Gå til innhold

forsikring på en saab 900 Aero

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

tror ikke det blir så ille hvis du finner rett selskap!

jeg har nå 30% bonus og 40 000km kjørelengde i året. delkasko. jeg betaler i overkant av 8 lapper i året. med 20000km var det 6500 i året. Det er Terra Forsikring. Jeg ble 20 nå nettopp......

 

Mvh Runar

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallaien...vurderer å kjøpe meg en saab 900 Aero T16 til sommeren i stedenfor, men hvor mye må eg betale i forsikring!? :rolleyes: 1985 mod på en 19åring

 

noen som vet?? :rolleyes:

 

jeg betaler ikke mer enn litt over 4 000 for min.. det er riktignok på pappa, og det er delkasko. bilen er en 900 aero cab fra 1990

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det blir så ille hvis du finner rett selskap!

jeg har nå 30% bonus og 40 000km kjørelengde i året. delkasko. jeg betaler i overkant av 8 lapper i året. med 20000km var det 6500 i året. Det er Terra Forsikring. Jeg ble 20 nå nettopp......

 

Mvh Runar

 

det var jo ikke så mye å betale!!! har du den på faren din eller?? :rolleyes:

gratulerer med overstått forresten :)

 

den Aero'en jeg kunne tenkt meg har gått 260000....ikke helt sikker på hvor langt den går årlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo ikke så mye å betale!!! har du den på faren din eller?? :rolleyes:

gratulerer med overstått forresten :)

 

den Aero'en jeg kunne tenkt meg har gått 260000....ikke helt sikker på hvor langt den går årlig

 

Den går så langt som du kjører den! :) Jeg kjører ca 5 mil tilsamen på jobb om dagen, pluss alt det andre jeg kjører, så det er jo ganske mye.

Den er seff registrert på meg. Saab er ingen typisk ungdomsbil og er derfor rimelig å forsikre sammenligna med mange andre biler. for eksempel 240 og Golf. Golf GTI koster jo ei formue å forsikre, å enda er den mye tregere, mye mindre sikker og mye dårligere utstyrt enn saaben min... Da snakker vi om biler fra ca samme år såklart..

 

Runar

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går så langt som du kjører den! :) Jeg kjører ca 5 mil tilsamen på jobb om dagen, pluss alt det andre jeg kjører, så det er jo ganske mye.

Den er seff registrert på meg. Saab er ingen typisk ungdomsbil og er derfor rimelig å forsikre sammenligna med mange andre biler. for eksempel 240 og Golf. Golf GTI koster jo ei formue å forsikre, å enda er den mye tregere, mye mindre sikker og mye dårligere utstyrt enn saaben min... Da snakker vi om biler fra ca samme år såklart..

 

Runar

 

ja, tenker heller at saab 900 aero, spesielt er en entusiast bil :) snakket litt med faren min i dag, han sa at det var mulig om eg var grei så kunne han sette den på seg:P har tenkt litt på 9000T og, e det en bil som går bra osv? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tenker heller at saab 900 aero, spesielt er en entusiast bil :) snakket litt med faren min i dag, han sa at det var mulig om eg var grei så kunne han sette den på seg:P har tenkt litt på 9000T og, e det en bil som går bra osv? :rolleyes:

9000 går greit den! Det er jo samme T16 motor som i aero, men 9000 er jo mer cruising da.. Spørs litt hva du er ute etter!

Jeg har hatt min 9000 i et år ca å kjørt litt over 30 000 km. Har ikke vært noe særlig tull utover vanlig slitasje, og de feilene den hadde når jeg kjøpte den. (drivknute måtte byttes og litt andre småting.) Den er enkel å trimme og generelt grei å skru på. jeg har nå ca 200 hk i min. Da kjører jeg med en bensinchip og oppjustert trykk til 1 bar. Speedometernåla stanger på 240 km/t, men vet ikke om det stemmer 100% da. må bytte turbo snart, fordi den er ikke helt tett, så det kommer litt blårøyk. Men når jeg har fått over turbo fra delebilen skal jeg kjøre opp på 1,2 bar. Da snakker vi rundt 220 hk.

Men se opp for rust! spes i dører, som alle andre gamle saaber. (9000 ble galvanisert fra '91 eller '92.) Det er stortsett veldig greit å få tak i brukte deler og trimdetaljer. Se http://www.speedpartsnorway.no.

Spør hvis du lurer på noe!

 

Mvh

Runar

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000 går greit den! Det er jo samme T16 motor som i aero, men 9000 er jo mer cruising da.. Spørs litt hva du er ute etter!

Jeg har hatt min 9000 i et år ca å kjørt litt over 30 000 km. Har ikke vært noe særlig tull utover vanlig slitasje, og de feilene den hadde når jeg kjøpte den. (drivknute måtte byttes og litt andre småting.) Den er enkel å trimme og generelt grei å skru på. jeg har nå ca 200 hk i min. Da kjører jeg med en bensinchip og oppjustert trykk til 1 bar. Speedometernåla stanger på 240 km/t, men vet ikke om det stemmer 100% da. må bytte turbo snart, fordi den er ikke helt tett, så det kommer litt blårøyk. Men når jeg har fått over turbo fra delebilen skal jeg kjøre opp på 1,2 bar. Da snakker vi rundt 220 hk.

Men se opp for rust! spes i dører, som alle andre gamle saaber. (9000 ble galvanisert fra '91 eller '92.) Det er stortsett veldig greit å få tak i brukte deler og trimdetaljer. Se http://www.speedpartsnorway.no.

Spør hvis du lurer på noe!

 

Mvh

Runar

 

Hvordan justerte du opp trykke ditt??

Er det elektronisk styrt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan justerte du opp trykke ditt??

Er det elektronisk styrt??

Ja det er det. Det er APC'n som styrer det.

http://www.900aero.com/ her står det du trenger å vite.

Men pass på så motorn får nok suppe! å juster trykkvakta.. den kutter strømmen til bensinpumpa på 1 bar orginalt, å da er det bråstopp! Det enkleste er å gå for steg 1 hos speedparts. koster litt over en høvding.

Jeg hadde en ferdigjutert APC boks og motorstyring moddet med bensinchip.

 

Runar

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Står greit forklart hvordan man justerer på wastegaten her; http://quasimotors.com/wgrod.htm

 

Jeg betaler litt over 5k i året i forsikring på en 9000T med delkasko.

 

Hvor lang kjørelengde og hva slags bonus?? det er vesentlig... og hvilket selskap.....

 

Har du fler bilder av saaben din forresten? ser fin ut :)

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på kjørelengden, mener det er 12000. Ingen bonus. Det er jbf, jernbanens bank og forsikring. De er jo veldig billige da. Lagt ut et par bilder i 9000 forumet. Takk for kommentaren ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår