Krisss Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Jeg lurer på åssen type materiale jeg bør bruke for å få en bra basskasse.. Jeg skal ha 2 stk 10 " JL trur jeg, hva bør jeg bygge kassen av? Mvh Krisss :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 sponplater? :) Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 sponplater? :) Har ikke du lært deg å IKKE svare med et spørsmål? doh Til dette kan du bruke spon, kryssfineer eller MDF. Fordeler og bakdeler med de alle. Noen sverger til spon pga at det er lett å bearbeide og forboring til skruer er unødvendigt andre til MDF som lett blir ødelagt hvis du er uheldig med vann. Kryssfineer har en høy egenresonans og er således godt egnet men her vil nok mange irettesette meg vil jeg tro. Uansett så er det viktig å avstive kabinettet slik at en demper vibrasjoner så godt som mulig. Å dekke sidene innvendig med dempende materialer f.eks. Dynamat vil vibrasjonene dempes maksimalt. Lykke til med kassen! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Noen sverger til spon pga at det er lett å bearbeide og forboring til skruer er unødvendigt andre til MDF som lett blir ødelagt hvis du er uheldig med vann. Spon er like følsom for vann som MDF. Kryssfineer har en høy egenresonans og er således godt egnet men her vil nok mange irettesette meg vil jeg tro. Det vil i så fall være dumt, for du har helt rett! :) Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Spon er like følsom for vann som MDF. Dette vet da vel alle! :) Det gikk litt fort i svingen her og jeg anser dette som allemanns"eie" at alle vet at spon+fukt=søl m'm Mvh Pål (som stort sett bruker spon og kryssfineer sammen med BF Goodrich PL400 byggningslim) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Foler jeg bør komme med denne igjen, før den blir helt glemt... Står en del om materialvalg o.l der. Dog har jeg utelatt kryssfiner. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg