Gå til innhold

hører du på musikk

Ranger emnet


-zlurv-

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hos meg går det mye i Hip-Hop ja...Er stoooor fan av Talib Kweli, Common, Guru, Kanye osv... altså, litt mer av det man kaller "conscius(?)rappers" i blandt slår jeg til med noe soul, evnt. Blues og Jazz... Bo Kaspers er alltid en slager:) Hører mye på Common og Kanye nå for tiden, Kanye kommer jo med ny cd snart, samme gjør Guru... Gleder meg:D

 

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei å nei.. techno e jo crapp :)

her har du skikkelig musikk:

KoRn

Linkin Park

Limp Bizkit

Cypress Hill

Iron Maiden

 

alle kan jo lage techno, mens sånn musikk som nevnt ovenfor må man ha litt skills!

 

KoRn er blitt popp, møkka musikk det nye... Linkin Park er bare Angst å wannabe rap, Limp Bixzkit, samma som Korn, barre med rap inkludert.

Cypress Hill... hva har det på lista å gjøre? :p

Iron Maiden, nå snakker vi mere musikk her!

men burde vel ikke klage på andre sin musikk, hadde jeg sunget selv så hadde ørene til folk blødd :p

 

men selv hører jeg mere på grupper som:

Megadeth

Within Temptation

Lumsk

Sonata Artica

Rhapsody

Ayreon

Luca Turilli

Helloween

Axel Rudi Pell

elle hva som måtte spille på gotham radio :p

 

men for å nevne annen musikk, så liker jeg Enya, Medieval Babes, som er da mere synging med mindre instrumenter, å helt rolig musikk, ganske avslappende hvis en skal modde.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går ikke an å definere "skikkelig musikk"

 

Skikkelig musikk krever instrumenter av et slag. Og ikke kom med at pc er et instrument. PC er PC, og instrumenter er instrumenter...

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig musikk krever instrumenter av et slag. Og ikke kom med at pc er et instrument. PC er PC, og instrumenter er instrumenter...

 

skal nå vedde på at du ikke hadde klart å lage noe musikk uten om no tull i EJay på PC, personen bak PC'en har gehør, og kan sette sammen de rette tonene for å få resultatet en ønsker, går an å sammenlignes med å være komponist, men istede for svære band, så har en en PC som kan sette sammen lydene en vil ha.

 

jeg liker ikke sånn techno å elektronisk musikk selv, men de skal a creds de som lager det

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nå vedde på at du ikke hadde klart å lage noe musikk uten om no tull i EJay på PC, personen bak PC'en har gehør, og kan sette sammen de rette tonene for å få resultatet en ønsker, går an å sammenlignes med å være komponist, men istede for svære band, så har en en PC som kan sette sammen lydene en vil ha.

 

jeg liker ikke sånn techno å elektronisk musikk selv, men de skal a creds de som lager det

 

Flinke til DET er de sikkert. Rytmisk er det, men musikalsk nei.

Og en ting til, hva faen vet du om hva jeg klarer og ikke klarer?

 

Edit: Hører at en god del av de som lager techno umulig kan ha gehør:)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig musikk krever instrumenter av et slag. Og ikke kom med at pc er et instrument. PC er PC, og instrumenter er instrumenter...

 

hm.. hvordan vil du definere et instrument?

Sitat fra Caplex: instrument (av lat. instruere, innrette, ordne, stille opp), finere verktøy, redskap el. apparat; musikkinstrument.

 

Ut ifra dette, vil man vel kalle en PC for et instrument? Altså.. med et instrument lager man musikk. Via en PC og et program lager man musikk... skjønner ikke problemstillingen?? La folk høre på hva de vil, din eller min musikk er ikke nødvendigvis best for alle

 

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår