Jakob Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Heihei. Har akkurat kjøpt meg min første bil, en audi 80 quattro. :) Problemet er bare at når jeg bremser litt, så virker det som om bremsene mine hakker.Noen mente at dette var p.g.a kast i skivene mine? Trodde først at det var kast bak, men jeg merker at det rister litt i rattet når jeg kjører under 70 km i timen, også rister det mye kraftigere i rattet over 70 km i timen. Bilen drar ikke til sidene eller noe slikt når jeg bremser. Men hvordan finner jeg ut hvilke(n) skive det er kast i? Jakob. :jackinbox Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 det finner de ut på EU kontroll, ellers så er det ganske sikkert at det er kast i skivene. Når du bremser og det rister i rattet, er det nok kast. Gåene styrekuler kan også innvirke på dette. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Kjør innom et bilverksted og spør om de kan kjøre bilen på en bremseprøver. Dette er gjordt på et par minutter og de tar neppe betalt for det... Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 hvis bilen ikke var sånn når du kjøpte den, og du har hatt 1 hard nedbremsing med kalde bremser blir de sånn.. dessverre Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Ok. :) Men mest sannsynlig er det at det er kast i en skive foran, p.g.a ristingen ved bremsing? Skulle bilen dratt til den siden det sitter bremseskive med kast i, når jeg bremser?Eller motsatt? Eller har det ikke noen innvirkning på styringen? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 har lite eller ingen innvirkning på styringen, ikke noe merkbart. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Racing Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 kan ikke dette komme av kast i en felg? bare lurer jeg.. har fått noe av det samme på mondeoen.. Siter - 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt) - 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin) - 87 Nissan King Cab (bruksbil) - 06 Opel Vectra (solgt) - 90 Nissan 200sx S13 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 kan ikke dette komme av kast i en felg? bare lurer jeg.. har fått noe av det samme på mondeoen.. Da vil jeg tro du hadde kjent ristingen hele tiden, men skal ikke garantere noe :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 tviler på at det er skjev felg. Da hadde du kjent det bedre, også når du ikke hadde bremset. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Det er mest sannsynlig såkalt "punktherding" i skivene. Dvs at noen områder av skiven er blitt hardere enn resten. Fadern fikk ivertfall den diagnosen på bilen sin, akkurat samme greia som det du har. Jeg har faktisk fått det i min også nå :( Fadern fikk nye skiver på garantien, jeg skal kreve det jeg også. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Microtom Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Hadde kast i mine skiver, hvorpå MotorForum sier at rister det i pedalen er kasten bak, rister det i rattet er kasten forran. Don't kill me if im wrong.. Uansett, skal du bytte skiver, skal du aldri bytte bare en... kun akselsvis, og du må bytte klosser samtidig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Kan vel være noe foringer\ledd\kuler som begynner og bli slamsene også.... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg