Gå til innhold

Pimping av '71 144

Ranger emnet


Poropellue

Anbefalte innlegg

Hallåis!

Har akkurat kjøpt en '71 modell 144 som det står en ikke helt original b23 maskin i, den er også senka 40mm. Bortsett fra dette så er den ganske original.

Jeg tar meg likesågodt vann over hodet med en gang og sier at jeg vil lage en av norges feteste 144'er.. Men jeg trenger tips og råd og sånnt. :P

 

Det jeg vil ha: -Turbo (noen som veit hva som passer i motorrommet?)

-Ny lakk (noen som har forslag til farger? Har tenkt litt på

på ferrari-rød)

-Nye stoler. (Sparco, recaro, cobra? Noen som har noe å

selge?)

 

Er det ellers noen andre tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får nok plass til litt av hvert under panseret der... med tanke på at du har eksosmanifold og innsugsmanifold på hver sin side...

 

Hvordan er det med rust på bilen da?? Nå har jeg dessverre inget bilde å legge ut, men jeg vet om en farge som er super fin på 140. Den er litt lys-lilla (ja, jeg vet det ikke høres fint ut....) med noe metallic i. Ferrari rød kan vel bli tøft det også. Gjerne også med Compomotive felger :titties:

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compmotive felger? Hmm! Hvordan ser de ut da?

Bilen er litt rusten, men det er bare overflate så jeg skal få pussa den ned og lakka den opp igjen.. Har var innom lakkbutikken idag igjen og blei enda mer forelska i en veldig mørk blå ferrari farge. Var helt sinnsykt fin asså! Skal se om jeg kan få tatt et bilde eller to av bilen idag. Så kan du se om det er noe du synns bør gjøres.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallåis!

Har akkurat kjøpt en '71 modell 144 som det står en ikke helt original b23 maskin i, den er også senka 40mm. Bortsett fra dette så er den ganske original.

Jeg tar meg likesågodt vann over hodet med en gang og sier at jeg vil lage en av norges feteste 144'er.. Men jeg trenger tips og råd og sånnt. :P

 

Det jeg vil ha: -Turbo (noen som veit hva som passer i motorrommet?)

-Ny lakk (noen som har forslag til farger? Har tenkt litt på

på ferrari-rød)

-Nye stoler. (Sparco, recaro, cobra? Noen som har noe å

selge?)

 

Er det ellers noen andre tips? :)

 

Høres ut som ett bra utgangspunkt du har der .

 

Har du noen bilder av den?

Hvilken gear kasse har du på den , og er det en "rettstilt B23 du har der?

 

Lykke til videre med bilen , hvis du skal ha den feteste 144`en blir min den feteste 145`en etterhvert :)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilder, men får de ikke ut av kameraet.. :(

Motoren er en "skakking" og girkassa aner jeg ikke hva modelnummeret er på. Men det kan jeg finne ut. Den skulle visst tåle det meste.. Overdriven er forresten fiksa så den funker på alle gira, og bakakselen har sperre (veit ikke hvor mange prosent) så det blir vell en suveren breiebil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfestene er jeg ikke helt sikker på, har ikke fått sjekka det det så nøye..

Men på eksossiden er det veeeeldig trangt mot innerskjermen. Det er derfor jeg lurer på åssen jeg skal gjøre det med turbo. Trur jeg trenger en ny spesiallaga rørdings som jeg ikke er helt sikker på hva heter (heter det headers?). Hehe!

Har du bilder av din forresten? Hadde ikke du 2litern?

 

Alt samma kommer når jeg får bildene over på pc'n. Skal jeg lage en prosjektside også. Trur det kan bli fett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfestene er jeg ikke helt sikker på, har ikke fått sjekka det det så nøye..

Men på eksossiden er det veeeeldig trangt mot innerskjermen. Det er derfor jeg lurer på åssen jeg skal gjøre det med turbo. Trur jeg trenger en ny spesiallaga rørdings som jeg ikke er helt sikker på hva heter (heter det headers?). Hehe!

Har du bilder av din forresten? Hadde ikke du 2litern?

 

Alt samma kommer når jeg får bildene over på pc'n. Skal jeg lage en prosjektside også. Trur det kan bli fett! :D

 

jepp ok , den dere rørdingsen du snakker om er sikkert grenrør du mener.

her er et par dårlige bilder av bilen min, skal hoste opp noe bedre etterhvert fikk faktisk på noen ATS felger i dag så nå er det ok 80 tall stil hehe

 

Begyner å mekke motor til høsten tenker jeg , da har jeg fått meg garasje.

 

volvo145015.jpg

 

volvo145016.jpg

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Hvilken årsmodell er det? Den er hvertfall nyere enn min. Jeg har den med de smale blinklysene litt under hovedlyktene. Helt på hjørnet. (De er forresten tatt ut, og snart er det inn med racinggitter.)

Ja, det er grenrør jeg snakker om. fant ut det idag. Trenger et som går mest mulig oppover og minst mulig "utover" så det hele får plass.

Du har vell ikke bilde av motorrommet ditt vell?

 

Skal nok ikke sette inn turbo med en gang, må få den til å se årntli ut først.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel,har du ikke de blinklysene da?

får du det godkjent da?

hvor skulle du ha racing gitter ?

 

Det er en 1973 modell

den har det "nye"dash bordet korte gear stanga og de små støtfangerene :)

har eid bilen i ca 6 mnd og digger den mer og mer. notin

 

Her ser du den gamle b20 motoren den funker greit nå men jeg skal sette på en steg 2 topp som jeg har fått tak i etterhvert, så kommer det vel mer litt etter litt :) og kansje litt :naaaws

 

volvo145036.jpg

 

volvo145034.jpg

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår