bdragen Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 det er ein mazda 323 gt1.6i. når eg køyrer bilen på 2500-3000 rykkjer bilen. bilen går fint på tomgang, og på andre turtalsområder enn dette, kva kan vere gale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Sjekk/bytt plugger, pluggledninger, rotor (eventuelt fordelerlokk også). Det hjalp på min ivertfall ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
afen Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Sjekk om du har no dritt i fordelerlokket. Var det på audin Siter 1987 Audi 90 Quattro 1969 Volvo Amazon Low class, low budget, high octane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Er dette kun når bilen er kald? Kan være at den ikke får nok bensin og kutter... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COLOLLA Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 Er dette kun når bilen er kald? Kan være at den ikke får nok bensin og kutter... nei dette er når bilen er varm også. Siter Eg vil ha sportsbil!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 sjekk plugger, plugg/coilledninger for overslag. Kan gi samme symptomene som du beskriver. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suunto Skrevet Mai 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 viss du ikkje har elektronisk tenning så sjekk stiften din!!!.....viss den er gåen så hakker de noe jævli ved gass påDRAG! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Du bør lokalisere TPS på motoren din (throttle position sensor, gjasspjeldssensor).. Denne forteller motoren din hvor mye gass du gir i form av posisjonen på gasspjeldet. Er det en død/brent flekk i området som tilsvarer 2500-3000 rpm kan motorstyringa til motoren din tro at du ikke gir gass og vil da kutte bensintilførselen som igjen fører til rykking i dette turtallområdet. Klarer du å gjenskape dette ved å sette bilen i fri og gå frem i motorrommet og bevege på hanen som gasswiren ligger i. Start ved tomgang og sjekk oppover turtallsregisteret til du evt finner et sted hvor motoren begynner å lugge :) Verdt et forsøk. Det er flere varianter at TPS og det kan være litt vanskelig å kontrollere dem. Du bør evt kontakte et verksted/manual for nærmere informasjon om denne prosedyren.. Du trenger et multimeter for å måle motstand vil jeg tippe. Det er også flere feil som kan føre til rykking... kan hende noen andre som kjenner motoren din bedre enn meg kan svare på dette.. (toyotamann). Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg