Pater Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 resultatet etter 3 runder på vålerbanen på VACN treffet --------- hadde ut girkassa i dag, å det var ikke bare ett hull, hehe..... Akkurat fått ut girkassen :) Girkasse alla sveitser ost :D hull innvendig i girkassen, ser størrelsen mot en krone der, dype riper der også.... fant to forskjellige nummer på girkassa, hvilket av dem er det som er koden på girkassa liksom.... må vel prøve å finne meg en nye en.... så om noen har så får dem skrike ut.... går girkasser fra golf gti 8v og 16v overens? er dem like..... eller hvilke kasser kan jeg bruke her? skal bytte clutchen med det det samme mens jeg har girkassen ute..... noen som vet om jeg har en 16v kasse ifra før, ut ifra di nummerene som er på bildene over? er det flere nummer noen plass? noen som har en girkasse å selge meg, så si ifra da :) Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvordan skjedde dette a? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvordan skjedde dette a? bare å sette seg bak rattet det :) :cab Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Har rattet bil i over 8år nå jeg men det har da aldri skjedd noe sånt fordet...hehehe Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Du har 2Y-kasse (koden under clutchhuset) og det er en original 16V-kasse. Du kan også bruke kasse fra 8V-GTI (eller andre kasser i 020-serien), bare pass på å kjøpe clutch som passer på inngående aksel i kassa du skal ha inn (tenker da på diameter og antall splines). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Satan.. Ser ikkje mye god ut den der lenger..hehe Du kan også skaffe deg 9A kasse. Har samme utveksling som 2Y i 1,2,3,4 men har ett pittelitt kortere 5gir. Den står i GTI 8V. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 hva er foskjellen på en vanlig glkasse (90hk) og en 16v kasse da?.... ingen høggere i nærheten som har :( Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 jeg har en 9a kasse liggende.. fra 8v.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 jeg har en 9a kasse liggende.. fra 8v.. passer den hos meg da? Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 den stod på en 16v jeg ribbet.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Jeg har en 16v Kasse liggende! God stand og... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^_Tb_ Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 resultatet etter 3 runder på vålerbanen på VACN treffet--------- hadde ut girkassa i dag, å det var ikke bare ett hull, hehe..... Akkurat fått ut girkassen :) Girkasse alla sveitser ost :D hull innvendig i girkassen, ser størrelsen mot en krone der, dype riper der også.... fant to forskjellige nummer på girkassa, hvilket av dem er det som er koden på girkassa liksom.... må vel prøve å finne meg en nye en.... så om noen har så får dem skrike ut.... går girkasser fra golf gti 8v og 16v overens? er dem like..... eller hvilke kasser kan jeg bruke her? skal bytte clutchen med det det samme mens jeg har girkassen ute..... noen som vet om jeg har en 16v kasse ifra før, ut ifra di nummerene som er på bildene over? er det flere nummer noen plass? noen som har en girkasse å selge meg, så si ifra da :) ikke rart der rant sånn under bilen da.. men kan jo ikke ha blitt alle de hullene på den turen vi var ute på banen vel? må vel kanskje ha vært noen der fra før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Virker som du ga allt, og litt til under banekjøringa iallefall Respekt :) Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 9A kassa passer rett på. Har det på den ene 16V`n. Eneste er at det er en annen type ryggelysbryter. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 ikke rart der rant sånn under bilen da.. men kan jo ikke ha blitt alle de hullene på den turen vi var ute på banen vel? må vel kanskje ha vært noen der fra før? rota deg ut på forumet her du å, hehe.... hullene må ha kommet på bana, eller så tvile jeg sterkt av girkassen hadde klart turen fra lillehammer til våler på tørr girkasse...... + at vi så jo att all oljen lå igjen under bilen etterpå, hehe Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg