Gå til innhold

Tips ang kjøp av E30 325?

Ranger emnet


Banzai84

Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg en E30 325. Hva bør jeg se på? Tenker på typiske svakheter ved denne modellen og generelle svakheter ved E30. Har prøvd en 325ix som hadde defekt abs system f.eks. Jævela selgeren solgte den selv om vi hadde avtalt salget! Karen bør forresten lære seg kjøpsloven!

 

Takk på forhånd og god kveld!

X 84`Honda Accord Ex 1.6

X 01`Saab 9-5 2.0t (tjenestekjøretøy)

X 91`Peugeot 605 SV 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal kjøpe meg en E30 325. Hva bør jeg se på? Tenker på typiske svakheter ved denne modellen og generelle svakheter ved E30. Har prøvd en 325ix som hadde defekt abs system f.eks. Jævela selgeren solgte den selv om vi hadde avtalt salget! Karen bør forresten lære seg kjøpsloven!

 

Takk på forhånd og god kveld!

 

Sjekk om toppen svetter mye. Sjekk vannet om det er grumsete. Sjekk peile pinnen og under olje påfyllings lokket for "majo". Prøv syncroniseringen på spesielt 2 og 3 gir. Se også om foringene er i ok stand.Tikker den MYE kan du jo også være obs på. Se ann bilen i forhold til oppgitt km:)

Det jeg kom på sånn med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk etter rust i gulvet, spesiellt i hvert hjørne forran.. Jeg har sveisa mye rust så veit hva jeg snakker om.. Det er ofte rust bak M skjørtene, torpedoveggen, gulvet, og faktisk i taket.

PÅ min bil var torpedoveggen det værste, det hadde rusta i brønnen foran frontruta å inn i kupeen.. Det var også rusta hull der frontruta ligger ann og inn i kupeen, mange store hull i kanalene, et flott rustangrep på dempertårnet i bagasjerommet, den ene brønnen i bagasjerommet var nesten vekk, gulvet hadde sett sine bedre dager og taket var helt jævlig på førersida. Bilen så nesten strøken ut utvendig med M-tech 1 stylinga på, men når jeg skulle fixe noe småttri av rust fant jeg mer..

Kjøp en nyere E30, min er fra 86, skaff deg en 88- de er nemlig galva der bilene er kjent for å ruste.

Detter er min erfaring. Nå er bilen rustfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk etter rust i gulvet, spesiellt i hvert hjørne forran.. Jeg har sveisa mye rust så veit hva jeg snakker om.. Det er ofte rust bak M skjørtene, torpedoveggen, gulvet, og faktisk i taket.

PÅ min bil var torpedoveggen det værste, det hadde rusta i brønnen foran frontruta å inn i kupeen.. Det var også rusta hull der frontruta ligger ann og inn i kupeen, mange store hull i kanalene, et flott rustangrep på dempertårnet i bagasjerommet, den ene brønnen i bagasjerommet var nesten vekk, gulvet hadde sett sine bedre dager og taket var helt jævlig på førersida. Bilen så nesten strøken ut utvendig med M-tech 1 stylinga på, men når jeg skulle fixe noe småttri av rust fant jeg mer..

Kjøp en nyere E30, min er fra 86, skaff deg en 88- de er nemlig galva der bilene er kjent for å ruste.

Detter er min erfaring. Nå er bilen rustfri!

 

Som han sier.. brønnene i bagasjerommet er ekstremt utsatt. All slags fuktighet samler seg der og blir liggendes. Tilslutt får du stooore rusthull. Sjekk hele bakplata for den slags skyld.. bak skiltplata har det en tendens til å ruste en del for det er der alt av salt om vinteren samler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår