Mk2-16v Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Nå får man jo ikke tak i 98 Super lenger da, man må fylle 98 blyfri + en flaske med noe blyerstatnings greier. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 joda klart en får blybensin;) er bare shell som er homo! de har slutta..., Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 hva bensin er best for en golf 2 gti 85 mod? Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Originally posted by HolkestadRacing hva bensin er best for en golf 2 gti 85 mod? 130 oktan såklart.......hehe!!! En 8v Gti går helt fint på 95 blyfri.... Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Originally posted by turbokano joda klart en får blybensin;) er bare shell som er homo! de har slutta..., Hydro/Texaco har også sluttet med super her i området... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HolkestadRacing Skrevet Mars 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2003 Originally posted by Audi quattro turbo 130 oktan såklart.......hehe!!! En 8v Gti går helt fint på 95 blyfri.... hva med 98 blyfri da?? Siter Driving Is Noting Without Control -Audi A4 Turbo Quattro xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert) xGolf 2 gti turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2003 Originally posted by Rallye 98 oktan bør ikke brukes vist bilen har Katalysator!!! 98blyfri er bra! Ellers skal alle VW etter 86mod bruke Shell helix Ultra 5w-40 Det er den olja som oppfyller VWnormen! Tynnere olje en det slik som ultra-x for da kan en miste oljetrykket kraftige svinger! Tror du blander litt! Katalysatoren tåler 130 oktan den men bly derimot er den ikke noe glad i! Dessuten finnes det vel andre oljer enn den Shell Helix greia som opfyller VW normen! Det tror jeg faktisk de fleste annerkjente oljer gjør Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2003 ingen slår min kombinasjon! 1/4 mineralsk 20w-50 og 3/4 halvsyntetisk 10w-40 med noen av tjue-tredve grader fortenning og 98 suparr blyfrei. går som ei kule, spinner på clutchen og venter på at noe skal gå galt! Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 La merke til at noen av dere kjører på shell olje - de ryktene jeg har hørt om den oljen så kan dere like godt stikke på rema å kjøpe soya olje ... Kjøp mobil 1 eller valvoline olje .. tikker løfterene dine så fyller du halv syntetisk olje - og har ikke tro på noe høyere en 5 -40 . Hvis ikke eg har bommet så står det første tallet for tykkelsen på oljen når den er kald. Motoren tikker fordi oljen er tykk når den er kald ( ivertfall på min - den slutter når den blir varm). Og da må det være gunstig med en olje som er ganske tynn i kald tilstand. Har altid kjørt på 98 grønn bensin jeg på min 90 hk ivertfall .. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Mars 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2003 Det har ikke vært bly i blybensin siden tidlig på 90-tallet, det er byttet ut med bl.a kalium - ikke det at "miljø" avgiftene har blitt endret av den grunn.. :rolleyes: Så egentlig finnes det ikke noe miljøargumant for å ikke kjøre på blybensin. Kjører selv diesel og bruker whatever det er VAG bruker på disse motorene, har sett at VAG ikke anbefaler syntetisk olje på TDI motorer, skulle ha noe med filmstyrke å gjøre - det eneste som holdt til rådelagerne var visst seig gammeldags dinosaurjuice. Turboen på en diesel blir jo ikke så varm som på en bensinmotor, så da stiller ikke det krav som bare syntet kan møte. Kanskje noe å tenke på for de som trimmer turbomotor? Oppnår vel like høye kammertrykk der etterhvert :D Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.