AudioX Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 hallaien...vurderer å kjøpe meg en saab 900 Aero T16 til sommeren i stedenfor, men hvor mye må eg betale i forsikring!? :rolleyes: 1985 mod på en 19åring noen som vet?? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Jeg betale ca 8000 i året på min 1986 modell 9000 turbo. jeg er 21 år. Det er med delkasko, måtte ha det for å få forsikret den. (Du må ha tre forsikringer får å få forsikring i det hele tatt. F.eks: Bil, Reise og mobilforsikring.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 tror ikke det blir så ille hvis du finner rett selskap! jeg har nå 30% bonus og 40 000km kjørelengde i året. delkasko. jeg betaler i overkant av 8 lapper i året. med 20000km var det 6500 i året. Det er Terra Forsikring. Jeg ble 20 nå nettopp...... Mvh Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 hallaien...vurderer å kjøpe meg en saab 900 Aero T16 til sommeren i stedenfor, men hvor mye må eg betale i forsikring!? :rolleyes: 1985 mod på en 19åring noen som vet?? :rolleyes: jeg betaler ikke mer enn litt over 4 000 for min.. det er riktignok på pappa, og det er delkasko. bilen er en 900 aero cab fra 1990 mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 tror ikke det blir så ille hvis du finner rett selskap!jeg har nå 30% bonus og 40 000km kjørelengde i året. delkasko. jeg betaler i overkant av 8 lapper i året. med 20000km var det 6500 i året. Det er Terra Forsikring. Jeg ble 20 nå nettopp...... Mvh Runar det var jo ikke så mye å betale!!! har du den på faren din eller?? :rolleyes: gratulerer med overstått forresten :) den Aero'en jeg kunne tenkt meg har gått 260000....ikke helt sikker på hvor langt den går årlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 det var jo ikke så mye å betale!!! har du den på faren din eller?? :rolleyes: gratulerer med overstått forresten :) den Aero'en jeg kunne tenkt meg har gått 260000....ikke helt sikker på hvor langt den går årlig Den går så langt som du kjører den! :) Jeg kjører ca 5 mil tilsamen på jobb om dagen, pluss alt det andre jeg kjører, så det er jo ganske mye. Den er seff registrert på meg. Saab er ingen typisk ungdomsbil og er derfor rimelig å forsikre sammenligna med mange andre biler. for eksempel 240 og Golf. Golf GTI koster jo ei formue å forsikre, å enda er den mye tregere, mye mindre sikker og mye dårligere utstyrt enn saaben min... Da snakker vi om biler fra ca samme år såklart.. Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Den går så langt som du kjører den! :) Jeg kjører ca 5 mil tilsamen på jobb om dagen, pluss alt det andre jeg kjører, så det er jo ganske mye. Den er seff registrert på meg. Saab er ingen typisk ungdomsbil og er derfor rimelig å forsikre sammenligna med mange andre biler. for eksempel 240 og Golf. Golf GTI koster jo ei formue å forsikre, å enda er den mye tregere, mye mindre sikker og mye dårligere utstyrt enn saaben min... Da snakker vi om biler fra ca samme år såklart.. Runar ja, tenker heller at saab 900 aero, spesielt er en entusiast bil :) snakket litt med faren min i dag, han sa at det var mulig om eg var grei så kunne han sette den på seg:P har tenkt litt på 9000T og, e det en bil som går bra osv? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 ja, tenker heller at saab 900 aero, spesielt er en entusiast bil :) snakket litt med faren min i dag, han sa at det var mulig om eg var grei så kunne han sette den på seg:P har tenkt litt på 9000T og, e det en bil som går bra osv? :rolleyes: 9000 går greit den! Det er jo samme T16 motor som i aero, men 9000 er jo mer cruising da.. Spørs litt hva du er ute etter! Jeg har hatt min 9000 i et år ca å kjørt litt over 30 000 km. Har ikke vært noe særlig tull utover vanlig slitasje, og de feilene den hadde når jeg kjøpte den. (drivknute måtte byttes og litt andre småting.) Den er enkel å trimme og generelt grei å skru på. jeg har nå ca 200 hk i min. Da kjører jeg med en bensinchip og oppjustert trykk til 1 bar. Speedometernåla stanger på 240 km/t, men vet ikke om det stemmer 100% da. må bytte turbo snart, fordi den er ikke helt tett, så det kommer litt blårøyk. Men når jeg har fått over turbo fra delebilen skal jeg kjøre opp på 1,2 bar. Da snakker vi rundt 220 hk. Men se opp for rust! spes i dører, som alle andre gamle saaber. (9000 ble galvanisert fra '91 eller '92.) Det er stortsett veldig greit å få tak i brukte deler og trimdetaljer. Se http://www.speedpartsnorway.no. Spør hvis du lurer på noe! Mvh Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larzi Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Min 900turbo på fatter , delkasko , tror det er 20000km i året , bla bla . 2900 kr :) sombrero Siter Powered by Speedparts :driving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 mange pappagutter her? Nei jeg vil heller spare opp bonus! Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 9000 går greit den! Det er jo samme T16 motor som i aero, men 9000 er jo mer cruising da.. Spørs litt hva du er ute etter!Jeg har hatt min 9000 i et år ca å kjørt litt over 30 000 km. Har ikke vært noe særlig tull utover vanlig slitasje, og de feilene den hadde når jeg kjøpte den. (drivknute måtte byttes og litt andre småting.) Den er enkel å trimme og generelt grei å skru på. jeg har nå ca 200 hk i min. Da kjører jeg med en bensinchip og oppjustert trykk til 1 bar. Speedometernåla stanger på 240 km/t, men vet ikke om det stemmer 100% da. må bytte turbo snart, fordi den er ikke helt tett, så det kommer litt blårøyk. Men når jeg har fått over turbo fra delebilen skal jeg kjøre opp på 1,2 bar. Da snakker vi rundt 220 hk. Men se opp for rust! spes i dører, som alle andre gamle saaber. (9000 ble galvanisert fra '91 eller '92.) Det er stortsett veldig greit å få tak i brukte deler og trimdetaljer. Se http://www.speedpartsnorway.no. Spør hvis du lurer på noe! Mvh Runar Hvordan justerte du opp trykke ditt?? Er det elektronisk styrt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Hvordan justerte du opp trykke ditt??Er det elektronisk styrt?? Ja det er det. Det er APC'n som styrer det. http://www.900aero.com/ her står det du trenger å vite. Men pass på så motorn får nok suppe! å juster trykkvakta.. den kutter strømmen til bensinpumpa på 1 bar orginalt, å da er det bråstopp! Det enkleste er å gå for steg 1 hos speedparts. koster litt over en høvding. Jeg hadde en ferdigjutert APC boks og motorstyring moddet med bensinchip. Runar Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Står greit forklart hvordan man justerer på wastegaten her; http://quasimotors.com/wgrod.htm Jeg betaler litt over 5k i året i forsikring på en 9000T med delkasko. Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Står greit forklart hvordan man justerer på wastegaten her; http://quasimotors.com/wgrod.htm Jeg betaler litt over 5k i året i forsikring på en 9000T med delkasko. Hvor lang kjørelengde og hva slags bonus?? det er vesentlig... og hvilket selskap..... Har du fler bilder av saaben din forresten? ser fin ut :) Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Juli 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2005 Usikker på kjørelengden, mener det er 12000. Ingen bonus. Det er jbf, jernbanens bank og forsikring. De er jo veldig billige da. Lagt ut et par bilder i 9000 forumet. Takk for kommentaren ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg