R_Style Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 da kan det kanskje virke som at j har funnet problemet mitt...! etter en del feilsøking og diverse testing, tror j nå at j har funnet feilen...! har justert gass spjeldet så ikke "nøyaktig" som mulig (akkurat så det "ikke" sier klikk når j såvidt er bortpå gassen, så med andre ord så står gass-spjeldet såvidt det er litt åpent, selv om det egentlig skal være helt lukket ved justering og at det skal si "klikk" bare såvidt du er bortpå gassen, også skal det justeres automatisk av gass-spjeld bryteren), for å se hvordan bilen oppfører seg da... og bilen har såvidt dettet ned på tomgang under nedbremsing/frigjøring i fart, og den har heller ikke stoppet under andre omstendigheter...! så prøvde j og stille det sånn som det logisk og normalt sett skal stå, så det sier "klikk" akkurat i det j er begynner å gasse, og da datt bilen ned på turtall, 400 RPM, og av og til stoppet den...! prøvde da å nappe ut kontakten til gass-spjeld bryteren mens bilen sto og gikk, uten noen reaksjon, turtallet gikk verken opp eller ned mens det gikk på tomgang... så da er min konklusjon at gass spjeld bryteren troligvis er defekt etter min feilsøking og konklusjon... det virker da for meg at gass-spjeld bryteren ikke justerer spjeldet automatisk slik som bryteren skal gjøre, når spjeldet er riktig innstilt slik så at det skal åpne/lukke seg automatisk...! noen som synes dette høres logisk ut? har ikke fått skaffet meg en annen gass-spjeld bryter enda, men skal bort på volvo eller mekonomen å høre i morra...! har forretsen målt spenninga på stikket som går inn på gass-spjeld bryteren, og der var det i orden...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 det er vel ingen induktiv giver som sitter der, så da kan du jo bare ohm'e den Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2005 da er tomgangen endelig i orden igjen...! nå har jeg fått finjustert gass-spjeldet, og fått stilit inn det "klikket" helt riktig, etter tips fra en på http://www.turboperformanceclub.com, som hadde samme problem som j hadde...! testa forresten tomgangsmotoren og den var helt i orden, fungeret akkurat som den skulle...! så hvis noen andre har dette problemet med sin B230FT/FK, så går det ann å prøve det... bilen min går nå på 750-800 RPM, stopper aldri ved "frigjøring" eller nedbremsing, så nå er alt i sin skjønneste orden...! takker for alle som har bidratt med svar...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.