OleM Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Har en Yamaha FZR boret opp til 1050 ccm, påkostet alt for mye penger, med høykomp smiddstempler, + diverse andre 'effektbegrensende' mods, med noe jeg antar er sprekk i en sylinder, dette antageligvis pga for lite kjølevæske og varmkjøring. Småskumle greier, kjølevannet begynner fort å koke, og forsvinner ut med eksosen i løpet av ti minutter. Kom over noe guff på flaske på Torshov Bilrekvisita for over et år siden, stoff man kan ha på sylinderen som visstnok skal tette igjen sprekker både i topp og sylindervegg, men har ikke rotet meg til å gjennomføre ennå, dels fordi jeg ikke vet hvilken sylinder det er sprekk i, dels fordi jeg har vært tvilende til stoffet - finner jo ingen som har erfaring med dette. Det ser jo unektelig lovende ut når man leser bakpå flaska, og dersom det holder bare et par måneder før operasjonen må gjentas, er jeg egentlig ganske fornøyd, orker ikke plukke i stykker mc på nytt, blir i så fall tredje gangen på like mange år, med to uker på veien hver sesong. Dårlig statistikk =) Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med denne type stoff? Er det noe å satse på, er det kun som nødreparasjon å regne, hvordan er holdbarheten, eller kan jeg bare tømme det i dass og håpe fiskene overlever? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleM Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Sjekket sykkelen på rullene i dag, ser ut som eksosen er fri for fuktighet, men kompresjonen går fremdeles i kjølevannet. Hadde samme problemet før siste overhaling, toppen ble skiftet, problem vedvarer. Er vel stort sett bare sylinderforingene og topp som har kjølevann rundt seg, og toppen er skifta. Er det virkelig ingen på dette forumet som har vært borti mirakel-stoffet? Er fra Wynn. Alle erfaringer, negative eller positive, mottas med takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 er det ikke løse foringer på den da? Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleM Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Jepp, er løse foringer, skiftet en av dem for to år siden, før jeg boret opp til 1050 ccm. Grunnen til at jeg lurer på mirakel-stoff, er at jeg nødig plukker i stykker motoren ennå en gang, hvis jeg ikke må. Skal sette trykk på sylinderne i morra, mesteparten av dagen i dag har gått med til å lage trykkluftnippel med gjenger som passer i plugghullet, og da antar jeg at jeg klarer å isolere problemet til en bestemt sylinder - trykklufta vil sive ut i kjølevannet og jeg vil se boblene. Men fremdeles _kan_ problemet være feks toppakninga eller skjev sylinderrekke, men sistnevnte er vel ganske sjelden? Derfor har jeg lyst å prøve jalla-løsninga før jeg eventuelt blir tvunget til å påkoste motoren ennå mer =) Fremdeles ingen som vet noe om dette stoffet? Wynn's cylinder block seal heter det, grå flaske, 'assures permanent repair i 30 minutes', høres passe jalla ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Om trykket går ut i kjølevannet, så er det vel antagelig lekkasje mellom blokken og toppen som du er inne på, eller sprekk i sylinderen. Hvorfor ikke bare tømme på stoffet og se om det hjelper? Det skader vel ikke? En jeg kjenner har en cosworth hvor det samme skjedde: kokeproblemer og trykk i kjølesystemet. Det var sprekt blokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 sorry mac.. du må nok opp med motoren. noe holdbar mirakelkur finnes dessverre ikke. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleM Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Har vel hele tiden antatt at motor måtte plukkes ut en gang til, derfor jeg bare har satt hele dritten på vent =) Men jeg NEKTER uten å ha prøvd mirakelkuren! Iverksettes i dag, det er som 426hemi skriver, kan ikke skade. Hvis det gjør det, skal Wynn kjøpe ny motor til meg =) Og hvis det funker og holder i to måneder, er jeg fornøyd. Hvis det ikke funker, skal sylinderrekka ut, sjekkes for sprekker, planes etc. Planer også toppen når jeg er i gang. Og hvis det fremdeles er trøbbel, er det antageligvis ganske mange usynlige, magiske smånissesmurfer inni motoren som lager problemene, og det har man foreløpig ingen vitenskapelige løsninger på å bli kvitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.