Gå til innhold

Målt til 139 km/t i 80 sone.

Ranger emnet


Geddi

Anbefalte innlegg

139km/t i 80 sona. E6 rett før dovre... lang rett strekning tørr asfalt og en rett og slett nydelig august ettermiddag. hadde pdt 23mil å kjøre til jobben og var litt for treig så jeg dro på litt der jeg kunne.

 

Fikk krangla meg ned til 134km/t i forhørsretten. Heldigvis hadde jeg ikke "hvit" jobb den gangen så jeg fikk ingen bot.

Inndragelse i 13mndr og fengsel i 16dager. pga en kjempefest (mandag 12 mars var bursdagen min så vi festa hele helga før ;)) og litt dårlig humør på bursdagen min mista jeg bussen til fengslet og dro innom politistasj. for å be om transport . Der venta jeg i 2 timer på transport og dermed ble jeg forsein til fengsling (kom klokka 1300 istedenfor 1200) og fikk 1 dag til gitt... :(

 

Men men... var faktisk helt ok å sitte inne... leste 18 bøker (noen av de var rimelig feite) og aldrivar det noen mobil som maste og ingen regninger i posten :)

 

 

Er da greit å sitte inne i norsk fengsler (tror jeg på), men du kommer neppe inn i USA/Australia nå, og andre strenge land på en god stund, det er kjipt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja veldig dumt hvis en familiemann og mister jobben fordi man er budbilsjåfør og mister lappen. selvfølgelig må dem gi mildere straff pga av detta hvis ikke så blir straffen mye hardere enn det den egentlig skal være.

 

jeg mista lappen for 1 år sia. 150 i 100 sona. fikk egentlig 7 mnd uten lappen. men slapp unna med 3 mnd fordi jeg skulle ut i læra og på verkstedet så testkjører vi biler så måtte ha den. fikk den igjen 2-3 uker ut i læretia. hadde ikke fått den plassen hvis jeg ikke hadde fått igjen lappen så fort

ja den kom i posten. hehe

 

8000 i bot sucks :P

I utgangspunktet skal alle behandles likt, og derfor har det ikke noe og si hvor avhengig du er av førerkortet ditt. Som Karina sa, det er noe man burde tenkt på før man kjørte for fort.... Og ja, jeg har også mistet førerkortet en gang og var like avhenging av det som alle andre for og komme meg på jobb men det hjalp fint lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da greit å sitte inne i norsk fengsler (tror jeg på), men du kommer neppe inn i USA/Australia nå, og andre strenge land på en god stund, det er kjipt :(

 

står ingenting om forseelsen i vandelen min.. den er plettfri ;) blir sletta ganske så fort slike "småting" som politiet sa da jeg skulle hente ut vandelsattest 1.5 år etter på :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godtatt forseelsen og hele pakken. Sitter fortsatt og venter på at dem skal ta kontakt.

 

Og nei, det var ikke på motorsykkel ;)

 

 

 

Og til deg som hadde sonet for dette før;

Hvor lang soningskø var det? Og hvordan var det med besøk og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godtatt forseelsen og hele pakken. Sitter fortsatt og venter på at dem skal ta kontakt.

 

Og nei, det var ikke på motorsykkel ;)

 

 

 

Og til deg som hadde sonet for dette før;

Hvor lang soningskø var det? Og hvordan var det med besøk og slikt?

 

Jeg ba dem om å fremskynde fengsling pga at jeg gidder ikke å vente ett helt år etterpå for å få sitte inne... for meg tok det da ca 2-3mndr til jeg skulle inn.

 

Besøk? tror du kan få besøk rimelig ofte.... jeg hadde ingen besøk så jeg vet ikke helt... men cellekameraten min hadde besøk 2-3 ganger i uka av dama ;)

Eget rom hvor man kan sitte helt privat og slikt.

Men det må avtales på forhånd og slikt da.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

 

Har hørt at om de bruker lengre enn 3 uker på å kalle meg inn til avhør, så er det mulig jeg får igjen lappen midlertidig til saken kommer opp i retten. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Har du skrevet under på noe? Hvis ikke drar du til politistasjonen etter 3 uker og henter lappen din! De har ikke LOV til å ha lappen din lenger, så lenge du ikke er dømt!

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble for snart en uke siden målt til 139 km/t i 80 sonen på en tofelts motorvei og lurte derfor på om noen her har blitt tatt i det samme eller evt kjenner til lignende tilfeller.

 

Kjenner jeg politiet rett vil det ta ganske lang tid før jeg får vite hvilken bot jeg får, hvor lenge jeg mister lappen og om jeg vil få en ubetinget dom eller ei.

 

For å forklare hendelsen litt bedre:

 

Det var somsagt en tofelts motorvei med 80 sone. Jeg skulle nå en butikk, så jeg la meg ut i venstre feltet (hvor det forsåvidt ikke var noen biler) og presset litt ekstra på gassen på en relativt flat og bein strekning. Jeg er 18 år og har hatt lappen i rundt 6 måneder.

 

Jeg har heller ikke søkt på skole til neste år da jeg har fått meg jobb som varebilsjåfør fra og med 7. juli. Jeg jobber (ehm, jobbet!) også som varebilsjåfør et par ganger i uker etter skolen. Håper dette vil hjelpe litt på slik at jeg kan få en mildere straff.

 

 

Noen som har peiling på hva som kan vente meg? HAter å gå i uvisshet slik som jeg gjør nå.

 

 

 

Jeg selv ble tatt i 140 i 80 sone på E 18.

to felt vei, 21.00 på kvelden, ingen trafikk, opplyst vei. Var en snittfart over 3.5 km lengde

Hadde en jobb som krevde raskt oppmøte pga vaktordning o.l.

 

Alt det formildene og jobb tok de _ikke_ hensyn til og dommen ble 13 mnd utsettelse, 2000 i saksomkostninger, ingen bot og 18 dager snekkring på Hof fengsel.

Var maks utmåling. Dama som var dommer mente at jeg fint kunne sykle 1 mil på jobb, selv pga vaktordning... Advokaten min var en som sang på siste verset og hadde ikke peiling innenfor dette området. Så det var dødfødt.

Det var også en skole tilstede så alt var fulgt punkt for punkt.

 

Jeg hadde hatt lappen da i 4 år og 6 mnd ca.

 

Ellers så ble jeg tatt 03.10.03 og dro for å sone ca 20.05.04. Så det tok dit, da hadde jeg til og med ring og mast mange ganger for å fremkynne saksbehandlinga. Selve rettsaken var i februar engang.

 

Håper dette svarte på det meste du lurte på...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet under på noe? Hvis ikke drar du til politistasjonen etter 3 uker og henter lappen din! De har ikke LOV til å ha lappen din lenger, så lenge du ikke er dømt!

 

Dersom du godtar at de beslaglegger lappen din så kan de vel beholde den så lenge de vil. Hvis du ikke godtar det kan du vel hente den etter 3 uker dersom du ikke har hørt noe.

 

Er ikke 110% sikkert men jeg mener å huske å ha lest dette flere steder.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du godtar at de beslaglegger lappen din så kan de vel beholde den så lenge de vil. Hvis du ikke godtar det kan du vel hente den etter 3 uker dersom du ikke har hørt noe.

 

Skal ikke si dette 110% sikkert, men jeg er relativt sikker.

 

Om man _ikke_ godtar den så skal det være rettsak innen 3 uker eller så trur jeg man får den tilbake midlertidig.

 

Om man godtar så kan man få den tilbake etter 3 måneder _dersom_ dommen du skulle ha fått har en minstestraff på 3 måneder.

I mitt tilfelle tidligere så hadde den en minste straff på 8 mnd så de bare ga meg fingeren og ba meg vente... som sagt, fikk 13 mnd...

Men har lappen nå da :D

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mulig jeg får kjeft nå, men jeg lurer på hvordan du og dere andre får dere til å kjøre så fort. tenker dere ikke på andre i trafikken? dere utsetter andre like mye for fare som dere selv.

Og hvis det er sånn at yrkessjåfører får mildere straff så er det virkelig mye galt med det norske rettsystemet. :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg får kjeft nå, men jeg lurer på hvordan du og dere andre får dere til å kjøre så fort. tenker dere ikke på andre i trafikken? dere utsetter andre like mye for fare som dere selv.

Og hvis det er sånn at yrkessjåfører får mildere straff så er det virkelig mye galt med det norske rettsystemet. :boxing

 

 

OOoo ja, gii såå fort.

Vel med de fleste nye biler så blir man fartsblind og 140 km/t er faktisk ikke så mye på mange av de Norske veiene som er avsatt til 80.

Selv så ligger jeg ofte i 120 på 70, 80 og 90 soner, ikke altid at jeg gjør det med vilje, men da jeg ikke merker det.

Jeg gleder meg bare å komme til Tyskland igjen om noen uker og ut på Autobahnen.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt for;

* 130km/t i 80sona med kun parklys,bytte av felt uten blinklys,forbikjørte en buss på feil side av krysset..fikk 3500kr i bot...

 

* Skulle blinke ut av en rundkjøring og lå innerst,ytterst lå en politibil,ga på litt for å komme foran dem istedet for å bremse og risikere å få en lastebil over meg..ble stoppet og fikk 3000kr i bot for brudd på vikeplikten..

 

* tilsammen 9000kr i bøter på fotobokser.

 

Sluppet unna;

* 225kmt (speedometer) på vei til larvik da 4felts motorvei blir til 2felts..målt av sivil bil..er vel 80->60->70km/t der..er ikke helt sikker..ble truet med både inndragelse av førerkort,fengsel og bøter, men fikk bare tilsnakk..

* 100km/t i 60 sona forbi alle folka som stod i kø mens jeg kjørte forbi dem i bussfeltet..kjørte forbi en politibil som også stod i køen,ble stoppet, men betJENTENE var fine blondiner..hehe..hadde på meg militær uniform så jeg fikk bare litt tilsnakk med smil i munn..hoho..

* kjørt uten skilt,feil lys,for fort,liggi bredt på vintern...får som regel bare tilsnakk..hehe..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225km/t og kun tilsnakk? det blir for dumt. du kunne risikert x antall tituserner i bot+ inndragelse på livstid... sikker på at det var ekte politi som stoppa deg? hehe jaja du er iallefall malt med flaxpensel om alt det du sier stemmer ...

 

Kan hende politiet ikke hadde en godkjennt måling og ville bare skremme han...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår