Gå til innhold

Får ikke start :(

Ranger emnet


Jeanett

Anbefalte innlegg

Det er jo litt tilfeldig at alt dette skjedde på samme dag...må være en sammenheng... har ikke laget nytt hull i torpedoveggen..ledningene la jeg sammen med strømkabelen til stereoen og noen andre ledninger som lå der...

 

Husker ikke helt hvilke sikringer som kortslutta...men det var hvertfall noe med lysa og noe greier..det begynte med at jeg skulle koble til lysa til den dingsen som lå under ekspansjonstanken eller hva de sa..at det der var en kobling til de andre tåkelysa bak..men det var altså dette som ikke fungerte...da gikk sikringa og alt var bare tull...så det endte meg at vi måtte lage en egen bryter for lysa foran...

 

Og det var etter dette den ikke ville starte...

 

Ok, det som sannsyneligvis har gjort at de sikringene gikk var fordi de var for små, i og med at du har satt i 2 nye grøftelys, da vil også spenningen gjennom sikringene bli større.Det pleier som regel å være det vanligste å bare legge opp en egen bryter til ekstra grøftelys.

Er godt mulig at det er en sammenheng her.

En annen grunn til at sikringene kan ha gått er fordi det er brudd på en kabel en plass og den kommer nær jording. Etter det du forteller så virker det som om du har koblet +`en direkte til batteriet og deretter satt en bryter i mellom, og hvis det da blir en kortslutning på den kabelen kan det forårsake at batteriet blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehe det kommer jo ann på hvor stort annleg du har det! men ved normalt annlegg +++ så er ikke dette noe problem så lenge bilen går! ;) oi tror jeg svarte på noe på forgie siden ;) men det er lungt

 

 

Hehe..ja det var det jeg mente også..burde jo ikke være noe problem det..burde jo klare å lade opp selv om det tar litt ekstra strøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det som sannsyneligvis har gjort at de sikringene gikk var fordi de var for små, i og med at du har satt i 2 nye grøftelys, da vil også spenningen gjennom sikringene bli større.Det pleier som regel å være det vanligste å bare legge opp en egen bryter til ekstra grøftelys.

Er godt mulig at det er en sammenheng her.

En annen grunn til at sikringene kan ha gått er fordi det er brudd på en kabel en plass og den kommer nær jording. Etter det du forteller så virker det som om du har koblet +`en direkte til batteriet og deretter satt en bryter i mellom, og hvis det da blir en kortslutning på den kabelen kan det forårsake at batteriet blir ødelagt.

 

 

 

Jeg håper du har rett...det verste er å ikke hvite hva som er galt..

 

Ja, jeg tror at +`en er koblet direkte på batteriet...og det ble til at vi brukte bryteren som fulgte med lysa i stedet for å koble den til den andre bryteren som er i bilen fra før av.....og jeg vet jo at det var litt tull med den koblingen..sikringen gikk hele tiden.. og det ble prøvd en litt større sikring og det gikk ikke veldig bra...så da er det vel sannsynlig at det har kortslutta et eller annet...men nå som jeg har fikset en annen bryter... og alt fungerer som det skal (med tanke på lys og bryter og sånn)...hvis jeg nå bytter batteriet...vil det fungere da? eller er det noe som kan gå galt siden det andre batteriet kanskje ble kortsluttet!?

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har rett...det verste er å ikke hvite hva som er galt..

 

Ja, jeg tror at +`en er koblet direkte på batteriet...og det ble til at vi brukte bryteren som fulgte med lysa i stedet for å koble den til den andre bryteren som er i bilen fra før av.....og jeg vet jo at det var litt tull med den koblingen..sikringen gikk hele tiden.. og det ble prøvd en litt større sikring og det gikk ikke veldig bra...så da er det vel sannsynlig at det har kortslutta et eller annet...men nå som jeg har fikset en annen bryter... og alt fungerer som det skal (med tanke på lys og bryter og sånn)...hvis jeg nå bytter batteriet...vil det fungere da? eller er det noe som kan gå galt siden det andre batteriet kanskje ble kortsluttet!?

 

Tusen takk for hjelpen alle sammen...

 

 

Du bør gå over de kablene du har lagt opp til grøftelysene og se etter brudd, og for sikkerhets skyld kan du dekke de med elektrikerteip.Så er du sikker. Det er jo som sagt usikkert om det vil fungere da, i og med at en ikke vet om det er batteriet eller starteren, men hvis det gamle batteriet er kortsluttet så vil ikke det ha noe å si på det nye hvis du finner feilen som gjorde at det ble kortsluttet.Men prøv først å "dunk" på starteren:)..Kan være at den bare henger seg opp av og til..

 

Bare hyggelig :google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være flere vesentlige ting.

 

1. Startern kan være småsliten

2. Batteriet er dårlig / kortsluttet

3. brudd i en ledning

4. dårlig kontakt enten på starter eller batteri.

 

Vanskelig å si siden det er et symptom som kommer og går. Kjør bilen til Lørenskog skal jeg ta en titt :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..lurer på en ting..

 

De siste dagene har bilen bare stått fordi jeg ikke har fått start på den...skjer ingenting...sier bare "klikk"...og da er vel batteriet flatt..

 

Målte hvor mye dynamoen ladet i dag og da viste den 13,9 eller noe sånt hvis ikke jeg husker helt feil.

 

Er det grunnen til at jeg ikke får start i det hele tatt, 13,9?. Vet jo at stereoen og sånn tar en del strøm og nå er den helt død...Batteriet er ganske nytt. Har prøvd å kjøre ganske langt i håp om at den skulle lade seg opp, men når jeg kom hjem og prøvde å starte igjen med en gang var den helt død..:(

 

Fikk beskjed om å skifte noe børster eller hva det var...får håpe det kanskje hjelper da...

 

Hmm...

 

Jeg vill ha gjort polene og klemmene skikkelig rene, og strammet dem bedre til batteriet. Vanlig feil at det bare blir klikkelyd i startern når det er dårlig kontakt til batteriet.

-1987 BMW E30 325 og snacks

-1990 Mazda 323F med et par ekstra deler

-1970 Mazda 1500 deluxe også med et par ekstra deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå over de kablene du har lagt opp til grøftelysene og se etter brudd, og for sikkerhets skyld kan du dekke de med elektrikerteip.Så er du sikker. Det er jo som sagt usikkert om det vil fungere da, i og med at en ikke vet om det er batteriet eller starteren, men hvis det gamle batteriet er kortsluttet så vil ikke det ha noe å si på det nye hvis du finner feilen som gjorde at det ble kortsluttet.Men prøv først å "dunk" på starteren:)..Kan være at den bare henger seg opp av og til..

 

Bare hyggelig :google

 

 

Ok..Ja får det som skjedde når det kortslutta og ikke ville fungere er jo gjort helt om nå..ingenting av det som er tilkobla nå eller noe som har med akkurat det å gjøre, i og med at vi lagde en helt annen bryter som fungerer utmerket. Skal se etter brudd jeg...Skal dunke litt i starteren og prøve det andre batteriet og håpe at kanskje dette er løsningen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du har fått orden på det, men jeg hadde et tilsvarende problem på min og da viste det seg at en celle på batteriet var gåen.

 

Du kan sjekke det med en syremåler og se om alle cellene på batteriet er ok. bensinstasjoner har det og de gjør det nok gratis, og du kan få det på biltema for en billig slant.

 

Lykke til!

Tviler på at det er starteren da den starter med andre batterier.

 

 

Edit:

_kan_ også være dårlige børster selv om den viser 13.9V. Min gjorde det, men i det jeg skrudde på anlegget og kjørelys så datt spenningen ned til 12.4v, viste seg at børstene sang på siste verset og at dynamoen hadde fått litt for mye vann inn i seg over tid...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om du har fått orden på det, men jeg hadde et tilsvarende problem på min og da viste det seg at en celle på batteriet var gåen.

 

Du kan sjekke det med en syremåler og se om alle cellene på batteriet er ok. bensinstasjoner har det og de gjør det nok gratis, og du kan få det på biltema for en billig slant.

 

Lykke til!

Tviler på at det er starteren da den starter med andre batterier.

 

 

Ok..det må bare være batteriet som har tatt kvelden i sammenehng med den koblinga og det som ikke gikk så veldig bra m.t.p sikringer og alt det der...alt tyder jo på at det er batteriet..og siden batteriet har vært perfekt helt til jeg fiksa med disse lysa så må det ha kortslutta..Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..Ja får det som skjedde når det kortslutta og ikke ville fungere er jo gjort helt om nå..ingenting av det som er tilkobla nå eller noe som har med akkurat det å gjøre, i og med at vi lagde en helt annen bryter som fungerer utmerket. Skal se etter brudd jeg...Skal dunke litt i starteren og prøve det andre batteriet og håpe at kanskje dette er løsningen!:)

 

For å være helt sikker på at det andre batteriet også ikke skal kortslutte kan du bare legge opp nye kabler til den bryteren. Kan forresten også være bryteren som har forårsaket det. Lykke til:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt sikker på at det andre batteriet også ikke skal kortslutte kan du bare legge opp nye kabler til den bryteren. Kan forresten også være bryteren som har forårsaket det. Lykke til:)!

 

 

Ok..men det var ikke med den nye bryteren det kortslutta..den var koblingen til den originale bryteren som er der fra før..., så den bryteren som er der nå burde jo fungere fint. Men for all del, kan jo selvfølgelig legge opp nye ledninger, for å være helt sikker som du sier..

 

Takk for hjelpa du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke jeg lest alle innleggene her, og vet derfor ikke om dette er foreslått før;

 

Men, har du prøvd å sjekke om alle kablene til + og - polen sitter som de skal på batteriet? Jeg hadde samme symtomene som dette en dag, da hadde ledningen til minus polen hoppet av!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..men det var ikke med den nye bryteren det kortslutta..den var koblingen til den originale bryteren som er der fra før..., så den bryteren som er der nå burde jo fungere fint. Men for all del, kan jo selvfølgelig legge opp nye ledninger, for å være helt sikker som du sier..

 

Takk for hjelpa du!:)

 

 

Bare gøy å hjelpe til:)... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke jeg lest alle innleggene her, og vet derfor ikke om dette er foreslått før;

 

Men, har du prøvd å sjekke om alle kablene til + og - polen sitter som de skal på batteriet? Jeg hadde samme symtomene som dette en dag, da hadde ledningen til minus polen hoppet av!

 

Takker for alle forslag, skal sjekke dette også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, lurer på om jeg også skulle skiftet nick til jente et eller annet... det er tydeligvis en svært effektiv måte å få svar på.. 2 timer på å fylle opp 3 sider.. dyktig.. tror faktisk "blond jente" hadde vært et enda mer effektivt nick!! haha.. uansett.. håper i hvertfall du får start på bilen din snart.. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår