Gå til innhold

ventilbrikker

Ranger emnet

240 V8 POWER

Anbefalte innlegg

skal sette i k kam i 405 toppen nå..

har sotti å testa forskjellige brikker i hele dag og kommet fram til at 3 stk må være helt nede i 3,1mm. men i haynes boka står det at de kun finnes i størrelser fra 3,3 til 4,5mm..

stemmer ikke det lenger eller?

hva har andre med k kam gjort for å få det til...

tenkte på å slipe ned litt på toppen av ventilstanga..

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventil klaringa skal være 0.40. og siden du forteller detta regner jeg med at du har justert før :P

men ja. du får shims ned til 330. hvis jeg husker riktig. tror faktisk vi har på jobben :P (de er MINE!! eller ihvertfall i mitt hode :D)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør vel kontrollmåle så det er korrekt avstand, hvis ikke kan bilen gå dårlig eller du kan få brente ventiler.. hvis det da skulle vise seg å være feil..

tilbake til spørsmålet mitt:

finnes det 3,1mm brikker??? eller må jeg slipe ned ventilskafta 0,3mm?

Ja d gjør d, og d heter justerings Shims ;) vi har på jobb helt opp til 4.50

Men siden du sier du vil slipe ned ventil stammen 0.3mm lr sette i 3.10 shims, vil d si at du bare får inn 0.10mm føler blad da? å den som står i er 3.40?

Detta er faktisk jobben min, justere topper nesten vær dag... kan sikkert sakffe en shims til deg jah ;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok i haynes stod det at minste man får tak i til volvo er 3,3 mm se.. og vet det heter shims å ja... hehe.. bare enklere å forklare med "brikke" :P heter jo ventilbricka på svensk så =)

ja får i mellom 0,01mm og da sier det matematiske vidunderet av et hode jeg har at det må bli 3,1 når det ligger ei på 3,4 der :)

men det jeg skal gjøre er å slipe av minimalt på toppen av ventilskafte og bruke de brikkene jeg har som er mellom 3,4 og 3,9! ventilene er ikke orginale så er vel sikkert ikke helt nøyaktig like lange som volvos ventiler!

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok i haynes stod det at minste man får tak i til volvo er 3,3 mm se.. og vet det heter shims å ja... hehe.. bare enklere å forklare med "brikke" :P heter jo ventilbricka på svensk så =)

ja får i mellom 0,01mm og da sier det matematiske vidunderet av et hode jeg har at det må bli 3,1 når det ligger ei på 3,4 der :)

men det jeg skal gjøre er å slipe av minimalt på toppen av ventilskafte og bruke de brikkene jeg har som er mellom 3,4 og 3,9! ventilene er ikke orginale så er vel sikkert ikke helt nøyaktig like lange som volvos ventiler!

jeg kan skaffe en 3.10 til deg om du vill! men står d 0.01 lr 0.10 på føler bladet ditt? trodde ikke d fantes føler blad på 0.01 har bare i 0.05 på jobb!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider