Gå til innhold

Bildrapsmann skyldte på offer

Ranger emnet

Gromit

Anbefalte innlegg

VG i dag

20-åring fikk skjerpet straff

20-åringen kappkjørte i bil i voldsom fart da han kolliderte med en aleneforsørger for fire barn. I retten prøvde han å legge skylden på kvinnen som omkom.

BMW'en rammet den andre bilen, en eldre Ford Fiesta, med hekken først. Føreren av Fiesta'en, en 40-årig firebarnsmor som var aleneforsørger, mistet livet.

I tillegg må mannen betale en oppreisning på 100000 kroner til hver av de fire barna.

Etter ulykken ble søskenflokken splittet opp på ulike bosteder.

- Barnas far døde flere år tidligere. Det var ingen annen hovedforsørger i familien, så dette har vært veldig belastende for barna. De tre yngste bor i dag i hvert sitt hjem, forteller Hilde A. Lenz, som var bistandsadvokat for barna.

Hele artikkelen http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104912

Fy faen. Håper noen henger ham opp i fengselet. 100 000 per person? Skulle faen meg fått betalt minst en halv mill per unge.

Jævla avskum. knock :iconsm :deng :deng :deng

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så jævlig oppgitt...

Har han absolutt ingen ære i livet? Å skylde på en stakkars 4-barnsmor som kjører en Fiesta og som sikkert har overholdt reglene hele livet...

Det blir akkurat det samme som om jeg skal rane en bank og jeg skyter funksjonæren, men i retten sier jeg at han plutselig sto i veien? herregud...

Sånne tullinger som han der ødelegger for oss unge sjåfører som faktisk (prøver) å bedre imaget mht forsikring og alt sånt.. asshole

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så jævlig oppgitt...

Har han absolutt ingen ære i livet? Å skylde på en stakkars 4-barnsmor som kjører en Fiesta og som sikkert har overholdt reglene hele livet...

Det blir akkurat det samme som om jeg skal rane en bank og jeg skyter funksjonæren, men i retten sier jeg at han plutselig sto i veien? herregud...

Sånne tullinger som han der ødelegger for oss unge sjåfører som faktisk (prøver) å bedre imaget mht forsikring og alt sånt.. asshole

Og dersom han hadde kjørt en Toyota Corolla, og vært i 40 årene ville du trodd han var uskyldig dømt?

Det er tragisk at man dømmer folk uten bevis her i landet, det finnes jo som kjent en haug av grønne BMWer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom han hadde kjørt en Toyota Corolla, og vært i 40 årene ville du trodd han var uskyldig dømt?

Det er tragisk at man dømmer folk uten bevis her i landet, det finnes jo som kjent en haug av grønne BMWer.

Han ble sikkert ikke dømt bare fordi han kjørte en grønn BMW, men fordi han fikk skrens og knuste den andre bilen..

Han var neppe uskyldig.. Han hadde han fulgt fartsgrensa skulle det nok litt mer til for å få til det her.

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tror ikkje noe på at det var en annen, identisk bil, som kappkjørte. enhver med en liten bit anstendighet ville då sagt i fra til politiet at det faktisk var de som kappkjørte, og dermed hindret en uskyldig mann i å bli dømt for uaktsomt drap.. folk må tenke seg om før de kjører gris.

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble sikkert ikke dømt bare fordi han kjørte en grønn BMW, men fordi han fikk skrens og knuste den andre bilen..

Han var neppe uskyldig.. Han hadde han fulgt fartsgrensa skulle det nok litt mer til for å få til det her.

Altså, vedkommende hevder å ha forsøkt å gjøre en unnamanøver for å komme seg unna F*rden som var i feil kjørefelt.

Det førte igjen til at de to bilene desverre kolliderte.

Å kjøre for fort er ikke grunnlag til å dømmes for drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tror ikkje noe på at det var en annen, identisk bil, som kappkjørte. enhver med en liten bit anstendighet ville då sagt i fra til politiet at det faktisk var de som kappkjørte, og dermed hindret en uskyldig mann i å bli dømt for uaktsomt drap.. folk må tenke seg om før de kjører gris.

Men så lenge det er en viss mulighet for at det var en annen bil som kappkjørte, og det er en viss sannsynlighet for at det var den andre bilen som var skyld i ulykken..

Er det da rett å dømme vedkommende som nå ble dømt?

(I følge norsk lov skal det være hevet over enhver tvil at man er skyldig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst faen skal han dømmes! når du ødelegger livet til 4barn, hjelper det lite å skylde på avdøde..

enig dær... han er jo en drapsmann som

i tillegg har ødelagt livet til 4 barn,så la han

bare sone straffen som egentlig er for liten. skulle egentilig

hadd mere straff.... :jail :coplight :jail

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst faen skal han dømmes! når du ødelegger livet til 4barn, hjelper det lite å skylde på avdøde..

Hvis årsaken til ulykken FAKTISK er barnas mor, skal han ikke dømmes så hardt. Ingen her vet hvem som forårsaket ulykken. Stor fart betyr ikke automatisk at han har skylden.

Har dere tenkt over at dette kunne skjedd hvem som helst på forumet her? Jeg tror dere hadde syntes at 400 000kr i gjeld hadde holdt når man ikke har jobb lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tolker deg helt rett når jeg forstår det som at det er helt greit å bli dømt uten bevis?

Hvorfor flytter du ikke like gjerne til Cuba eller Russland med en gang?

Norge er i teorien en rettstat der vi kan stole på at ingen blir uskyldig dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell meg Jens at han hadde kollidert hvis han hadde holdt seg til fartsgrensa. Han MEIA i henne i stor fart. Så der er ikke tvil om at det var han.

Å deretter legge skylda på personen som kanskje og mest sannsynlig IKKE var i feil fil, men at du selv lå i feil fil som resulterte i dødsulykke. Er jo rett og slett bestialsk. Synes at 100 000 i erstatning per unge er for lite når han får kortet igjen etter 3,5 år. Husk at det sier litt om holdningen til fyren og selve mentaliteten når man påstår det han sa. Slike folk har ikke noe på veien å gjøre. Greit nok at folk kræsjer og kjører for fort av og til, men da må du være mann til å ta straffa og ikke prøve med stygge unnamanøvere i rettsalen.

20-åringen kappkjørte i bil i voldsom fart da han kolliderte med en aleneforsørger for fire barn. I retten prøvde han å legge skylden på kvinnen som omkom.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tolker deg helt rett når jeg forstår det som at det er helt greit å bli dømt uten bevis?

Hvorfor flytter du ikke like gjerne til Cuba eller Russland med en gang?

Norge er i teorien en rettstat der vi kan stole på at ingen blir uskyldig dømt.

For det første så var det helt sikkert han. Man kan nekte for alt ting i dag, for at de ikke har bevis osv osv. Men hele poenget er at man burde innse når man har driti på draget og forklaringen suger like hardt som en ukrainsk støvsuger fra Tsjernobyl.

Vær så snill og ikke forsvar slike hensynsløse bilmordere. Og du mener at fart ikke er grunnlag for drap? Når man kjører fort og mister kontrollen på bilen og dette medfører drap er jo SELVFØLGELIG farten vesentlig. Hadde de kjørt i 20 hadde det ikke blitt noen dødsulykke

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider