knastenrad Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Lurer på om dette er ett safe utgangspunkt å starte med anng Mapping av tenning. 200Kpa= 1 bar ladetrykk Motoren er en Vw boxermotor: 2109cc 9.0:1 i statisk komp(98 octan benzin) engle TCS-10 "turbo-cam" m/1,25 vipper vannkjølt intercooler Innsprut 4 stk 400cc dyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Hadde nok ville begynt litt lavere, spesielt på trykksiden. Ville kanskje lagt meg på 32 grader på 100kpa, og 18 grader ved 200kpa. Husk også at tenningen som regel er lavest ved maks. dreiemoment, dvs. omkring 4000-4500 på denne motoren. Jeg synes det er mest fornuftig å begyne lavt, og arbeide seg oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knastenrad Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 enig med det å være på den sikre siden..men hva prater vi om av tidsrom med tenningsbank/detonasjon før stempler etc går føyken tro?hvis jeg begynner med lav tenning å justerer oppover...så kommer jeg jo før eller siden til punktet hvor dette skjer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg