blir veldig for slitt, spesielt fremme, da det er her det røyner mest (dekkmerke: Tyfoon). Var på hjulstillingskontroll før dekka ble montert. Tror jeg skal ta bakdekka frem og omvendt :rolleyes:

Ellers er det gode greier pampers bleier :driving

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/40-17 på mine.. sporer bare på ekstremt sporete vei..

Hvor får man tak i de felgene, hva koster de, og, kan noen finne et bra bilde? TobyT f.eks, siden du har enkel tilgang ;)

De felgene er ute av produksjon for flere år siden.. jeg hadde slike på min bil da jeg kjøpte den, men de er for myke, så de tåler ikke på langt nær så mye som f.eks momo og TSW felgene mine.. Derfor er de byttet ut..

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!

Nyhusern: Hvis felgene er litt myke som du sier, så tror jeg at jeg går for 215/45 så har jeg litt gummi til å ta imot litt støt fra dårlige veier. Tror det er greit når jeg også skal senke den...

Dulle: Her ser du felgene

559168_14_full.jpg

eGtTurbo: Vet du om jeg får foringer til P11 og evt hvor?

Lassis: Har ikke du en annonse på forumet hvor du selger slike felger?

99 Primera GT

Nissan Car Club Norway

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!

Nyhusern: Hvis felgene er litt myke som du sier, så tror jeg at jeg går for 215/45 så har jeg litt gummi til å ta imot litt støt fra dårlige veier. Tror det er greit når jeg også skal senke den...?

Ja, eller du kan gjøre som jeg fikk beskjed om der jeg kjøper dekk... kjør på rundt 50 PSI i dekkene

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hvordan dere fikk på 215 dekk (Dere P10'ere)? Såvidt jeg husker prøvde jeg dette, men det oppstod et litt for intimt forhold mellom dekket og "skjermen" som kommer ut fra demperen og går over dekket. Fram med hammer? Eller er det rett og slett bare forskjellen på dekk/felg som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hvordan dere fikk på 215 dekk (Dere P10'ere)? Såvidt jeg husker prøvde jeg dette, men det oppstod et litt for intimt forhold mellom dekket og "skjermen" som kommer ut fra demperen og går over dekket. Fram med hammer? Eller er det rett og slett bare forskjellen på dekk/felg som gjør det?

Det er iallefall impresset som var nøkkelen på min. De gamle felgene og dekka skjærte, mens de jeg har nå ikke er nærat annet en kanskje litt når jeg rygger.

Husker ikke hva jeg har i farta. Men det var en tråd på dette forumet der vi snakka om det ifjor ellerno. Sjekke om jeg finner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider