Per-Henrik Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 er det noen som kan forklare meg hvordan en utvendig wastergate funker. og kan man montere det på en vanlig turbo. en org turbo som det sitter den vanlige wastergate ventilen. hvis dere skjenner hva jeg mener. Kall meg gjerne dum, men jeg har lurt litt på det her. hehehe Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 en ekstern wastegate kan på en måte sammenlignes med en resirkulerende dumpventil med stempel. den kobles på grenrøret og når ladetrykket overstiger max så slippes litt av eksosen gjennom wastegaten og inn i eksosanlegget etter turboen. ja, du kan stramme den orginale wastegaten så mye du kan og koble bort trykkslangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 skjønner det, men hvor føler den utvendiga wastwgate vantilen på trykket, hvis du skjønner hva jeg mener. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 er mye mer morro å sende eksosen ut bak forhjulet feks:) den føler trykket på samme måte som en intern wastegate. slange koblet på trykksiden.. bruker vel eksterne wastegates fordi de er større så de tåler mer trykk og har mulighet til å slippe ut mer eksos.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 noen gi meg litt info om wastergate? jeg har en garret t3 turbo....kan jeg stramme dettepå denne? har slikt at jeg kan stille trykket, men er dette wastergate? ... <-- el nobo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 det stemmer Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 wastegaten (den innebygde typen) består av tre deler, 1. selve wastegaten som er en ventil som slipper eksosen forbi turboen. 2. staget derfra til 3. acutatoren som er en trykklokke med en fjær i slik at den holder ventilen stengt helt til eksostrykket blir høyere enn hva fjæren greier å holde igjen (eksostrykket er tilnærmet lik ladetrykket). fjæren virker mot å holde staget stengt, mens ladetrykket presser på fjæren slik at den hjelper til å åpne ventilen.. se om du finner en skjematisk tegning av en wastegate så blir det mye lettere å forstå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 hehe...viss jeg strammer på den muttern så tror jeg at stempla mine knekker eller at toppen flyger gjennom panseret he.he.h.eh.ehehehe men drar nå jeg mamba! eksamen i morgen også! 3 denne uka :( ....samfunnsøkonomi denne gangen...så kan jeg være din akslemeggler ;) hihi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg