Gå til innhold

Bilstereoshow/dBdrag CB Elektro på Teie (Tønsberg)

Ranger emnet


Tazte

Kommer du?  

23 stemmer

  1. 1. Kommer du?



Anbefalte innlegg

Tar jeg ikke helt feil så vet jeg om en kar som skal stillle i samme klassen..

Det kan bli en spennende konk i den klassen i over i morra :popcorn

 

 

Var det den bilen fra CB som spilt 144db? en gammal polo, med kun 2 stk 10", helt sykt var ihvertfall tror han vant. Ble du fornøyd m,ed målinga di? du brukte no soundstream? hadde ikke du håpa på 150db..? :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare legge til at kassen som ble benyttet il bilen til Morten, er et eksperiment vi driver litt på med. Resultatet ble ikke som ønsket, men eksperimenteringen fortsetter. Slikt må man regne med når man prøver noe nytt.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at kassen som ble benyttet il bilen til Morten, er et eksperiment vi driver litt på med. Resultatet ble ikke som ønsket, men eksperimenteringen fortsetter. Slikt må man regne med når man prøver noe nytt

 

Må bare si en ting, er ikke alle kasser og prosjekter eksperimenter i DB ??.

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si en ting, er ikke alle kasser og prosjekter eksperimenter i DB ??.

 

Frank

 

Nå er det forholdsvis stor forskjell mellom å eksperimentere med vanlig kasser med forholdsvis dokumentert teori, og det å forsøke en viss egenutvikling og forskning på nye kabinettyper.

 

Desverre er det alt for liten "forskningsvilje" utover vanlig eksperimentering med ordinære kabinett typer her i Norge. Derfor må man være villig til å bruke endel timer på seriøs prøving og feiling. Utprøving av "nytenking/videretenkning" er ikke gjort på en ettermiddag.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det den bilen fra CB som spilt 144db? en gammal polo, med kun 2 stk 10", helt sykt var ihvertfall tror han vant. Ble du fornøyd m,ed målinga di? du brukte no soundstream? hadde ikke du håpa på 150db..? :pray

 

Jo det stemmer det.. men som kjære Mr. Sq skriver: Prøveprosjekt.

Jeg er egentlig gangske fornøyd med tanke på db i forhold til prisen.

Peder brukte to power stage 2 med en zrs 10 å spillte veldig bra.

Jeg skulle jo stille i Nw klassen men pga en regel jeg ikke viste om så ble jeg flyttet til Extream klassen. Det var jo litt synd for det var bare meg som stillte der..

Men jeg har fått mange venner innen bilstereo verden bare nå i helgen samt som jeg skal stille i ett godt team med folk som har peil så jeg kommer igjen.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det stemmer det.. men som kjære Mr. Sq skriver: Prøveprosjekt.

Jeg er egentlig gangske fornøyd med tanke på db i forhold til prisen.

Peder brukte to power stage 2 med en zrs 10 å spillte veldig bra.

Jeg skulle jo stille i Nw klassen men pga en regel jeg ikke viste om så ble jeg flyttet til Extream klassen. Det var jo litt synd for det var bare meg som stillte der..

Men jeg har fått mange venner innen bilstereo verden bare nå i helgen samt som jeg skal stille i ett godt team med folk som har peil så jeg kommer igjen.

 

Ja det var helt rått, en Cadence ZRS 10 på 2 stk 10" som spilte 144db, det er helt sykt..De på CB påsto at han hadde endringer på gang som skulle få den til å nå 150db og det er ganske så rått med tanke på at det kun er 2 10" og en Cadence forsterker. Det virker som om man ikke må ha utstyr til flere hundre grunker men kan få d te å funke med "billige" løsninger også. Så jo ganske ekspremitell ut kassa til Peder også, et sinnsykt rør pluss noe rør greier inne (skjønnte ikke alt de sa....:-))

Syns det er kuult at folk tør å prøve noe annet en det som er "vanlig" mht te kasser å sånn.

Kassa di var ihvertfall skikkelig kuul, så med litt justering så blir det nok saker der å. Hvor høyt spilte den egentlig? kom du over 140?

Bk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var helt rått, en Cadence ZRS 10 på 2 stk 10" som spilte 144db, det er helt sykt

 

Sykt ja, men den forsterkeren er kraftig.

Hadde en slik til å drive 2stk wildbeast 12" var et sinnsykt trykk .

Eneste jeg har testa som kan måle seg er Helix 1000.2 blokka, den er det råeste i sin prisklassen . yodude

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kuult at folk tør å prøve noe annet en det som er "vanlig" mht te kasser å sånn.

Kassa di var ihvertfall skikkelig kuul, så med litt justering så blir det nok saker der å. Hvor høyt spilte den egentlig? kom du over 140?

Bk

 

Det som sannsynligvis var problemet med kassen til Morten, var tunningen. Desverre så finnes det ingen etablert teori for å beregne tunningen på den kassetypen vi her eksperimenterer med, så alt går på prøving og feiling. Hele poenget meg dette kabinettet er et forsøk på å gjøre omnidireksjonale lydbølger om til direksjonale. Dette er jo en ting, det blir værre når det skal takle høye lydtrykk og samtidig skal det fungere i en bil.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt ja, men den forsterkeren er kraftig.

Hadde en slik til å drive 2stk wildbeast 12" var et sinnsykt trykk .

Eneste jeg har testa som kan måle seg er Helix 1000.2 blokka, den er det råeste i sin prisklassen . yodude

 

Frank

 

Hadde en Zrs-10 på 4 Wildbeast en gang i tiden jeg også... Var mye lyd inne i golfen ja.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var helt rått, en Cadence ZRS 10 på 2 stk 10" som spilte 144db, det er helt sykt..De på CB påsto at han hadde endringer på gang som skulle få den til å nå 150db og det er ganske så rått med tanke på at det kun er 2 10" og en Cadence forsterker. Det virker som om man ikke må ha utstyr til flere hundre grunker men kan få d te å funke med "billige" løsninger også. Så jo ganske ekspremitell ut kassa til Peder også, et sinnsykt rør pluss noe rør greier inne (skjønnte ikke alt de sa....:-))

Syns det er kuult at folk tør å prøve noe annet en det som er "vanlig" mht te kasser å sånn.

Kassa di var ihvertfall skikkelig kuul, så med litt justering så blir det nok saker der å. Hvor høyt spilte den egentlig? kom du over 140?

Bk

 

En liten rettelse: Peder hadde 2x ZRS-10...

Nye regler veit dere.

-05 Vw Caravelle T5 2.5TDI

-78 Fiat 126

-Norgesmester i dBdrag 05 -3.plass i dBDrag-NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det den bilen fra CB som spilt 144db? en gammal polo, med kun 2 stk 10", helt sykt var ihvertfall tror han vant. Ble du fornøyd m,ed målinga di? du brukte no soundstream? hadde ikke du håpa på 150db..? :pray

143,8 var vel den høyeste målingen han hadde tror jeg, og det er ikke sååå sykt. Men det er ett bra resultat.

 

Spillte selv 143,2dB@47Hz i en sierra i fjor med en forsterker, totalpris: 9300kr

Vel og merke noe dårligere på cb-elektro i pandaen, da ble det vel 142,?dB@78Hz , tror det var pga porten i kassen, den var ikke riktig hvertfall, så jeg er forsåvidt fornøyd med resultatet.

 

Men nå skal det inn nytt anlegg, og jeg stiller i samme klassen som før, Street A

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg havnet på 140,1 el noe sånt. Jeg slet veldig med cd spilleren på konken.

Da er vi to, er vant til å ha pauseknappen på fjernkontrollen, men det hadde jeg ikke nå, så ble noe skikkelig styr å gjøre endringer under målingen.

 

Så jeg må prøve å få tak i en slik spiller igjen, evt fjernkontroll, eller så må jeg inn med gamlespilleren.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, er vant til å ha pauseknappen på fjernkontrollen, men det hadde jeg ikke nå, så ble noe skikkelig styr å gjøre endringer under målingen.

 

Så jeg må prøve å få tak i en slik spiller igjen, evt fjernkontroll, eller så må jeg inn med gamlespilleren.

 

Kommer du over en spiller som passer oss så gi beskjed.. Min 6,5 volt linje

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår