Gå til innhold

Hjelp!!

Ranger emnet


Ascona B 16V

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har en dame som lurer på om eg vil skifte støtdempere fremme og skiver og kaliptere bak. Har selv aldri rørt en mazda men har mekket en god del opel og diverse andre biler.

Det eg lurer på.. Er dette vanskelig å skifte? noe spess eg trenger å tenke på? Trenger eg noe spesial verktøy for å løyse noe?

Det er en Mx5. Tror det er en 95 mod. det er ihvertfall den mod. med vippelykter

Trenger svar hurtig..

 

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være en enkel jobb det der. Mazda er lett og skru på og sjelden mye rustne skruer. Har enda ikke vært bortig en skrue jeg har klart å ødelegge. Går mye i 10, 12 og 14mm verktøy da. Lykke til. Vær klar over at kalipterne bak ikke er selv justerende. Når du lufter bremsene er det en umbrako skrue som du må justere for å få stemplet i riktig possisjon. Det er to 12mm skruer på innsiden av kalippteren, du finner umbrakoen under den ene. Du skjønner hva jeg mener når du ser det. Skru umbrakoen til skiva begyner å gå tregt, skru så en halv omdreining tilbake.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

 

Får vell si til hun at eg skal gjøre det da.. Noen som vet ka det koster å få gjort det på verksted? må vite sånn ca kor mye peng eg skal ha for det.

 

Men eg skal jo bytte kalipterene og bremseklossene, men må vell justere den forde om. Kalipteren er vell bare skrudd fast?

Kordan er skiven festet og kor sitter de festene?

Tror det er umbrako på fremsiden av skiven som den er festet med??

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan skiva er festet men der er aldri vanskelig. Du må justere calipperen ut for å få inn klossene og inn igjen for att det skal bli korrekt bremse effekt. Prisen må du nok bare bestemme deg for selv eller ringe mazda og hør med dem.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår