Gå til innhold

Anskaffelse av driftebil (planleggingsfasen)

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

Nå endelig ser jeg at min konto begynner å få litt mere gryn en det som var inne der fra før og nå endelig må jeg sette opp farten og planlegge hvaslags "lekebil" jeg egentlig ønsker meg. Pr. dags dato har jeg en Mercedes W126 som jeg skal pusse opp litt til så selge samt en Omega A 88-modell som var vinterbilen min. Begge disse vil jeg nok kvitte meg med rimelig snart og kanskje kjøper jeg en Vw som bruksbil.

 

Fremdeles så mangler jeg meg en lekebil ...

 

Først så myldret jeg litt over hva jeg trenger egentligt og kom frem til følgende :

 

* Skilt er ikke nødvendig

* RWD

* Skal brukest på bane for å lære å drifte

* Skal benyttest til drag der det er mulig

* Skal styles slikt som alle synes er alt for mye ;)

* Lyden er viktig og skal være tilstede i bøtter og spann

* Det skal IKKE være en 200sx (no offence ppl)

 

Bilen som jeg vil ha skal også ha rimeligt greie skrumuligheter og ikke være så aaalt for trang i motorrommet (mr2 tror jeg hadde blitt alt for mye for meg ...)

 

Ønske er å lande på rundt 400 driftsikre hester på hjula.

 

Det jeg trenger er forslag! Legg ved bilde om dere har forslag og kanskje også legg ved ett prisoverslag på hvordan dem ligger rundtomkring. Hvor i verden bilen er betyr heller lite sålenge bilen ikke koster meg så alt for mye over 100 000,- som er innkjøpsbudsjettet mitt.

 

Noen vil sikkert foreslå Rx7 men det hadde jeg egentlig tenkt å handle inn neste år å ha som en vanlig bruksbil og vil heller ha noe alternativt til å leke med.

 

Og ja ... bilen må ikke være alt for tung vist jeg må trekke den rundtomkring på biltralle ...

 

Sånnt ... jeg er åpen for forslag og argumentering (dropp 200sx diskuteringa). Vil gjerne ha litt for/imot det forskjellige bilene/motorene/merkene.

 

Europeisk, amcar og japs er nok ett utgangspunkt :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg vil foreslå noe man ikke ser mye i norge

 

Toyota Chaser/Cresta/MarkII (JZX100)

ja alle er sedan .. men hva så?

hvorfor nettop disse?

jo .. RWD og en 2,5liter Rekke6 med twinsnurbo på 280hk .. det er hvorfor..

og her er bilder (mest Stock jeg fant)

 

Chaser:

http://car-wallpapers.boom.ru/_toyota/chaser-800x600_1.JPG

 

Cresta:

http://car-wallpapers.boom.ru/_toyota/cresta-800x600_1.JPG

 

MarkII:

http://www.rakuten.ne.jp/gold/eco-drive/images/user/toyota/mark2-2.jpg

 

Ja er samme bilen .. forskjeldene er små.. men de er der :P

 

Men om du vil/må ha en coupe så har man jo altid.... Toyota soarer!

og der har vi 2 i landet tilsalgs allerede!

ooooog! .. 2,5liter med ikke en men 2 turboer ... der også!

Bilde

http://www.japan-partner.com/images/4934fed4c4/471284ea20.jpg

 

my 4 cent

 

EDIT:

jeg har bestemt å legge til noen bilder av stylet/dori utgaver av bilene

 

Takahiro Ueno sin D1gp Soarer

http://www.urbanracer.com/gallery/gallery/event_coverage/D1GP/D1_Grand_Prix_2-27-05/0177.jpg

http://gallery.modified.com/media/images/13-410124/gal/IMG_2972.jpg

 

Kuniaki Takahashi sin D1GP Chaser

http://gallery.modified.com/media/images/13-410124/gal/IMG_2914.jpg

http://gallery.modified.com/media/images/13-410124/gal/IMG_3056.jpg

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe :)

 

Hva ligger disse bilene på i pris og hva koster det for deler? Regner ikke med å holde bilen på veien hele tiden så jeg trenger nok kanskje noe nytt etterhvert ;)

 

Jeg likte Kuniaki Takahashi sin D1GP Chaser.

 

Ellers finnest det vel noe amerikansk som funker eller kanskje europeisk?

Husk jeg trenger ikke skilt men bare å få bilen momset og hjem duger. 150 000 går også ettersom jeg ikke MÅ stoppe på 100k akkuratt (men må vente litt lenger før jeg kjøper ...)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat store problemer å få tak i disse Toyotaene i Japan om man vet hvor man skal leite. Hva med en Cefiro, har ikke de grei motor? Evt. en Skyline GTS eller noe greier, koster vel ikke like svin som GT-R, pluss man finner noen i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med en skyline GTS er vel motoren .. i R32 finner man en lusen 2liter rekke6 på 130hk .. selvsagt er det gått opp til 150hk i R33 men fortsatt så lusent at en BMW 320i kjører i fra den.. (som morsomt nok har samme spec på sin motor :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTS-T kom bare i 1 utgave da som R32

den har en 2liter Rekke6 med turbo og bare RWD med 215hk

denne får man også med 4wd men da heter den GTS-4

 

GTS25t som er minste turbo ugave i R33 den har

2,5liter rekke6 med singel turbo RWD og 250hk (får man ikke som 4wd)

 

Minste turbo i R34 heter 25GT-Turbo (også kalt bare GT-T)

den har en 2,5liter rekke6 med singelturbo (om den har 2560hk eller 280hk er VELDIG usikkert)

 

 

alle får man i både coupe og sedan

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en skyline vil ikke funke til drag? Eller vil den ikke funke til drift?

 

Grunnen til at jeg skriver drag er fordi at drift og drag er det eneste som egenligt intereserer meg og jeg kommer til å bruke bilen til begge deler ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må velge å satse på en av sportene.. man kan ikke få noe som duger til begge deler.. driftebiler må være stive.. for at bakhjula lettere skal slippe..

dårlig dekkgrep er ikke akuratt noe dragfolk trakter etter for å si det slik.

 

uansett så må du gjøre en del mods med bilen for å få dette gunstig. så da må du priotere diverse ting ...så gjør bilen mer eller mindre egna for en av sportene

 

 

 

sikkert dårlig skrevet men jeg tror du vil forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik

Drift + bane = funker fint..

Bane + drag = kan være noen problemer.

Drift + Drag = nei ettersom det er på hver sin side av motorsport vil det funke ekstremt dårlig..

 

hva er så morsomt med å kjøre rett frem noen hundre meter?

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår