el`satanical Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Jeg er temmelig blank på dette, så jeg har tatt et bilde slik at dere kanskje kan forklare meg hva som er hva. Jeg hadde nemlig tenkt meg på huggern å plukke av en ny slik del, men fadern er ikke hjemme til å vise meg hva som er hva ;) Som det står på kontrellseddelen: 5.4 (Stabilisator). Ytre lenkearm V.S. bak Hvor er den? :) Edit: Kan man ta av den delen fra en delebil uten å måtte støtte den opp med noe? (Står bilen like godt uten?) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mai 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Den øverste, mest runde sirkelen du har tegnet på bildet er fokusert på krengingshemmeren (Stabilisatorstag), og lenken er den stangen som går vertikalt opp fra denne til fjærbeinet bak. Typisk feil på Opel også, men ikke gidd å skaffe en fra huggeren, kjøp ny! De blir fort dårlige, og er ikke dyre nye (hvertfall til Opel og BMW som jeg har bytta før). Og EDIT; Bare å pelle av, sålenge begge hjula er i lufta, eller på bukk/bakken, da stab.staget bare drar med seg motsatt side (gjør forstillinga mindre uavhengig :) ), og er i spenn ellers. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Du er flink å forklare, men jeg er stokk dum :P Så jeg man ser ikke akkurat den delen på dette bildet? Han som tok EUkontrollen sa det var ikke noe problem å ta en brukt en, bare den var i god stand. (ikke raklet). Ny kostet nærmere 500kr, om jeg kan kanskje betale en 50 lapp for en slik brukt så prøver jeg meg på det først ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Mai 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2005 Er det det staget som begynner oppe til venstre på den øverste rundingen som er "ytre lenkearm" ? Isåfall så var jeg ute i sted og kjente på det. Kunne ikke kjenne noe forskjell på det og det på den andre siden.. Da blir det jo vanskelig å plukke ut hva som er godt/dårlig hos huggeren :/ correct me if im wrong! Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 har du tenkt å ha bilen ei god stund???? så kjøp no vel ny da.... så slepper du å bytte seinare event. sette på ei dårleg ei...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Siden jeg ikke klarte å kjenne noe slark i det, så regner jeg med at jeg bare må kjøpe nytt ja =/ Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PekkaX Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 får jeg bare legge til litt...er bilmekaniker på toyota, men disse lenkene er vel ganske like på toyota og mange andre biler...og hvis dem har sitti på bilen lenge, så kan mutterne på dem ha rustet fast og er da vanskelig og få av uten å kanskje måtte ødelegge hele lenkearmen...så det er best å kjøpe ny...og når du først bytter på ene siden, så ville jeg ha skiftet på andre siden i tillegg...så slipper du å tenke på de noe mer;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg