Gå til innhold

Basskasse

Ranger emnet

AC^

Anbefalte innlegg

2 måter å få god bass i 240. Klin intill skiltet bak med basserne vendt mot skiltet, (Hvis du har store nok subber da) eller 2-3 små 10" med futt i vendt mot og klin intill bakseteryggen. (Skiftet ut papp med gitterstål f.eks for å få lufttrykket gjennom setet.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer... Detta er en 740 seru! Jeg har bare 22cm i mellomrom mellom bensintank og hattehylle og det er det ikke mulig å få inn 2x12. Jeg tror jeg kun har en mulighet jeg azz... Det må bli å ha basserne bakover vendt ut i bagasjerommet og bassrefleksene opp i hattehylla.

Men hva er det som er best av å ha basserne bakovervendt eller at de peker opp mot hattehylla (oppå kassa)?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette 2x12" inn i min 740 Turbo - 86, med stor bensintank (80l).

Og da har jeg problemer med å få plassert kassa i bilen, hvor skal jeg sette bassrefleksene og hvilken vei skal selve elementa stå?? I og med at jeg har den store bensintanken så er det så liten plass mellom hattehylla og gulvet... Noen som har bygd i slik bil før og har noen svar eller tegninger å komme med?

Er det noen universalkasser eller er det noen som lager kasser spessielt for dette som er mulig å kjøpe?

Jeg fikk laget en kasse som gikk inn under hatthylla på bilen min, det var faktisk en her på forumet som lagde den for meg, han har vært møbelsnekkrer i 16 år.. basskassa ble utrolig bra, skled rett inn under hatthylla, helt tett, er bitte liten klaring mellom magneten og bunnen av kassa inni kassa..

Denne kassa lagde han ved at jeg sa at den måtte være så og så høy, så bred og ikke noen begrensninger på dyden.. men den måtte være på 90 liter.. Han var også utrolig hyggelig og ganske billig.. anbefalles.. Send meg en pm så skal jeg ta kontakt med han og spørre om han kan lage en kasse for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Åssen bil lagde du denne i a?

Har du noen bilder av kassa som du kunne ha lagt ut eller? Hvor mye tok han for å lage den?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble lagd til en 240... har bilder jeg kan legge ut en dag snart... han lagde kassa, ga meg materiale og forklarte hvordan jeg skulle bygge resten av bagasjerommet for 1300,- da fikk jeg med ganske mye ekstra materiale.. materialet i seg selv hadde kosta mer enn 1300 på den lokale sjappa her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider