BurnPr00f Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 78ah (Ampere-Timer) betyr at batteriet kan levere 1Ampere med støm i 78Timer fra det var fulladet, for dem som ikke visste det :P hehe -Er det virkelig 80 Liters Tank i 740'n??? Jøss, var da fælt da! Er jo nesten som en amerikaner jo :P hehehehe Hmmz, hvor langt man man kjøre hvis man stapper 2 80litere baki 740'n a? :hammer Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 kan vel kjøre en 50 mil vel beer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 78ah (Ampere-Timer) betyr at batteriet kan levere 1Ampere med støm i 78Timer fra det var fulladet, for dem som ikke visste det :P hehe -Er det virkelig 80 Liters Tank i 740'n??? Jøss, var da fælt da! Er jo nesten som en amerikaner jo :P hehehehe Hmmz, hvor langt man man kjøre hvis man stapper 2 80litere baki 740'n a? :hammer 160 mil med mor bak rattet. 10 mil med far bak rattet :D Har 90-liters tank i merca jeg ha stående... og det var 100liters i BMW 728i'n jeg hadde beer Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Ang. basskasse har jeg en 15" i kasse til 240 sedan til salgs. Elementet er vendt nedover for å få plass under hattehylla. Det er et Velocity dobbelspoleelement brokoblet til 2 ohm, som låter svært bra. Forsterker følger ikke med. Gi bud på PM :) Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Et annet tips er 3 stk Dynabel Dy9410 10" som er 500W RMS per stk vendt mot bakseteryggen. Da klarer du å få bøkkelet på 30 cm høyde. HVer sub veier 16 kg. :D Jeg har 1 stk og syns det dunker bra for å være kun 1 10" Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Jeg anbefaler "AC^" å legge ut dette spørsmålet på bilstereo-delen av dette forumet.. Der er det garantert mange folk som virkelig har peiling på bil-lyd og som har vært borti dette problemet mange ganger... Har sett at dette temaet har vært oppe der mange ganger så det kan nok være en ide å søke litt der også... Har testa det, men d funka dårlig... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 er jo ikke "bare bare"..du har 30cm klaring? samme som jeg.. er ike helt sikker på om jeg har stor eller liten takn ihvertfall..men har kommet fram til at når jeg skal sette i kasse vil jeg lage der elementene peker utover i bagasjerommet, og heller med elementet nedover..og med "pusterørene" ut/opp fra baksiden av elementet, og opp gjennom hattehylla.. i en bånnpass kasse har det jo ingenting å si hvilken vei elementet står/heller(ihvertfall som jeg vet om,er ikke akkurat "fains'mekker" lyd jeg er ute etter heller) noen andre som faktiskt har erfaringer med dette? (sub i 740) Ja, jeg har ca 30 cm klaring ja... Men den tegninga som jeg så som ble lagt ut her trur jeg ikke en vil få det volumet som 2x12" trenger... Jeg mener at når jeg regnet på det måtte en "brekke" kassa ned til golvet i bagasjen i tillegg, det holt ikke at den lå oppå bensintanken, en får dessuten ikke plass til 12" på 30 cm klaring og skrå nytter heller ikke, for da vil du få for lite volum... Jeg tror en må ha elementa bakover i bagasjen og bassrefleks opp i hattehylla/skiposehøle... Man skal jo også ha ei viss lengde på de bassrefleksrøra og det er rundt 27 cm i mitt tilfelle, så da kan en heller ikke ha de opp i hattehylla for da står de i bunn av kassa... Jævli problematisk detta her azz Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 som sagt. den 10" der trenger 18 liter trykk kasse. Så plass er nok ikke din værste fiende ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 Ja, jeg har ca 30 cm klaring ja... Men den tegninga som jeg så som ble lagt ut her trur jeg ikke en vil få det volumet som 2x12" trenger... Jeg mener at når jeg regnet på det måtte en "brekke" kassa ned til golvet i bagasjen i tillegg, det holt ikke at den lå oppå bensintanken, en får dessuten ikke plass til 12" på 30 cm klaring og skrå nytter heller ikke, for da vil du få for lite volum...Jeg tror en må ha elementa bakover i bagasjen og bassrefleks opp i hattehylla/skiposehøle... Man skal jo også ha ei viss lengde på de bassrefleksrøra og det er rundt 27 cm i mitt tilfelle, så da kan en heller ikke ha de opp i hattehylla for da står de i bunn av kassa... Jævli problematisk detta her azz Når frontplata står skråstilt så blir den "høyere" enn 30 cm, så det skal da gå fint å montere 12"ere der. Skråen vil ikke skape noe mindre volum i kassa, fordi skråen begynner i toppen, der hvor den ville begynt hvis den skulle stått loddrett. Å "knekke" bunnen på kassa ned i bagasjen tror jeg ikke er noe heldig for lydens skyld. Da tror jeg nok det er bedre å bygge kassa lenger ut, og heller dekke ned mot bagasjebunnen med frontplata. Ehhh... skjønner? Du kan bygge opp hattehylla slik at du kan ha lengre bassrefleksrør, så det er ikke noe stort problem. Ellers må jeg vel nevne at den kassa jeg skisserte egentlig var beregnet for 3x10", men jeg regnet ut at det ville gå med 2x12" også. Husker jeg krangla med meg selv om hvilken kombinasjon jeg skulle gå for... Du må huske på at luftkrevende bassere i store kasser ofte gir bare gir dyp og klangløs lyd, og det er ikke noe å søke etter, hvis ikke det er rånebil du skal ha! Så du må nok enten være kreativ, eller gå for bassere som ikke krever så stor kasse. Eller hva med å fjerne hele jævla baksetet? Da kan du bygge kasse så basserne står vendt inn mot kupéen og ha bassrefleksen rett i ryggen... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2005 og en stygg dynamo på 55A Dakkar, min dynamo er på 100A ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Dakkar, min dynamo er på 100A ;) Aaargh, you little....! Homer Simpson doh Hvor har du fått tak i den? Har du nåk strøm for å si det slik ? hehe Mvh. :scared Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Når frontplata står skråstilt så blir den "høyere" enn 30 cm, så det skal da gå fint å montere 12"ere der. Skråen vil ikke skape noe mindre volum i kassa, fordi skråen begynner i toppen, der hvor den ville begynt hvis den skulle stått loddrett. Å "knekke" bunnen på kassa ned i bagasjen tror jeg ikke er noe heldig for lydens skyld. Da tror jeg nok det er bedre å bygge kassa lenger ut, og heller dekke ned mot bagasjebunnen med frontplata. Ehhh... skjønner? Du kan bygge opp hattehylla slik at du kan ha lengre bassrefleksrør, så det er ikke noe stort problem. Ellers må jeg vel nevne at den kassa jeg skisserte egentlig var beregnet for 3x10", men jeg regnet ut at det ville gå med 2x12" også. Husker jeg krangla med meg selv om hvilken kombinasjon jeg skulle gå for... Du må huske på at luftkrevende bassere i store kasser ofte gir bare gir dyp og klangløs lyd, og det er ikke noe å søke etter, hvis ikke det er rånebil du skal ha! Så du må nok enten være kreativ, eller gå for bassere som ikke krever så stor kasse. Eller hva med å fjerne hele jævla baksetet? Da kan du bygge kasse så basserne står vendt inn mot kupéen og ha bassrefleksen rett i ryggen... Skjønner... Så du mener det er dumt å ha den "knekken" på kassa, for lyden sin skyld? Da måtte jeg eventuellt ha tatt å laga kassa enda lenger ut mot bagasjen da, og hatt ett par støtteben ned på selve gulvet? Da må jeg også sette elementa fremover mot seteryggen. Hvor stort mellomrom mellom seteryggen og elementa/kassa burde jeg ha da? Elementa skal ha 42 liter hver, jeg kommer til å dele av kassa, hvordan tror du dette kommer til å bli? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Aaargh, you little....! Homer Simpson doh Hvor har du fått tak i den? Har du nåk strøm for å si det slik ? hehe Mvh. :scared Kalles original :) Bare plukk en på huggeren av en 89 modell eller nyere. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 eg har en gammal jævel av en sony 12" i min 240 no.. lukket kasse, aner ikkje antall liter, og den får akkurat plass oppå bensintanken min.. spiller bakover, har prøvd begge veier, og eg mener lyden blir best sånn den står no. men! eg mener å huske at forrige eier hadde den nede i bagasjerommet i d6en sin, rettet bakover, og då spilte den mye bedre.. hadde den bakover midt i bagasjerommet i rekorden og, men det blir jo feil å sammenligne forskjellige biltyper.. så: du kan jo bare sette den nede i bagasjerommet, og ofre all plassen.. lyden vil nok bli bedre Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 Jada... Er jo mulig det også... Men gidder ikke ofre all den plassen! Jeg har kun en mulighet tror jeg, det blir å "knekke" kassa ned mot selve gulvet i bagasjerommet. For jeg har bare 22 cm fra bensintanken og opp til hattehylla... Og der blir det uansett helt mulig å få inn en 12" måtte eventuellt ha latt den spellt opp mot hattehylla, men der skal jeg ha bassrefleksane så blir liksom litt dumt d oxo... Tror løsninga må bli å ha elementa bakover og 2 reflekser opp i hattehylla. Men er det noen som vet om det gjør noe at man har et helt rør fra toppen av hattehylla (inne i cupèn), direkte ned i kassa? Eller må man ha ei viss lengde på bassrefleksrøret ned i kassa og ha "mellomrom" mellom kassa og hattehylla, hvis dere forstår? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg