MercFreak Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 lager en liten tråd om min egen bil jeg fått tak i nye instrumenter også, men turtellern er beregna på 6 sylindra biler, så den må bygges om litt for og brukes på en 4 sylinder motor planer for bilen er og holde den orginal i utseende, altså sånn som den ser ut nå med heftig understell og turbomotor.. driver for øyeblikket og leiert opp en turbomotor til bilen, så håper og få satt i gang med montering av dette snart!! bilen er forøvrig et meget bra utgangspunkt, finnes ikke rust på den og har heller aldri vært rust sveisa, ble brukt sist vinter desverre, men det er nok siste vintern denna får være med på, har allerede fått tak i lagrings plass for kommende vinter, så da skal den få stå inne.. sånn så den forresten ut når jeg tok den over fra forrige eier, eneste jeg har gjort siden den gang er og bytte batteri og felger ;) syns 8x16 mim juventus gjorde seg litt bedre jeg i hvertfall Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Lykke til med prosjektet ditt. Fet volvo 242! Ellers: Er du sikker på at den turtelleren ikke virker på 4cyl? Jeg vet volvo 960 bruker samme type turteller som 4cyl, selv om det er 6cyl.. motronic hjernen konverterer til 4cyl signalet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 den har vært brukt på en b23a motor før, og der gikk den ikke helt som den skulle i hvertfall, koster ikke mye og få den bygd om til 4 syl på speedometer service i hvertfall.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 forresten: hvordan stillte du fangerene dine til å gå lengre inn? så fett ut sånn! tror jeg må gjøre det samme og samtidig montere leppe fremme. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 forran er det skrudd ut skruene og så er fangern flytt innover og nye hull er borra opp, bak var det vel no gummiklumper som var tatt bort, husker ikke helt hvordan det var gjort bak, skal høre med forrige eier jeg... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Satt ikke de instrumentene kun på GT? dvs kun levert for 4cyl. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 dem kom vel og på 264 etter som jeg har hørt... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Satt ikke de instrumentene kun på GT? dvs kun levert for 4cyl. Sånn trodde jeg det var også... Har aldri sett en 260 med sånne instrumenter. Mente det er de som blir kalt GT-instrumenter. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 dem kom vel og på 264 etter som jeg har hørt... nei, de stemmer ikke. 260-serien kommed sammen intstrument panel som 240-serien. det som har bilde av der LMS er fra en 242 GT. allså 4cyl. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 nei, de stemmer ikke. 260-serien kommed sammen intstrument panel som 240-serien. det som har bilde av der LMS er fra en 242 GT. allså 4cyl. kan jo være at en eller annen tulling fikk ombygget turtelleren for å virke på 6cyl :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Tøff 242 du har der :D fiiint utseende :D Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Lekker bil !!! er vel utrolig sjeldne nå de der GT instrumentene? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 nei, de stemmer ikke. 260-serien kommed sammen intstrument panel som 240-serien. det som har bilde av der LMS er fra en 242 GT. allså 4cyl. det stemmer ikke, dem fantes også i i 260 serien på enkelte biler der, dem ble i tilegg kun levert som ekstra utstyr til 242gt.. har hatt litt jobb med og finne ut opp koblingene, men det skal nå være klart!! forøvrig så har jeg så og si kjøpt meg en b21et motor, så av den grunn er jeg også på jakt etter bensin pumpe og inspruts tank.. her ikke skjedd så mye på denna bilen i det siste.. er litt lite cash inn når man er arbeidsledig desverre.. og takker så mye for alle hygglige komentarene, det gir inpirasjon til og fortsette med bilen :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 kan jo være at en eller annen tulling fikk ombygget turtelleren for å virke på 6cyl :P nei, det er stansa inn i den at den er for 6 syl... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 fet bil. hvilken dim har du på dekka? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg