240 V8 POWER Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 skal sette i k kam i 405 toppen nå.. har sotti å testa forskjellige brikker i hele dag og kommet fram til at 3 stk må være helt nede i 3,1mm. men i haynes boka står det at de kun finnes i størrelser fra 3,3 til 4,5mm.. stemmer ikke det lenger eller? hva har andre med k kam gjort for å få det til... tenkte på å slipe ned litt på toppen av ventilstanga.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 ventil klaringa skal være 0.40. og siden du forteller detta regner jeg med at du har justert før :P men ja. du får shims ned til 330. hvis jeg husker riktig. tror faktisk vi har på jobben :P (de er MINE!! eller ihvertfall i mitt hode :D) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 det skal være mellom 0,3 og 0,4 faktisk :p 330 vil vel si det samme som 3,3mm eller? men hvorfor må jeg da helt ned i 3,1 for å få det til å stemme med k kam? Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 hmm.. sikker på at du gjør detta riktig? :O unnskyld er ikke meninga å tvile. bare spørr. det burde jo ikke være store forskjellen egenlig! ps. skal være akkurat 0.40 på alle 8v :) sånn egenlig.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 så vidt jeg vet gjør jeg det riktig.. gjorde hvertfall sånn sist gang! stiller først på 1. syl og måler mellom hatten og kam og så nr. 3 , så 4 osv.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Røsk ut demperne før du justerer, og sett de i etterpå.....gjør alt mye greiere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Røsk ut demperne før du justerer, og sett de i etterpå.....gjør alt mye greiere. gjort det alt :p Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 et lite spørsmål. når man tar ut kammen må man shimse opp igjen om man setter i samma kammen? tenkte å skifte ventiltetninger på FK'en og om det er like fort gjort å putte i en A-kam etterpå så gjør jeg jo det i samma slengen (eller.. volvo gjør det) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 bør vel kontrollmåle så det er korrekt avstand, hvis ikke kan bilen gå dårlig eller du kan få brente ventiler.. hvis det da skulle vise seg å være feil.. tilbake til spørsmålet mitt: finnes det 3,1mm brikker??? eller må jeg slipe ned ventilskafta 0,3mm? Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 bør vel kontrollmåle så det er korrekt avstand, hvis ikke kan bilen gå dårlig eller du kan få brente ventiler.. hvis det da skulle vise seg å være feil.. tilbake til spørsmålet mitt: finnes det 3,1mm brikker??? eller må jeg slipe ned ventilskafta 0,3mm? Ja d gjør d, og d heter justerings Shims ;) vi har på jobb helt opp til 4.50 Men siden du sier du vil slipe ned ventil stammen 0.3mm lr sette i 3.10 shims, vil d si at du bare får inn 0.10mm føler blad da? å den som står i er 3.40? Detta er faktisk jobben min, justere topper nesten vær dag... kan sikkert sakffe en shims til deg jah ;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 ok i haynes stod det at minste man får tak i til volvo er 3,3 mm se.. og vet det heter shims å ja... hehe.. bare enklere å forklare med "brikke" :P heter jo ventilbricka på svensk så =) ja får i mellom 0,01mm og da sier det matematiske vidunderet av et hode jeg har at det må bli 3,1 når det ligger ei på 3,4 der :) men det jeg skal gjøre er å slipe av minimalt på toppen av ventilskafte og bruke de brikkene jeg har som er mellom 3,4 og 3,9! ventilene er ikke orginale så er vel sikkert ikke helt nøyaktig like lange som volvos ventiler! Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totoogførr Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Du må slipe av toppen på ventilskaftet. Har gjort det sjøl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 ok i haynes stod det at minste man får tak i til volvo er 3,3 mm se.. og vet det heter shims å ja... hehe.. bare enklere å forklare med "brikke" :P heter jo ventilbricka på svensk så =) ja får i mellom 0,01mm og da sier det matematiske vidunderet av et hode jeg har at det må bli 3,1 når det ligger ei på 3,4 der :) men det jeg skal gjøre er å slipe av minimalt på toppen av ventilskafte og bruke de brikkene jeg har som er mellom 3,4 og 3,9! ventilene er ikke orginale så er vel sikkert ikke helt nøyaktig like lange som volvos ventiler! jeg kan skaffe en 3.10 til deg om du vill! men står d 0.01 lr 0.10 på føler bladet ditt? trodde ikke d fantes føler blad på 0.01 har bare i 0.05 på jobb! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg