toniii Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Hei, Har ett problem! Har nettopp fått en Blaupunkt MP54 Cd/mp3 spiller. I golfen min så er der laget til ISO kobling som forrige eier hadde laget til, tydligvis. Og en annen ledning som ligner veldig på ISO. Tror det er til Høytalerene som er fremme. Har desverre ikke peiling på anlegg :p Men uansett, koblet til begge ledningene, sjekket sikringen og alt er fint. Men når jeg skrur på tenninga skjer ingenting. Det virker som Spilleren ikke får strøm i det hele tatt.. Ingenting skjer. Det er ganske rart siden forrige eier også hadde en CD spiller i å den funket jo med samme koblingene. Sååå, noen som har noen forslag? :/ Skulle gjerne tatt bilder med finner ikke adapteren fra digitalkameraet til PC. Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Testa nå med en annen spiller, den heller funket ikke.. Men den funket i den andre bilen. Såå, jeg får vel prøve å bytte ledninger eller noe sånn? Noen som har noen idèr? Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 prøv å bytt plass på den røde og gule. Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 den røde å gule ledningen på iso koblingen? Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Ja, bare bytte på dem. Har du sjekka at du har ordentlig jording osv da? Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 nei, jeg har ikke sjekka det. Men er det viktig at antenna er tilkobla CD spilleren? Fordi antenna på mudern sin spiller hadde dutte ut, å når jeg kobla den til igjen så funka spilleren.. Den funka ikke uten antenna er tilkobla så kanskje det har noe med min også å gjør? hvordan sjekker jeg om den får jording da? Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TGS[]D[][]V[][]D Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Må bruke en spenningstester eller multimeter eller.no slikt. Jeg kan ikke se noen grunn til at cdspillern ikke skal funke, bare fordi antenna ikke er intakt. Siter - Opel Vectra C 06 mod - Opel Vectra B 96 mod *solgt* - Toyota corolla 86 mod *solgt* - Bmw 316i e36 91 mod *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Nei, men da stikker jeg å kjøper ett multimeter imorga. Så skal jeg sjekke alle ledningene.. Kanskje legge opp alle på nytt, slik alt blir cleant å fint :) Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvis CD-spilleren bare virker når antenna er koblet til så mangler du sannsynligvis jord.. Da tar den jord fra antenna.. Det er jo ikke akkurat optimalt, hvertfall ikke hvis du har forsterkere i tillegg... Men tross alt enkelt å fikse da... Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Det er med mudern sin da! :p Men tror sannsynligvis det er ett jord problem med min bil også. Stikker å kjøper det multimeteret imorgen, pluss ekstra ledninger så jeg kan tre opp igjen visst det er noe muffens med de ledningene så er der nå! Så regner med jeg skal få til dette:) håper iallefall det. Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Leste visst litt fort igjennom her jeg da... Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mapa Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Har du husket å koble til Remote'n? Den kan enten kobles fra tenningen, eller direkte fra en 12v kilde hvis du vil at spilleren skal stå på hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Hmm. Har makket litt idag, gjorde om litt på den iso koblingen. Nå har det seg slik at Når jeg skrur på bilen så starter den fint å spiller. Men når jeg skrur av bilen så spiller den fortsatt :p hehe.. Selvom jeg tar ut nøklene. Hva har jeg kobla feil nå?:p Må liksom skru den manuelt av! Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mapa Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Tipper det har med remote'n å gjøre. Det du har gjort er å koble den direkte til 12V uten å gå igjennom tenningen. Da vil spilleren være på uansett om tenningen er av eller på. Teknisk sett er det samme hva du gjør, men det mest praktiske er ofte å gå igjennom tenningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toniii Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Hmmm, hvordan kobler jeg den innom tenninga der? Har desverre ikke noe peiling på akkurat det :/ Siter 89' - Golf II GL 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg